Jak zpívá Aventador: nové lamborghini se představuje zatím bez kol a volantu

aktualizováno 
Poslední murciélago vyrobilo lamborghini začátkem listopadu. Velký supesrport dostane nástupce v modelu Aventador LP700-4, to už je jisté. Jeho představení je naplánované na autosalon do Ženevy; Lamborghini ale už nechalo nahlédnout do jeho útrob. Divočit v nich bude nový sedmisetkoňový dvanáctiválec. Poslechněte si ho ve videu.

Obvykle se automobilky nejdřív chlubí autem a informace o technice dávkují následně. Lamborghini to udělalo opačně, nejdřív ukázalo to nejdůležitější: nový 6,5litrový dvanáctiválec s převodovkou.

Hliníkový atmosférický motor s kódovým označením L539 má 700 koní, kterých dosahuje při 8 250 otáčkách (písty při nich běhají rychlostí 21 m/s). Úplně nový vidlicový dvanáctiválec (60stupňové rozevření, vrtání x zdvih: 95 x 76,4 mm), který nemá nic společného s tím z murciélaga, se pyšní kroutícím momentem 690 newtonmetrů při 5 500 otáčkách.

Motor s rozměry 848 x 784 s 656 mm a hmotností 235 kilo bude uložený podélně uprostřed a má spolupracovat s novou robotizovanou sekvenční sedmistupňovou převodovkou Lamborghini ISR, která bude přenášet výkon na obě nápravy.

Nová převodovka pro Lamborghini Aventador

Není to dnes oblíbená dvouspojková převodovka, ale umí fungovat podobně. Řazení obstarávají nezávislá táhla, která dokáže převodový stupeň odpojovat a druhý zároveň připojit. Spojka má tři režimy, v tom nejrychlejším zařadí za 0,05 sekundy. Hlavní výhodou oproti "dvouspojkám" je nízká hmotnost. ISR váží 79 kilo, řazení je také rychlejší a prý ještě plynulejší.

Na přední nápravu může putovat 0 až 60 procent síly, nastavení systému pohonu všech kol je ale hlavně takové, aby měl řidič pocit, že řídí čistokrevnou "zadokolku".

Nový býk

Původně se spekulovalo, že nový model ze Sant’Agata Bolognese ponese jméno Jota. Nakonec ale šéf značky Stephen Winkelmann na prezentaci pro významné klienty značky prozradil, že dostane jméno Aventador, které si značka nechala zaregistrovat letos v srpnu. To opět pochází z toreadorského slovníku, termín označuje slavný druh bojových býků. Na vlastní oči uvidíme nový model pravděpodobně až na autosalonu v Ženevě v březnu 2011, zatím se říká, že by měl držet stylistickou linii menšího gallarda, chybět nebudou odkazy na superlambo Reventón.

Nové lamborghini bude vyrobené z uhlíkových vláken, s nímž má italská značka vlastněná Volkswagenem velké zkušenosti. Celý monokok má mít pouhých 230 kilo, tuhost rámu má být ale oproti murciélagu o 70 procent vyšší.

Předběžné hodnoty výkonů nového supersportu: 350kilometrová maximálka, zrychlení z nuly na stovku za 2,9 sekundy.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz