Jaromír Bosák: Rychlost na dálnici bych vůbec neomezoval

  23:03aktualizováno  23:03
Rychlost na dálnicích bych omezil jen na problematických úsecích, říká komentátor Jaromír Bosák. Sportovní komentátor České televize za svoji řidičskou kariéru vystřídal pouze dva vozy. Nejprve si koupil Opel Astra a nyní jezdí Škodou Octavia.

Velký zavazadlový prostor, čtvery dveře a nenáročná údržba. To jsou tři věci, které od automobilu vyžaduje Jaromír Bosák. Motor nebo vzhled příliš neřeší.

"Jakmile někdo začne mluvit třeba o kroutícím momentu, vůbec nevím, o čem je řeč. A nablýskané auto taky raději nemám. Jen by zbytečně lákalo zloděje," říká oblíbený televizní průvodce fotbalovými zápasy.

Od kolika let máte řidičský průkaz? Mít ve čtyřiceti letech teprve druhý vůz už dnes není příliš obvyklé.
Řidičák mám od pětadvaceti, ale jezdit jsem začal až o šest let později. Dělal jsem školu, takže jsem auto ani nepotřeboval. Po Praze se všude dostanete metrem nebo tramvají. No, a kromě toho jsem na auto prostě neměl peníze.

A to jste v šestiletém mezidobí vůbec neřídil?
Právě že ne. Proto byla legrace, když jsem auto konečně koupil. Já už skoro ani nevěděl, že mám při řazení sešlápnout spojku. Převážel jsem ho sice jen po Praze, ale i tak to bylo peklo. Všude mi to chcípalo, začalo pršet a nešly spustit stěrače, lidi troubili... Moc povedená taškařice! Ale během týdne se do toho člověk zase dostane a pak už si říkáte, proč je na dálnici povolená jen stotřicítka.

Vy byste na dálnici povolil vyšší rychlost?
Vůbec bych to neomezoval. Jen na problematických úsecích. Přijde mi absurdní, že se dělají auta, v nichž po dálnici můžete jet desítky kilometrů sto sedmdesát za hodinu. Stejně tak nechápu chování řidičů kamionů. Hlavně na dálnici mezi Prahou a Brnem. Jsem kliďas, ale jejich pověstné závody mě dovádějí k nepříčetnosti.

Vaše auta jste kupoval nová?
Ne, obě byla starší. Nedovedu si představit, že bych dal dohromady třeba šest set tisíc na nový vůz, který by mi vyhovoval. Vzhledem k tomu, že jezdím hrát golf, potřebuju velký zavazadlový prostor. Proto si těžko můžu koupit třeba malou kolínskou toyotu.

Jak jste auta vybíral?
Třeba škodovku jsem si našel na internetu. Byla čtyři roky stará a měla najeto padesát tisíc kilometrů. Tuhle vzdálenost já přitom ujedu za rok. Taky se mi líbilo, že je to diesel. 

Hrajete golf. Vejdou se vám hole do kufru, nebo je vozíte na zadních sedadlech?
Octavia má kufr dost velký. Vejdou se mi tam golfové bagy a ještě dvě tašky. Vtom je octavia skvělá. Smůlu má jen ten, kdo musí sedět za mnou. Jsem vyšší a toho místa na nohy už vzadu moc nezbývá.

Nová octavia se vám líbí?
Musím říct, že ano. Ale bohužel na ni nemám. Ještě před deseti lety jsem říkal, že bych si škodovku nikdy nekoupil. Tomu autu jsem nevěřil. Kdybych před sebou dneska neměl vidinu sedmnáctileté hypotéky, šel bych do ní z fleku.

O jiné značce byste neuvažoval?
Lákalo by mě volvo. Ale zase ty peníze...

Při pohledu na vaši škodovku se nezdá, že byste o auto nějak přehnaně pečoval.
Je chudinka trošku poznamenaná. Vpředu někdo prokopl plastový kryt, poklice mi ukradli a vzadu je nárazník pošramocený z toho důvodu, že jsem při couvání lehce trefil sloupek.

Kromě poklic vám někdy zmizelo ještě něco jiného?
Několikrát autorádio. A to nejen v Praze. Jednou mi zmizelo i v Šestajovicích. To je malá vesnice, kde mám dům. Naivně jsem si myslel, že tam se krást nebude. Bohužel jsem se mýlil. Nedávno tam dokonce ukradli BMW poměrně zajímavým způsobem. Jeho majitel zastavil v ulici, šel se nějaké paní za plotem zeptat na cestu a v ten okamžik přijel favorit, z něhož vyskočil chlap, sedl do BMW a odjel.

Jako komentátor jste projel kus světa. Překvapilo vás někde něco jako motoristu?
Překvapila mě Anglie. Chování tamních řidičů se s námi vůbec nedá srovnat. V Praze nadáváme na dopravní zácpy. Ale kdo se jednou vydá autem do Londýna, situaci tady bere s nadhledem. Přitom jsem tam neviděl, že by někdo vychytrale předjížděl celou kolonu a pak se snažil nacpat zpátky.

Co říkáte na vozový park mnoha fotbalistů, kteří vydělávají miliony korun?
Podle toho, co říkají kluci hrající v Itálii, je to dost zajímavé. Tam, jak nemáte značkové oblečení, jste hned za podivína. Stejné je to i s autem. To mi přijde k smíchu. V životě bych člověka neposuzoval podle toho, čím jezdí. Fotbalisté jsou v určité příjmové skupině, takže pochopím, že si koupí velký luxusní vůz. Ale k čemu jim jsou tři nebo čtyři auta? Tomu nerozumím.

Velký kufr: Jaromír Bosák hraje golf. Na převážení holí proto potřebuje vůz s dostatečně velkým zavazadlovým prostorem

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Najdete na iDNES.cz