Diskuse k článku

Eldorádo s terénobijcem z Tatarstánu. Češi přestavěli kamaz na autobus

Kamazy opět jezdí na špici dakarské rallye, která už po jedenačtyřicáté odstartovala s novým rokem. Občas je potkáme i v Česku. Jeden unikátní, přestavený na terénní autobus, vozí horníky. Nastupujte, jedem!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i41ř90í 85E97r35b85e66n 1663284736547

Takze neco jako LIAZ Afrikabus pred triceti lety, akorat se spotrebou o 5 % nizsi... ;-D

+1/0
12.1.2019 22:31

T70o67m96á29š 67C38h39r82a97s86t84n13ý 2711344261713

No, jelikoz plni EURO 4 nejmin, tak vic jak 5% :P

0/0
13.1.2019 22:12
Foto

J68i66ř28í 13D30v70o42ř11á34k 5545739230138

Ten šrot je zadarmo drahý.

0/0
12.1.2019 21:09

T64o50m66á98š 30C25h41r98a47s80t35n23ý 2271854721923

A co v dane cenove tride doporucujete vy? :-)

+1/0
13.1.2019 22:15

L65u39k95á56š 82D68o40č87e50k98a43l 4791577469692

Jako samo domo dobrý. Ke svážení špinavých dělníků po rovné silnici může sloužit dobře. V terénu asi nepoužitelný, natož, kdyby měli pasažéři stát. Nevidím jediné madlo, područky na sedačkách, ani tyč na přidržení. Už vidím, jak při přejetí první nerovnosti jsou všichni na jedné hromadě.

Taky mi nepřijde šťastná volba podvozku s listovými pery. Obzvlášť pro auto přepravující lidi. V dnešní době jsou běžné, a komfortní, vzduchové podvozky. Listová pera jsou běžná už jen v Rusku a je to tak trochu cesta do pravěku.

K profesionální přestavbě to má bohužel daleko. Hodně amatérsky působí ta zadní montáž bezp. pásů na sedačkách. Nechtěl bych vidět, jak si o to dá pasažér vzadu zubama. A nejlepší jsou ty nalepovací popisky na přístrojovce. :-P

0/0
12.1.2019 15:03

J63i93ř66í 24E70r69b10e71n 1973174656117

Ještě lepší je to u zadního východu. Ten červený nápis Nevstupovat, vypínač Tango pro 250 V / 50 Hz a tlačítko pro požární poplach s rozbíjecím sklíčkem ;-D tohle nemůže projít homologací ani náhodou.

Jestli chtějí vidět nějaký normální terénní kontejner pro přepravu substrátu, pak třeba zde: http://www.liaz.cz/afrikabus.php

0/0
13.1.2019 19:20

P77a46v30e49l 27T69r35ü16b91e87n88e47k64r 7931161632842

Ten titulek je strašnej.

+3/0
11.1.2019 18:51

J45a51n 63D22l93o35u76h85ý 8396230183920

Tak se podívejte, s čím jezdí na zájezdy Adventura. ;-)

+2/0
11.1.2019 13:52

T36o84m29á73š 73V73a79v39e42r17k59a 7391130692854

Klasický babosed :-)

+2/0
11.1.2019 11:45

F57r45a73n52t10i73š65e15k 29S76k63o22č51d24o85p41o33l83e 9519784926633

Proč se rozjíždějí na trojku? 8-o

0/0
11.1.2019 11:42

D69a77n63i91e55l 91M19a65g44n48u29s 4603955564957

Protože je to pro rozjíždění nejvhodnější rychlostní stupeň.

+6/0
11.1.2019 18:35

M15a58r62i32a24n 42K26a38r10a36b39a 4683511530202

Takýto autobus jazdil za komančov, a bola to Avia z nadstavbou. Ako PR pre nejakú firmu čo vozí ruské veci, OK, ale načo? Že vedia po 40 rokov robiť do okola to isté..? Tu máme o mnoho lepšie výrobky, TATRA, AVIA alebo ak chcete naozaj BUS do terénu tak TORSUS PRAETORIAN. Všetko domáce, na míle pokrokovejšie než Kamaz.

+1/−2
11.1.2019 11:40

T36o15m72á15š 30C87h20r75a88s24t35n35ý 2221924441873

TORSUS je ukrajinska firma, ne?

0/0
11.1.2019 12:50

M31a39r49i23a27n 16K40a72r12a73b31a 4673861960382

Investor z ukrajiny, predaj Praha, design-výroba na Slovensku.

0/−1
11.1.2019 14:17

I86v50a12n 31M90a60r69e27k 6364638142

Na Slovensku? Děkuji pěkně,máme zkušenosti. ;-( Rv

+1/−2
11.1.2019 18:59

S52t94a19n68i21s18l21a25v 62K78r37e27j83c23a21r 6387266973574

Nu sned Kamaz je něco jiného než populární ruský maslostroj Turist viditelný na každé ruské pohlednici !! Fuj zážitek stačil z .......... !!

0/0
12.1.2019 9:44

K70a61t71e17ř94i62n20a 29V22ý30b44o42r21n36á 6750139199

Na vození Ukrajinců v lomu nepotřebujete nic sofistikovaného, ale levného a spolehlivého. A to tento Kamaz s americkým motorem zřejmě je.

0/−2
11.1.2019 19:27

S81t50a14n14i40s33l91a84v 90K41r43e19j81c48a53r 6637576353854

Jak úspěšně prodává vozy Kamaz české zastoupení ? Ano Kamazy jezdí Dakar, s jakým ....... výsledkem všichni víme. Dokáže Kamaz v běžném provozu a podnikání porazit čínské Bydy ? Kolik komunistických podnikatelů v ČR používá Kamazy ke svému podnikání ?

0/0
12.1.2019 9:41

S68t80a96n39i93s19l63a54v 10K17r29e32j30c12a90r 6267956633254

Mimochodem moravské Tatry jsou dnes osazovány špičkovými nástavbami světově uznávané a prověřené značky Liebheer !! A to je jiná třída naž .... !! A Kamaz bus se nikdy nemůže rovnat IvecoKarosa !!

0/0
12.1.2019 9:47

J58i35ř94í 13E84r79b69e25n 1183894206497

Liebherr, to jsou ty profesionální chladničky pro velkokuchyně? ;-)

0/0
13.1.2019 19:22

V35á44c44l69a98v 98P11o59l49á81k 1965162260200

Autobusem bych to nenazýval, spíš v tom vidím automobil se skříňovou nástavbou, upravenou pro přepravu osob jak popisujete v článku Unimog.

+2/0
11.1.2019 11:40

J43i13ř24í 72P84o97k63o49r16n62ý 2472774167232

Srovnání s unimogem je hodně přehnané, a to co jezdí v Dakaru, s produkčním Kamazem nemá vůbec nic společného....

+5/0
11.1.2019 11:30

J97a55n 48Č95e74k21a25l 7479495424754

Na ty motory se nevztahují sankce?

0/0
11.1.2019 9:35

Š18i16m52o74n 32M89a60r43t85y80n67e64k 7673175233436

Proč sankce?

0/0
11.1.2019 9:45

T19o34m10á65š 84C36h26r61a85s42t90n52ý 2771414371893

Protoze KAMAZ najdete v ruskem bezpecnostnim aparatu kam plivnete...

...jako podvozek pro Pantzir, standardni nakladak, MRAP, special proti demontracim, raketomet, vezensky transport...

+1/−1
11.1.2019 10:30

I26g26n46á12c 88M37r89k25v97i45č39k15a 2918122729725

A co jako? Dyt to je obycejny civilni zbozi

0/0
11.1.2019 10:39

T83o60m81á61š 68C74h20r49a97s39t41n22ý 2651594761103

A jak se lisi tenhle kamaz na lince od toho co omaluji do belo-modra pro OMON?

Je to stejna modelova rada...jen jinak malovana kabina.

0/0
11.1.2019 10:46
Foto

J53a51k13u81b 74V31a89š41k92o 1718754682193

Tak minimálně se to liší právě tím motorem ........

0/0
11.1.2019 11:17

P79a58v95e14l 11J37e79ř94á97b84e33k 7231722394157

Tatru taky - i jako pancéřové vozidlo, či tahač raket.

Dokonce i jako rozmetadlo hnoje.

0/0
11.1.2019 17:48

S76t17a63n38i70s28l64a92v 72K41r59e27j10c15a60r 6247336173674

Nu Tatra nezná bráchu, a použít nástavbu na ni lze jakoukoli, pokud je pro její podvozkový rám upravený ! Kamazy jsou určeny pro bollšoj rusii, nevím kam je vyvážejí. S 813 jsem se setkal ve Španělsku i Francii. Pragy V3S byly a jsou ve stovkách kusů dodány do Syrie.

0/0
12.1.2019 19:30

T33o17m50á79š 72C87h10r41a44s70t54n84ý 2691304621613

CIS, UAE, Jizni Afrika, Syrie, Iran, Indie, Cina...

0/0
13.1.2019 22:11

R96a73d90e44k 94H16o28l90í37k 1928724500346

....i v jednoduchosti je krása.....co tam není, to se nepokazí...

+2/0
11.1.2019 8:52

J78a29r40o50s41l78a86v 75N12e13d23o47m21a 3950680652893

Dnes se s těmi PR články roztrhl pytel.

+3/0
11.1.2019 7:53

J78i54n22d14ř28i79c61h 61L81u62k86e87š 3289744233180

V Dakaru diky silenym penezum do tovarniho tymu vitezi, ale jinak ta auta jsou jak z devadesatych let. Navic nebyt americkeho motoru a nemecke prevodovky, nevic co by rus vyrobil.

+4/0
11.1.2019 6:40
Foto

R96i48c63h35a92r42d 36P88o20l71á94š70e13k 9544743490149

Uvědomte si kdo jsou hlavní zákazníci - jsou to země kde na opravu musí stačit kladivo a izolačka. To je to hlavní co je zajímá. Nekoukejte na Evropu, ale za Ural a Kavkaz. Ono když se vám něco někde vysype ve stepi stovky km daleko od jakéhokoliv servisu, tak jednochuchost je to pravé co se očekává.

+5/−2
11.1.2019 8:24

J60a90k69u37b 86Š66a32f70a83n50d98a 7415637961831

Jenže to je zde díky americkému motoru jen z poloviny. Ale možná tam ten Cummins dávají jen pro vybrané trhy...

+1/0
11.1.2019 8:57

M43a84r58t24i16n 78K12a60r79á98s95e30k 9408963368888

Tipl bych si, ze cummins bude pro trhy, kde musi plnit emise....

+2/0
11.1.2019 8:59

T30o59m97á17š 13C27h47r92a93s88t84n88ý 2801444291823

KAMAZ 740.73 400 HP V8 Turbo Euro 4 pro Rusko

Cummins ISB6.7e4 245 - 300 HP I6 Turbo Euro 4-5 pro vychodni Evropu

Daimler OM457LA 428 HP I6 Turbo Euro 6 pro zapadni Evropu.

+3/0
11.1.2019 10:33

J84i38ř47í 42E70r34b49e72n 1963934846927

V Ruske federaci musi plnit Euro IV. A mam dojem, ze prisnejsi uz to hned tak nebude.

0/0
12.1.2019 22:34

A11n17t18o64n14i48n 48K60a64d11l63c12e87k 9322349841286

Idnes chrli jeden specialni naspis za druhym.

+1/0
11.1.2019 1:27

J13i52n76d80ř58i37c46h 18L50u10k48e25š 3789334273880

A taky bych napsal Kamaz s velkym K. Aspon v nadpisu by mohli trochu pouzivat pravopis.

+3/0
11.1.2019 6:36

J98a60k33u63b 45Š25a83f49a44n88d82a 7305397771651

Kdysi nás učili "auto značky Škoda", "škoda", Škoda 120l", "trabant", "Trabant 601"...

+1/0
11.1.2019 8:59

Najdete na iDNES.cz