Jahn: Státní správa má jezdit českými auty, jinak je to ostuda

  19:36aktualizováno  31. ledna 13:18
Na ruce má hodinky české značky, i oblek, kravata a košile jsou vyrobené v tuzemsku. Propagátor českých výrobků Martin Jahn nedá na škodovky dopustit. Jeho první auto bylo "MBčko", autům s okřídleným šípem ve znaku zůstal věrný během svého působení ve vládě, řídí je i v soukromí a říká, že je ostuda, když státní správa nejezdí v českých autech.

Rytíř řádu Francouzské republiky, bývalý šéf agentury Czechinvest, která do ČR láká zahraniční investory, bývalý místopředseda vlády pro ekonomiku a nově personální šéf mladoboleslavské automobilky.

Martin Jahn byl podle expertů jediným členem kabinetu, který se skutečně vyznal v ekonomice. Za svého působení v Czechinvestu přivedl do Česka další automobilku - kolínskou TPCA, která vyrábí malé toyoty, citroëny a peugeoty. Více ZDE...

Čím jezdíte?
Doma mám dvě auta - škodovky: benzinového superba 2,8 l a naftovou octavii čtyřkolku a jezdím služebním superbem s řidičem.
 
Čím vás vozili, když jste byl ve vládě? A jak se vám to líbilo?
Superbem a líbilo velmi. Je v něm víc místa než v jiných autech stejné třídy, ať už je to audi nebo mercedes.
 
Mohl jste si vybrat?
Asi ano, já jsem ale rozhodně chtěl superba. Myslím si totiž, že státní správa má jezdit českými auty, jinak je to ostuda.
 
Raději řídíte, nebo se vozíte?
Rád řídím, ale posledních pět let dělám práci, která mi zabírá sedm dní v týdnu, 24 hodin denně, takže využívám služeb řidiče, abych získal čas.
 
Jaký máte vůbec k autům vztah?
Dobrým, považuji je jak za služebníka pro přepravu, ale jako pro většinu mužů jsou auta i něco víc tak i pro mě.
 
Jaké bylo vaše první auto?
Škoda MB 1000
 
Jaká auta jste měl?
Opel, dacia, oltcit, honda, ale jezdil jsem skoro se vším, i hodně po USA, kde jsem si auta půjčoval a vyzkoušel jsem snad všechna běžná auta.
 
Auto snů?
Bugatti Veyron
 
Jaký jste řidič?
Rychlý, spolehlivý a veselý.
 
Co by mohlo zlepšit současnou situaci na českých silnicích, kde se stává ve srovnání s Evropou nadprůměrné množství nehod a kde často kralují bezohlední piráti?
Určitě koordinace několika věcí - důraznější postup policie a lepší stav silnic - více kruhových objezdů a bezpečných dálnic a silnic, prevence a osvěta. Třeba ve Spojených státech posílají viníky častých nehod na promítání filmů o nehodách. Pomáhají i plakáty kolem silnic, reklamní série proti pití za volantem...

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz