Jiří Hrdina: Jsem pro celoroční svícení!

  23:24aktualizováno  23:24
Hokejista Jiří Hrdina řadu let působil v severoamerické NHL. Právě ze Spojených států si v roce 1990 přivezl svůj nejrychlejší vůz - Porsche 930 Turbo. Teď jezdí už druhým rokem dvoudveřové kupé Alfa Romeo GT. Přestože většinou dával přednost prostorným vozům německých značek, na designově zajímavé kupé si nestěžuje.

„Tohle je moje první Alfa Romeo. Italská auta pro mě bývala trošku rozporuplná. Asi kvůli tomu, jak se tradovalo, že jejich kvalita není zrovna nejlepší. Byl jsem zastáncem toho, že když hodinky, tak švýcarské, když auto, tak německé. Dneska už mám jen ty švýcarské hodinky a problém s tím žádný nemám,“ říká mistr světa a trojnásobný vítěz Stanleyova poháru, který v současné době působí jako hledač talentů pro mužstvo Dallas Stars.

Proč jste se rozhodl právě pro Alfu Romeo?

Její české zastoupení mě oslovilo, že by se mnou chtělo spolupracovat. To byl první impulz. Samozřejmě jsem se zajímal o to, jaké auto bych měl propagovat. Když jsem zjistil, že je to GT, neváhal jsem ani chvíli. Nejdřív jsem s ním rok jezdil zadarmo a nedávno jsem si ho koupil.

Nevadí vám, že je to jen dvoudveřové kupé?

To mi nevadí vůbec. Já vzadu nesedím a vepředu mám pohodlí dost. Jel jsem do Francie a do Itálie - pokaždé jsem vystoupil bez toho, aby mě bolela záda. Ani lidi, které občas vezu vzadu, si nikdy nestěžovali. Samozřejmě musíte počítat s tím, že nastupování na zadní sedadla je u takového auta přece jen nepohodlné.

Jaké bylo vaše nejlepší auto?

Nejlepší byly určitě modely Mercedes třídy S a Porsche 930 Turbo. Mercedes byl nejpohodlnější a porsche nejrychlejší.

Předpokládám, že koupí porsche jste si splnil motoristický sen…

Přesně o to mi šlo. Koupil jsem ho v roce 1990 od spoluhráče v Pitsburghu a nechal jsem si ho dovézt domů. Tady jsem ho měl jen jako auto, ve kterém se jednou za čas projedete. Jen pro radost.

***

Jsem pro celoroční svícení

***

Třeba ferrari vás nelákalo?

Vůbec ne. To už je moc extrémní. Minulý týden jsem se potkal s Tomášem Řepkou, který přijel v novém Lamborghini Murciélago. Je sice krásné, ale když jsem si do něj sedl, měl jsem z toho divný pocit. Zvládnout víc než šest set koní není žádná sranda.

Co říkáte na terénní Porsche Cayenne?

Už jsem si zvykl. Taky jsem strávil skutečnost, že se Porsche vůbec pustilo to kategorie SUV vozů. To jsem zpočátku hodně těžce překousával. Zdálo se mi to naprosto nesmyslné, ale teď vidím, že z obchodního hlediska to střelba úplně mimo nebyla. Kdybych o autě této kategorie přemýšlel, Porsche Cayenne by bylo velkým favoritem.

Zmínil jste Mercedes. Ti, kdo jezdí v této značce, většinou nemění.

Beru to tak, že auto mám tři čtyři roky, pak kupuji nové. Když se blížila doba výměny „eskového“ mercedesu, končil i můj model. No a mě se nechtělo čekat na nový, tak jsem si koupil Audi A6. A určitě to nebyl nějaký krok zpátky. Hlavně kvůli náhonu na přední kola, což oceníte především v zimě. Myslím, že moje další auto bude Audi A6. Tipuji to na třílitr s pohonem všech čtyř kol.

Značky Mercedes a Audi jsou oblíbeným terčem zlodějů. Poznal jste to na vlastní kůži?

Několikrát. Ale vykradli nám i manželčinu Škodu Octavia a peugeot zmizel úplně. Jen porsche zůstalo bez újmy. Jenže s tím jsem jezdil tak sporadicky, že to asi nestihli. Vlastně ještě Alfa Romeo je v tomto směru bez šrámu.

Pořizujete si ještě nějaké nadstandardní zabezpečení?

Poučen předchozími zkušenostmi v autě hlavně nic nenechávám. Tím se bráním aspoň před takovými zlodějíčky, kteří kradou peněženky, telefony nebo počítače. Před profíky, kteří jdou jen po autě, jsem se bránil vyhledávacím zařízením. Dával jsme ho do všech dražších aut.

Jiří Hrdina dává přednost vozům s automatickou převodovkou.
V Alfe Romeo GT ji nemá


Žil jste v Kanadě i v USA. Jak se vám tam jezdilo?

Provoz je tam určitě klidnější. Jestli nechcete riskovat velkou pokutu nebo rovnou ztrátu řidičáku, musíte jezdit podle pravidel.

Jakou výbavu chcete v autě mít?

Zakládám si na pohodlných sedačkách, dobré muzice a navigaci.

Vyplatí se vám navigace?

To je výborná věc. Využívám to hlavně při cestách po Evropě. Na internetu si najdu adresu stadionu třeba v Norimberku, naťukám ji do navigace a pak už jen poslouchám pokyny, kde mám odbočit. V Česku samozřejmě nepotřebuju radit, kudy mám jet do Jihlavy na zimák.

Jiří Hrdina a jeho Alfa Romeo GT

Jiří Hrdina a jeho Alfa Romeo GT

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Volkswagen e-Golf

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Najdete na iDNES.cz