Jmenuji se Spark, Chevrolet Spark

  14:47aktualizováno  14:47
Značka Daewoo patří minulosti, na evropských silnicích se začínají objevovat chevrolety. Hromady chromu, pět metrů délky a osmiválec pod kapotou... přesně takoví ale evropští "chevíci" nebudou. Naopak, v nabídce této korejské automobilky, honosící se jménem americké legendy, figuruje jedno z nejlevnějších a nejmenších aut na trhu.

Matiz je i na našich silnicích vcelku rozšířeným zvířetem, na ženevském se představila jeho druhá generace jménem Spark.

Matýskův konec
Jméno Matiz patří minulosti, ode dneška říkejte mikrochevíkovi Spark. "Matýskové", jak jim něžnější část řidičské populace říká, je oblíbeným dopravním prostředkem pro nenáročné, nebo roztomilým módním doplňkem.

Ke kostýmku od Versaceho a kabelce od Vuittona není špatné řídit auto od Giugiara. Dohromady se jich po Zemi prohání 1,3 milionu, z toho v Evropě příbližně polovina (630 000 kusů). 

V motoristicky rozvinutých zemích bude Chevrolet Spark hrát úlohu "nákupní tašky" vhodné nanejvýš ještě k pojížďkám po městě.
 
 V našich zeměpisných šířkách jsou s nimi naopak celé rodiny schopné podnikat nejroztodivnější eskamotérské kousky, mnohdy totiž zastupují dospělé rodinné auto.

Chevrolet Spark se plně hlásí ke svému předchůdci. Nezaměnitelné tvary pětidveřové karoserie zůstaly, jinak jsou tvarované světlomety, záď dostala kruhová světla, která vystupují z karoserie. Pouhý facelift, namítl by pesimista, 80% nových dílů ale říká něco jiného.

Městský mrňous narostl na 3495 milimetrů délky, do šířky zabírá 1495 mm a na výšku ma rovný metr a půl.

Za pátými dveřmi je prostor na 170 litrů zavazadel, když dvoučlenná posádka sklopí zadní asymetricky dělená sedadla, odveze až 845 litrů nákladu.

Do chevyho naftu? Zatím ne!
Osmisetkilové autíčko bude od zahájení prodeje koncem dubna k mání se dvěma motory. Oba spalují benzin. Slabší je tříválcový, má objem 0,8 litrů a sparku udává silou všech 52 koní (38 kW) maximální rychlost 145 kilometrů v hodině.

Když se rozběhne 66 koní (49 kW) pod kapotou Sparku s litrovým čtyřválcem, bude nákupní taška uhánět rychlostí 156 kilometrů za hodinu.

Díky zlepšení aerodynamiky se podařilo inženýrům Chevroletu snížit spotřebu Sparku oproti Matizu o necelý litr (0,9 l/100 km). Tříválci stačí na sto kilometrů 5,2 litru a čtyřválec spolyká 5,6 litru benzínu na sto kilometrů.

Chevrolet Spark se plně hlásí ke svému předchůdci.

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Nezaměnitelné tvary pětidveřové karoserie zůstaly, jinak jsou tvarované světlomety, záď dostala kruhová světla, která vystupují z karoserie.

Chevrolet Spark: Městský mrňous narostl na 3495 milimetrů délky, do šířky zabírá 1495 mm a na výšku ma rovný metr a půl

Osmisetkilové autíčko bude od zahájení prodeje koncem dubna k mání s dvěma motory. Oba spalují benzin.

Matiz je i na našich silnicích vcelku rozšířeným zvířetem, na ženevském se představila jeho druhá generace jménem Spark.

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Najdete na iDNES.cz