Všechno začalo v Brně. Tam se Jiří Kuhnert, ještě jako Hans-Jürgen, v roce 1941 narodil. Tam jen se štěstím unikl divokému odsunu brněnských Němců. Tam mu začal vonět benzín, když se jako mladík potuloval kolem trati Velké ceny, s budoucím závodníkem Dušanem Velímským zkoušel štěstí v rallye a o pár let staršímu Otto Buchbergerovi navrhoval design jeho vlastní formule. Tato etapa skončila v srpnu 1968 se sovětskou okupací. Jiří Kuhnert, který samozřejmě uměl skvěle německy, utekl prakticky hned. A zamířil do Stuttgartu.
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium
Měsíční
Roční
Dvouleté
Připojte se ještě dnes a získejte:
- Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
- Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
- Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Tři kariéry světového vynálezce. Zpátky do Ameriky ho vyhnali komunisté
V mladoboleslavské automobilce se „vyškolilo“ mnoho odborníků, kteří pak dělali kariéru v jiných...
Architekt československých ikon navrhl i slavný Zetor. Poté prorazil v Itálii
Vzděláním byl architekt. Pod jeho rukama však vznikaly nádherné stroje, které nesly status ikon...
Porscheho klempíř tvaroval legendy. O autorství se dohadují dodnes
VIDEO Je to příběh prolnutí dvou vizionářů a techniků. Společně stvořili dvě auta, která psala dějiny...
První závodní mercedesy učili vítězit čeští rodáci. Stáli i za triumfy v F1
Je jaro 1934. V Německu začínají řinčet zbraně, zároveň tam ale vzniká nejlepší závodní auto své...
Skromný Edison z Valašska vymyslel hybrid dávno před ostatními
Z pohledu automobilového průmyslu předběhl elektrotechnik Josef Sousedík dobu o víc než půl...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...