Jaguar XF: nástupcem s-typu bude čtyřdveřové kupé

aktualizováno 
Nový velký kocour z rodu lordů z Coventry se představí zanedlouho. Nástupce charismatického Jaguaru S-Type se bude jmenovat XF. Konečná podoba nejnovějšího výtvoru šfdesignéra Iana Calluma a jeho týmu bude k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Jaguar XF | foto: repubblica.it

Dlouhodobě ztrátový Jaguar zoufale hledá nové a nové cesty k peněženkám movitých zákazníků. Strategie přeměny původně exkluzivní značky na prémiovou, spojená především s historicky nejmenším modelem x-type, nepřinesla kýžený úspěch.

Zákazníci – jinak velice dobrému modelu – zpočátku vytýkali zejména problémy s kvalitou a chybějící jiné, než drahé špičkové verze.

Oba tyto nedostatky Jaguar odstranil, ovšem dostupné benzinové motorizace se trh nedočkal a prodejům neprospěla ani vysoká unifikace s mateřským Fordem, nijak zvlášť neskrývaná, ani uvedení značně utilitárního kombi.

Ekonomové koncernu Ford, který sám hledá cesty z dlouhodobých finančních těžkostí, jsou nemilosrdní; ztrátového Jaguaru se chtějí už několik let zbavit, ovšem nedaří se jim, i když přihazují zlaté vejce – vysoce ziskový Land Rover.

Proto došlo na velký škrt přes řadu X-type, která se příští rok ještě dočká modernizace, ovšem po ukončení výroby v roce 2009 zůstane bez přímého potomka. Podobný osud potká i větší S-type; ovšem o vůz podobné velikosti nebudou fanoušci skákající šelmy ochuzeni nadobro.

Jaguar XF
totiž nahradí s-type, ovšem odloží přísné lpění na retropodobě současných modelů a přinese svěží nové křivky a velkou porci vyhraněného stylu. Bude to tedy po dlouhé době nový model Jaguaru, jehož křivky budou méně než hodně konzervativní.

XF zároveň definitivně ustaví novou jmennou konvenci, kdy se nové modely z Coventry budou označovat dvěma velkými písmeny, z nichž první bude "X“. Tu už známe z tradičních modelů XJ a XK.

Model vyšší střední třídy, díky svým proporcím někde na pomezí limuzíny a kupé (podobně jako Mercedes-Benz CLS), zatím svůj design neodhalil, ale tvůrci mnohoslibně napínají, že komu se líbí XK, tomu se bude líbit i XF.

Nový základní jaguar, který se představí na frankfurtském autosalonu 2007, nabídne podobnou techniku jako s-type, ovšemže patřičně zmodernizovanou.

Základem bude známý zážehový třílitr V6 24V o výkonu 204 k, pro náročnější konstruktéři chystají dvě verze osmiválce 4,2 l – atmosférickou 300 k a kompresorovou 400 k.

Chybět nebude ani diesel – notoricky známý vidlicový šestiválec 2,7 l V6 biturbo, zde o výkonu 206 koní.

Trh se nového konkurenta Mercedesu CLS dočká na jaře 2008, cena se tradičně nebude podbízet; začne kolem cca 50 tisíc eur.


DALŠÍ FOTKY ...zde

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz