V Porsche Česká republika pracuje Jakub Šebesta od roku 2011, šest let vedl značku Volkswagen Užitkové vozy, od 1. března 2023 převzal divizi osobních aut. Stále však nejraději řídí přes léto svůj služební VW California 6.1.
Vystudovaný právník je vášnivý motorkář, dokonce testoval motocykly pro různé specializované magazíny. A před kariérou ve světě aut vedl dealerství japonské značky motorek Suzuki.
„Pro mě je z tohoto pohledu elektromobil dostatečně dobrý už teď, a když připočteme další výhody jako dotace, úlevy ve zdanění služebních vozů, dává to i ekonomický smysl. “ říká Šebesta v rozhovoru pro iDNES.cz.
Jaký je nyní stav na trhu? Prodává se? Dlouho se zdálo, že dobíhají objednávky a další nepřibývají. Auta se vyrábějí, protože se ještě odbavují předchozí objednávky.
Situace je poměrně nepřehledná, nevíme, kolik má aktuálně která značka zákaznických objednávek. Oblíbená zkratka, že „kolik bylo letos registrováno aut“ znamená aktuální prodej, neplatí obzvláště letos. Někteří zákazníci kupují skladové vozy, jiní objednávají na míru do výroby. Tento poměr je jiný u každé značky. U koncernových aut převažují objednávky do výroby, protože si třeba na rozdíl od japonských značek konfiguraci našich vozů můžete hodně individualizovat. Proto docházelo zejména u nás ke zpoždění výroby během covidové fáze, kdy stačil výpadek pouze jednoho subdodavatele a celý proces výroby se prodloužil.