Je tu Toyota Auris: Corolla nepochopitelně odchází

  11:19aktualizováno  11:19
Těžko pochopit proč se Toyota rozhodla poslat na odpočinek jméno, které je po desetiletí synonymem pro kvalitu. Král tabulek spolehlivosti je mrtev! Ať žije král! Corolla už napříště nebude corollou, ale aurisem.

Toyota Auris | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

U toyoty začne co nevidět zlatá éra - auris éra. Jméno, které se hezky rýmuje s druhým velikánem prodejů Toyoty - yarisem.

S malým bratříčkem je auris spřížněný také designově, kabát má střižený hodně podobně, pro autosalon zvolil zlatou barvu, kterou má ve jméně (Aurum je latinské označení pro zlato).

Prozatím se Toyota Auris v Paříž prezentuje jen jako koncept, už je ale - vzhledem k dravé konkurenci - více než na čase, aby vyrazila na silnici.

Stávající corolla neoplývá prostorem, auris to má napravit. Proztím jsou známy jen vnější rozměry. Do délky má 4226 milimetrů, do šířky zabírá 1762mm a na výšku měří 1530 mm.

“Auris je koncept vysokého a velmi prostorného vozu. Horní linie oken, krátké převisy a dopředu orientovaná architektura kabiny podtrhují dynamiku a agilnost automobilu. Nazýváme to perfektní nevyváženost”, říká Wahei Hirai, vedoucí designérského centra Toyoty.

Interiér vypadá vcelku civilně, nejvíce se výtvarníci odvázali při tvarování panelu navazujícího na středový tunel. Zbytek je na tradičních místech, tvůrci slibují praktičnost a dokonalou ergonomii. Řadicí páka je tak umístěna hodně vysoko, na dosah od volantu.
 
Nechybí prosklená střecha, bez které se auta už ani neodvažují překročit práh autosalonu. Prostornost a vzdušnost interiéru podpoří kromě velkých oken také zcela rovná podlaha vzadu.

Ten správný koktejl, který zákazníci rádi, musí obsahovat také sportovní ingredience. Auris proto přijel na pařížské molo na 19 palcových kolech z lehké slitiny, za kterými vykukují velké třmeny brzd, na zádi se kromě nezbytné chromované koncovky výfuku objevila také "tuningová" stříbrná světla.

Po francouzském testování reakcí návštěvníků autosalonu na auris by Toyota měla konečnou sériovou podobu představit v příštím roce.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Strážníci mají pokutovat jízdu ve vyhrazených pruzích, navrhuje ČSSD

Nově vyhrazený jízdní pruh pro autobusy na Zahradním Městě ve Švehlově ulici.

Strážníci by měli dostat pravomoc pokutovat na místě nedovolenou jízdu ve vyhrazených jízdních pruzích. Návrh novely...

Najdete na iDNES.cz