Kalina: nová levná lada je zase zastaralá

  16:00aktualizováno  16:00
Ruský výrobce aut pomalu i v Česku upadá v zapomnění. O znovuprobuzení se má pokusit nový model Lada 1118 Kalina, který se začíná prodávat za cenu 222 900 korun.

Design je mnohem sympatičtější než u předchůdců, technika je ale pozadu. | foto: lada

Zatímco ostatní bratři z bývalého východního bloku pokračují ve výrobě vozů pod křídly velkých automobilových koncernů, ruská značka stále kráčí po své vlastní linii.

Zdá se však, že ani nyní nenabídne vůz srovnatelný se škodovkami v režii Volkswagenu nebo vozy Dacia, kterým budoucnost kreslí Renault. Dokazují to první testy v zahraničních motoristických magazínech.

Kalina 1118, která se nyní objevuje v prodejnách ruských aut, dostala karoserii sedan, měly by ji však doplnit i verze hatchback s označením 1117 a kombík s číslicí 1119.

Auto se chlubí karoserií vcelku moderního střihu. Ruští designéři objevili křivky a obliny a schovali do šuplíků pravítko a úhelník. Prolistovali katalogy Opelu Corsa, Fiatu Bravo a dalších kulatých aut a pustili se do práce.

Svými rozměry se hodně blíží Škodě Fabia. Objem kufru malého sedanu 1118 Kalina činí 400 litrů.

Kalina je čtyři metry dlouhá (3,85 hatchback, 4,04 sedan a kombi), 1,67 metru široká a metr a půl vysoká. Ruská ocel už není co bývala, nejlehčí hatchback váží pouze 1040 kg, nejtěžší je kombík, který má o 60 kilogramů více.

Kola obouvají čtrnáctipalcové pneumatiky 185/60. Kalina jezdí výhradně na benzín.

O pohon vozu, který se nevyhne ani pojmenování žigulík, se stará osmiventilový motor 1.6 s výkonem 82 koní. Maximální rychlost automobilka udává na hranici 165 km/h.

Už i k ruským vozům nějakou dobu patří pohon předních kol a motor umístěný vpředu, v tomto není ani poslední novinka výjimkou.

V základní výbavě ruského vozu lze najít dva čelní airbagy, palubní počítač, centrální zamykání nebo posilovače řízení, ABS chybí.

První testy magazínů ze západních zemí od naší hranice hovoří o nepříliš kvalitním interiéru Lady 1118 Kalina.

Také motor, podvozek a s ním spojené jízdní vlastnosti prý zaostávají za dnešními technickými zvyklostmi modernějších vozů. A brzdy některé německé časopisy označily dokonce za málo funkční, a tím také velmi nebezpečné.

Autoři: ,

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Američtí šetřílci kupují TDI z Dieselgate jako diví. Kvůli nízké spotřebě

Vozy s motory TDI, které musel koncern Volkswagen kvůli aféře Dieselgate...

Američtí zákazníci vzali na milost dieselové Volkswageny. Auta, která se podařilo v rámci náprav skandálu Dieselgate...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Najdete na iDNES.cz