Diskuse k článku

Kamera za čelním sklem pomůže při nehodě. Video na sítě nedávejte

Kamery za čelním sklem mohou řidičům pomoci u soudu. Vozí ji stále více řidičů a záznamy jsou často jediným a jasným důkazem při nehodě, kde je potřeba obhájit svou nevinu. Odborníci je schvalují: jako důkaz jde o legální materiál. Vystavovat chyby jiných řidičů na sociálních sítí je však nezákonné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D32a73n16i92e47l 26P28a53n92e56k 6122261582270

Jen at to sdili. RZ neni osobni udaj, pokud neni videt ridic jako takovy tak v tom zadny pravni problem neni.

A je dobre ukazovat nesmyslne jednani a pocinani ridicu na nasich silnicich.

0/0
18.5.2018 8:32

I20g83n95á49c 62D21i81v52i94š 1691649763504

Já spíš nechápu, jak se lidem jako Plzeňská Jehlárenská daří dostat do tolika krizových situací;)

0/0
16.5.2018 17:04

J37a26r71o51s39l76a16v 44L67e43b48e82d73a 3576199577840

"Neměla by být umístěna v poli, kde přes sklo přejíždějí stěrače."

To je nápad hodný experta, k čemu mi taková kamera v dešti bude?

+6/0
16.5.2018 11:24

J98i45n70d93ř19i57c13h 61Š35k25o30p50e31k 4215331820495

dej kameru za zpětné zrcátko. Tím není v rozném poli řidiče, neboť ji řidič nevidí (vidí zrcátko) a je zároveň proti ploše stírané stěrači

+1/0
16.5.2018 13:11

P76a25v75e84l 60Š86ť80a21s75t26n61ý 7100799465337

Až na to, že za zrcátkem se ta kamera skvěle nasazuje a sundavá :-) To abych pokaždé zrcátko otočil. Jo, kdyby tam mohla zůstat napořád, tak klidně, ale nenechám si kvůli tomu vykrást auto.

0/0
21.5.2018 13:52
Foto

L42u47k83á64š 40N79o43v16o23t47n76ý 6516907238278

V Rusku jsou palubní kamery populární mimo jiné také kvůli tomu, že pojišťovny poskytují velké slevy na pojistném, pokud tu kameru v autě máte (a používáte).

+5/0
16.5.2018 9:55

P22a37v58e90l 18L42u41k18e24š 4840834233971

Stále přetrvávají minimálně dva zásadní problémy,a sice většina instalovaných kamer se nachází v zorném poli řidiče, tudíž záznam je pořízen v rozporu se zákonem, tedy nelegálně a soud nesmí takovýto důkaz přijmout, dále musí být kamery certifikované , tj. mimo jiné musí být opatřeny takovou přiměřenou technologií, jež zabrání manipulaci se záznamem... , jinak soud opět nesmí takovýto záznam přijmout. Např. aktuálně máte-li svědky , že s ničím nebylo jakkoli manipulováno, kameru nelze dálkově ovládat, policie dorazí za pár minut , kameru máte v zrcátku, v přední masce, atd., policie takto pořízený záznam neprodleně a protokolárně převezme, pak ano, ve všech ostatních případech máte smůlu; představa, že po několika dnech se kdokoli může dostavit na policii a nahlásit na základě záznamu z kamery přestupek, zatím není z výše uvedených důvodů realizovatelná

0/−10
16.5.2018 9:07

P81a86v10e34l 45P82i26l87á73t 8481279185954

Pokud je v zorném poli řidiče, je to přestupek a může být popř. řešen v přestupkovém řízení, ale na legitimitu použitého záznamu a jeho použitelnost při dokazování viny (a to z většiny zůstává na úrovni policie, k soudu to jde jen vyjímečně) to vliv jistě nemá, to je separátní věc. Ale dejte odkaz, pokud toto se někde stalo, to by mě skutečně zajímalo.

+7/0
16.5.2018 9:19

P80a69v71e22l 19L38u30k61e98š 4490714303541

Ano, na úrovni policie např. "kameraman" dostane 2000 Kč za překážku v zorném poli a "natočený provozovatel vozidla" za 10-centimetrové přejetí plné čáry ve "sprdel" 2000 Kč , proto si ale samozřejmě kamery většina lidí nepořizuje. V případě nehody, jíž nezavinil , leč je jejím účastníkem a jejího následného soudního projednávání se však takovýto "kameraman" bohužel může dostat do úplně stejné pozice jako řidič na letních pneu v zimním období nebo poslední ještě absurdnější případ odsouzeného cyklisty na elektrokole, jež bylo v rozporu se zákonem "přečipováno" na vyšší než 25km rychlost,jenž dopravní nehodu nezavinil a už vůbec nemohlo být důvodem ono nezákonné přečipování..., ale byl naplněn formální znak přestupku a je velice složité prokázat, že k naplnění materiálního znaku skutkové podstaty přestupku nedošlo, jinými slovy žádný soudní znalec vám nenapíše , že sebemenší překážka v zorném poli nemohla v žádném případě negativně ovlivnit vaši schopnost reakce na... Překážky v zorném poli řidiče jsou lahůdkou pro právníky protistran (aby ne když v tolika případech vidíme na oknech držáky mobilů, kamer, navigací, různé parkovačky, neslepené známky...), to opravdu není žádná banalita typu přeškrtnutý znak EU na RZ...

0/−3
16.5.2018 14:03

M25o10j15m75í50r 54M94o30t18y40č60k76a 3262555404100

To je trosku nesmysl. Neexistuje povinnost predat policii jakykoliv zaznam z kamery, tedy kdyz mate tuseni ze by jste s tim mohl mit problem, tak jim proste nic nedate a hotovo.

A inkdyby, pokud jste podle zaznamu havarii nezavinil tak nejaka pripadna pokuta je sranda proti pripadnemu treatnimu stihani a nutnostinuhradit skodu na majetku nebo dokonce na zdravi.

+2/0
18.5.2018 18:07

M34i63r20o72s98l45a59v 48K51u72c73e83r77a 4307870597621

Vy asi budete novopečený právník z Plzně ;-D

+6/0
16.5.2018 9:27

M24i37l10o86š 67K71r76č62m11á60ř 2617405617426

pro si v diskuzích někdo myslí, že když napíše dlouhý nesmyl, tak že to vypadá důvěryhodně?

+6/0
16.5.2018 9:40

J22i74n30d97ř25i18c19h 81Š26k64o54p37e97k 4815311460395

jak si představuješ manipulaci záznamu ?

A řidič, který nechce mít kabinu jak smeťák v kamionu plný nesmyslů, kabelů atd, si koupí model kamery, který se vejde za zrcátko

0/0
16.5.2018 9:55

J19i71n26d63ř40i12c10h 46Š95k47o95p45e44k 4985861200205

a s tím zorným polem si pleteš pojmy a dojmy. Neplatí, že nesmí takový záznam přijmout, normálně ho přijme, jen řidič dostane pokutu za umístění v zorném poli

0/0
16.5.2018 9:56

F41i70l13i98p 88G44a53l15a55š 2837317234448

LoL... Pane Lukeš mám pro Vás velmi, ale opravdu velmi špatnou zprávu. Před několika měsíci byl právě záznam z mé "nehomologované" v zorném poli umístěné (za vnitřním zpětným zrcátkem) palubní kamery použit k vyřešení hromadné DN, kdy byl díky mému záznamu identifikován vůz jenž způsobil srážku několika vozidel právě porušením zákona 361/2000sb. a to konkrétně ve smyslu takovém, že svým manévrem se dopustil toho, že nevyužil celé délky tohoto pruhu, přejel plnou čáru a tímto jednáním donutil vozidlo v průběžném pruhu uhnout (ohrozil a omezil) což vedlo ke střetu s dalšími dvěma vozidly v ostatních dvou pruzích. Takže píšete úplný bludy. Kamerový záznam dokazující spáchání přestupku či v některých případech trestného činu je u soudu/správním řízení přípustný!!

+1/0
18.5.2018 0:05

P77a80v78e24l 31L31u88k25e58š 4430284973771

Mýlíte se, to je v tomto případě samozřejmě výborná zpráva pro nás pro všechny. Mé tvrzení není žádný amatérský výplod. ale opírá se o vyjádření renomovaných právníků

(zámerně v dnešní době neuvádím konkrétní jména a linky...) v oblasti dopravní problematiky, na jejichž stránkách se dá dohledat jednoznačné stanovisko, že musí být prokázáno, že se záznamem nemohlo být jakkoli manipulováno. Jednoduchý příklad, jezdíte každý den stejnou trasou a budete "kameramanem" natočen , jak jedete v protisměru přes plnou čáru, objížděl jste stojící překážku, druhý den se v tom místě stane dopravní nehoda, jejímž jste účastníkem, kameraman během pár minut bez problémů dnešními běžně dostupnými SW sestříhá záznam a doloží Vaši jízdu v protisměru naprosto věrohodnou "pohádkou" s časem, místem

, polohou , navíc svědky, že přece tudy jezdíte každý den... A máte problém, ze kterého bude velmi složité se dostat... A takhle to přeci nikdo z nás nechce, takto to být nesmí. Zneužitelnost takovýchto záznamových zařízení je prozatím alarmující. Pojiš ́tovny zůstávají velmi zdrženlivé a často odmítají záznamy, pochopitelně, v opačném případě by musely řešit další stovky pojistných podvodů navíc.

0/−3
18.5.2018 9:24

T22o70m84á79š 30Z54m50e87k 7719885743358

Renomovaný právník jednou na mě podával stížnost, že jsem si dovolil ihned nezahajit úkony v trestním řízení. Neuspěl. Další renomovaný právník si dovolil diktovat výpověď klienta u obyčejného podání vysvětlení. Byl vykázán. A další renomovaný právník se mě snažil přesvědčit, že i když firma v baráku všem vyměnila okna a pouze u jeho klienta to nestihla, tak i přesto se dopustila podvodu a já jsem lempl, když klienta odkazuji na občansko právní spor. Takže, pokud renomovaný právník tvrdí něco o kamerovém záznamu, je to, jako by tvrdil, že Jeníček a Mařenka jsou skuteční a kamarádi s Červenou Karkulkou.

0/0
22.5.2018 18:44

T19o82m81á19š 35K56u26c24h81a13ř 3287641648841

Kameru mám, ale přece jen si myslím, že pro použití záběrů z ní u soudu by měla platit nějaká jasná pravidla. Nepřijde mi úplně fér, aby bylo možné soudu/policii poskytnout jen to, co se mi hodí a když se mi to hodí.

Fér by například bylo, kdyby ji měli všichni a záběry by pak v případě nehody byly použity vždy. Za stávajícího stavu dává kamera nám vlastníkům jednostrannou výhodu.

0/−3
16.5.2018 8:05

M64a88r31t25i21n 68B80e90r65a41n 6439695136101

Nevím, jak je to přesně v ČR, ale v cizině běžně funguje, že nemusíte soudu poskytovat nic, čím byste si před ním uškodil, včetně výpovědi nebo podobných audiovizuálních produktů...

+4/0
16.5.2018 8:32

M67i92r88o18s88l48a94v 21K15u43c49e18r71a 4817620397661

"Za stávajícího stavu dává kamera nám vlastníkům jednostrannou výhodu."

To jiste. Ale nikdo nebrani ostatnim, aby si ji poridili. Pouzitelne modely stoji rekneme tisicovku.

+4/0
16.5.2018 9:28

J65i25n65d69ř84i97c49h 73Š63k65o38p91e25k 4765911850225

myslíš jako, že když zaparkuji na zeleni v březnu a v květnu použiji záznam z kamery, že mě někdo naboural, měl bych poskytnout i ten březnový týkající se parkování ;-D

0/0
16.5.2018 9:57

J24a24n 20D38l55o74u46h68ý 7764259810719

RZ neni osobni udaj, pokud v zaberu nelze rozpoznat tvar ostatnich ucastniku provozu, pak si s videem muzu delat co chci ;-)

+5/0
16.5.2018 7:40

M60a19r19t13i12n 75P13o86s44p96í17š90i68l 8255841386827

Když si dám kameru na barák a snímá i ulici, musím to hlásit na ÚOOÚ. Pro kamery v autě to neplatí?

0/0
15.5.2018 22:57

M28i71r26e84k 68T48u24r56e37č68e89k 4333262300342

Staci nahlasit spolujezdci a na aute napis: "usmivejte se, jste na kamere"... :-)

0/0
16.5.2018 5:12

P90a90v15e28l 82P21i73l25á81t 8351789275124

Kamera v autě je mobilní záznamové zařízení stejně jako kamera či foťák v rukou kteréhokoliv turisty. Neumím si představit, kdyby to všichni (a zvláště cizinci :-)) měli hlásit na náš ÚOOÚ.

+1/0
16.5.2018 9:22

J47i86n58d60ř40i93c11h 63Š98k44o33p49e63k 4865281750275

že by z důvodu, že záznam v kameře se neuchovává, přemazává. Narozdíl o kamery na baráku ?

0/0
16.5.2018 9:58

M53a73r90t69i43n 34P92o33l64r40e16i97c10h 2136438694967

Nesmysl. Podle ÚOOÚ není za osobní údaj považován údaj, který sice může vést k identifikaci, ale bylo by k tomu potřeba nepřiměřeného úsilí a jelikož databáze SPZ a majitelů těchto vozidel je neveřejná, spadá SPZ právě do této kategorie a tudíž se nejedná o osobní údaj a ve videích je můžete libovolně sdílet a zobrazovat bez rozmazání. Nehledě na to, že podle SPZ lze maximálně identifikovat majitele vozidla, ale v žádném případě řidiče. Jiná věc je, pokud je na záběrech zobrazen obličej nějaké osoby, to už je bez jeho souhlasu problém.

Zdroj: https://www.uoou.cz/files/106_rozhodnuti1.pdf

+13/0
15.5.2018 21:04

V54l88a81d40i71s85l36a32v 37N90o70h93e42j57l 7858967168171

presne tak, nedavno jsem to take cetl, nechapu ze se objevi clanek s tak neaktualnimi informacemi a i samozvani odbornici z Tymu silnicni bezpecnosti placaji kraviny. nevite nekdo co jsou vubec zac? nejaka zas neziskovka ktera si hraje na odborniky? neustale od nich nekde akorat vidim nejaky hledani tridniho nepritele kdy ukazujou vzdy na nejakou skupinu obcanu a pisou co delaj blbe.... fakt trapaci.

+7/0
15.5.2018 22:11

P34a52v20e77l 52J34e67ř16á39b70e56k 7111432304167

Neziskovka může mít velmi kvalitní odborníky, kteří si na nic nehrají.

Ale jinak je to praštěný zákon. Skoro nebude možné fotit na ulici, respektive použít třeba fotografii upraveného záhonu, kde v pozadí budou lidi.

+2/0
16.5.2018 0:32

V93l89a72d85i45s22l11a15v 42N20o95h12e61j69l 7968587218131

Může mít, to nikde nepopírám.

0/0
16.5.2018 23:51

R96o35m44a53n 44P21o39l15á14č78e96k 5616799895

Bez kamery ani ránu...Hlavně cyklistům mnohdy hodně rychle spadne hřebínek, když jim na kameru ukážu.;-D

+10/−5
15.5.2018 18:53

M37a73r36t63i95n 33T29e71p21l51a14n 9447410385653

O tom mi řekněte víc? Kdy jim tu kameru ukazujete? Když jedete v protisměru? Nebo když vás cyklista nebepečně předjíždí a vybržďuje?

+11/−9
15.5.2018 19:26

R53o68m72a97n 89P39o33l79á58č45e38k 5746169165

Většinou na semaforech, kde mi cyklista chce začít vysvětlovat, že jsem ho prý ohrozil...

+8/−4
15.5.2018 19:38

Z95d36e45n57ě25k 21H34r95u70b93o24š 9795768633329

Také jsou dobří ti, co mi to pošlou těsně před auto po přechodu pro chodce...

+11/0
15.5.2018 19:45

M12a40r76t96i76n 48T34e37p88l81a10n 9967490555143

Teda musíte být smolař. To se mi ještě nestalo, že by mi chtěl toto cyklista vysvětloval (vám asi často, když píšete o tom jak hlavně cyklisti jsou ohromeni kamerou). Možná se zamyslete, jestli opravdu někde neděláte chybu a ty cyklisty neohrožujete.

+9/−6
15.5.2018 20:15

P59e94t54r 65P14e54t76r 6973832228533

Kdyby je ohrozoval tak z te kamery asi nebudou mit vitr ne?

0/−1
15.5.2018 22:02

M29a72r11t13i74n 59T55e25p36l43a97n 9967190395573

No pro moji představivost je právě těžké se vžít do role, že mě někdo neoprasí, ale já se budu rozčilovat, že mě oprasil a ještě mu to půjdu vysvětlovat na semaforech. Buď mě ten řidič opravdu oprasil a pak je mi jedno jestli má kameru nebo ne a nebo mě neoprasil a pak bych musel být dement, abych si s ním chtěl něco vyříkávat (proč bych to dělal).

Ale moje výhoda je, že jezdím jak autem (město), tak na kole (okresky) a dovedu se tak vžít do obou rolí. Dost to zvyšuje toleranci a respekt. Někdy si říkám, že by v rámci autoškoly měl každý strávit pár hodin v provozu na kole, aby poznal jaké to je, když jedete 30-35km/h a u toho vás "bezpečně" někdo předjíždí devadesátkou s odstupem 10 - 15 centimetrů. Ideálně ještě v nepřehledné zatáčce, protože přece se nebude zdržovat o půl minuty čekáním na bezpečné předjetí.

+6/−1
16.5.2018 0:45

M12a17r68t43i21n 37P56o25s89p64í84š32i97l 8275571626777

Platí i opačně a bude toho myslím víc.

+2/−2
15.5.2018 22:55

M23a64r94t14i64n 87B77e34r47a92n 6399775266951

Jo, kvůli řidičům si na kole kameru taky vozim ;)

0/−1
16.5.2018 8:33

P56e56t74r 95T74. 90D24v77o41ř91á26k 4854238193

Koukněte na český YouTube. Je plný suterénu, kteří jezdí jak prasata, vyvolávají konflikty. Avšak to tam nedají, dají tam vyzobané třešničky, když pochybil někdo druhý. Zpravidla se ty kanály jmenují 1.apaknějaká

+6/−3
15.5.2018 18:34

M73i33l26a18n 85V45i29k 1957735623963

S autokamerou budete mít v Rakousku velký problém; to by ta slavná EU nemohla alespoň toto (místo jiných výmyslů - napsáno velmi slušně) sjednotit??

+13/−4
15.5.2018 18:28

M51a79r65t85i89n 62P84l22z47á87k 2757519518604

To je rozsireny omyl, s kamerou v aute nejsou v Rakousku zadne problemy

+3/−3
15.5.2018 18:56

M86i85l97a85n 62V22i48k 1127635243723

Do doby, než Vás zastaví policista.

+5/−2
15.5.2018 19:03

J69i23ř68í 40S60m37a60z11a43l 2777482434212

To není omyl, kamera v Rakousku nesmí natáčet. Pokud je na kameře zachycena identifikovatelně jakákoliv osoba můžete dostat pokutu až 10 000,- €.

+5/−3
15.5.2018 20:34

M54a12r62t11i10n 71P85o57s74p65í35š57i42l 8965861986837

Takže se tam nesmí ani fotit a natáčet na ulici třeba o dovolené? Nebo jen hrady, zámky, příroda?

+1/0
15.5.2018 23:00

J13i77ř11í 70S26m92a71z52a17l 2377482904502

Jednalo se výslovně o kamery ve vozidlech.

+1/0
16.5.2018 7:13

M26a18r47t63i73n 18P20l85z10á62k 2527859218474

Tenhle nesmysl se drží zuby nehty, koukám

+1/−2
16.5.2018 13:21
Foto

P12e15t12r 93P62r23o44c93h45á65z20k82a 3842686392574

Pokud mě někdo ohrozí, nebo ohrozí jiného tak to risknu a záběry zveřejním. Upozorním tak ostatní na individuum, co nemá na silnici co dělat. Možná tím někomu zachráním život, nebo zamezím větší škodě. No a ať se soudí. Nelíbí se mi ochrana zlodějů a dacanů.

+27/−1
15.5.2018 18:13

K63a58r19e82l 24V18a49c94h43u22t 9903722269763

Naštěstí (asi) nežijete v Německu. Tam by vás to mohlo přijít i draho. ;-)

+1/0
15.5.2018 18:25

F47r28a39n80t33i50š12e34k 53M38o37r81a24v11e97c 8637344352

Jedno stále nechápu. Pokud na záběru není vidět řidič, tak o jaké osobní informace vlastně jde? Ještě bych možná pochopil RZ, ale pokud ji ve videu rozmažu, pak snad není jediný důvod proč to nedat kamkoli veřejně třeba pro pobavení ostatních.

+20/0
15.5.2018 18:06

Najdete na iDNES.cz