náhledy
Bleší burza Retro Garáž v Lysé nad Labem tradičně zahajuje veteránistickou sezonu. Nedílnou součástí akce je dražba. Draží se motorky „od korunky“, renovované perly i zajímavé kousky s pamětihodnou historií. Pavel Kočí, který je hlavou celé Retro Garáže, bude dražit nejmenší československé mopedy, dospělé a velmi vzácné motocykly a samozřejmě nebudou chybět ani krásné automobily.
Autor: Retro Garáž
Některé kousky z jarní nabídky jsou podle Kočího prakticky nesehnatelné. Jedná se tak o skvělou investiční příležitost. Od koruny se bude dražit slavný moped Stadion S11 , který je čerstvě po větším servisu plně pojízdný a provozuschopný. Pavel Kočí upozorňuje především na velice vzácnou a těžko sehnatelnou přední vidlicí zvanou též vidlice smrti. První sériové stadiony byly vybaveny touto jednoduchou konstrukcí s rameny odpruženými zkrutnými pryžovými bloky. Tato koncepce se ovšem neosvědčila, u slabě dimenzované vidlice docházelo k praskání pryžových bloků, a tím k nebezpečným nehodám. Brzy byla přední vidlice inovována vahadly odpruženými tlačnými pružinami. V autorizovaných opravnách původní vidlici nahrazovali novým typem, což si vyžádalo i změnu v uložení předního blatníku.
Autor: Retro Garáž
Černým koněm (nebo spíš prasetem?) aukce by podle Pavla Kočího mohl být slavný skútr ČZ 506. Ovšem v tomto případě v provedení „ELEKTRO”.
Autor: Retro Garáž
V dnes už neexistujícím projektu, ve kterém přestavovali nezapomenutelné československé skútry zvané „prase“ na eletrický pohon, vzniklo nejvýš 55 kusů. V Česku jich zbylo maximálně dvacet. Žlutý kousek s vyvolávací cenou 145 tisíc korun má výrobní číslo 31. Skútr z roku 2018 ve výkonnější variantě disponující 6kWh baterií s elektromotorem o výkonu 8 kW má najeto pouhých 1750 km. Ke skútru je i původní příslušenství.
Autor: Retro Garáž
„PŮLBUBEN – FRANCOUZ”, i takové přezdívky vozí jawy. JAWA-ČZ 250/353, slavná kývačka z roku 1955 startuje s vyvolávací cenou 30 tisíc korun. „Jedná se o zcela kompletní a původní stroj ve vzácné ‚půlbubnové‘ a navíc vývozní verzi určené pro francouzský trh, vyznačující se typicky jiným světlometem značky Auteroche,“ popisuje Pavel Kočí. „Nyní je stroj po letech šetrně oživen, plně funkční. Je možno jej provozovat na veteránských značkách.“
Autor: Retro Garáž
Samotných půlbubnů bylo vyrobeno jen velmi malé množství, méně než šest tisíc kusů. Pojmenování dostaly podle tvaru brzdových bubnů.
Autor: Retro Garáž
Za sto padesát tisíc do dražby vstupuje JAWA-ČZ 350/354 v kompletní sestavě se sajdkárou a slavným přívěsem PAV 40. Stroj z roku 1957 je po celkové pečlivé renovaci z originálních dílů.
Autor: Retro Garáž
„Motocykl má původní československé doklady. SPZ již v novém formátu. Sidecar řádně zapsán v dokladech. K vozíku PAV 40 je původní typový průkaz,“ popisuje Pavel Kočí. „Na sidecaru a vozíku PAV 40 jsou původní výrobní štítky, na motocyklu se štítek nedochoval, proto je zde replika vyražená v Jawě.“
Autor: Retro Garáž
Sto sedmdesát tisíc korun je startovací částka pro nesmírně vzácnou sběratelskou lahůdku v podobě Jawy 350/361 Sport ve speciální vývozní verzi pro americký trh. Motocykl v původním, v podstatě muzeálním stavu je z roku 1966. „Originální lak i chromy s minimální patinou a celkový stav dávají tušit, že nájezd 1 367 mil bude zřejmě odpovídat realitě,“ komentuje Pavel Kočí. „Vzhled stroje zcela odpovídá americké exportní verzi, která se vyznačuje typickou přední maskou s bočním umístěním spínačky, tachometrem v mílích a umístěním klaksonu z boku a originálním štítkem v angličtině.“ Stroj je plně funkční a provozuschopný.
Autor: Retro Garáž
K motocyklu je americký technický průkaz. „Nyní je stroj přihlášen na plně přepsatelných českých dokladech nového formátu,“ dodává Pavel Kočí.
Autor: Retro Garáž
Slavná Jawa 250/590 CALIFORNIAN ve vývozovém provedení „NECKERMANN” je další z perel aukce v Lysé nad Labem.
Autor: Retro Garáž
„Motocykl je v překrásném a prakticky nesehnatelném původním stavu, navíc je to vzácná exportní verze pro obchodní řetězec Neckermann disponující typickými doplňky, jako jsou blinkry v řídítkách, jiné zadní světlo nebo přepínač blinkrů,“ popisuje Pavel Kočí. „Perličkou podtrhující už tak výjimečný stroj je fakt, že se dochovala originální záruční knížka Neckermann Garantie.“ K motocyklu jsou německé doklady. Stroj má původní štítek v němčině. Vyvolávací cena stroje z roku 1968 je 120 tisíc korun.
Autor: Retro Garáž