Jaguar XF: nástupcem s-typu bude čtyřdveřové kupé

aktualizováno 
Nový velký kocour z rodu lordů z Coventry se představí zanedlouho. Nástupce charismatického Jaguaru S-Type se bude jmenovat XF. Konečná podoba nejnovějšího výtvoru šfdesignéra Iana Calluma a jeho týmu bude k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Jaguar XF | foto: repubblica.it

Dlouhodobě ztrátový Jaguar zoufale hledá nové a nové cesty k peněženkám movitých zákazníků. Strategie přeměny původně exkluzivní značky na prémiovou, spojená především s historicky nejmenším modelem x-type, nepřinesla kýžený úspěch.

Zákazníci – jinak velice dobrému modelu – zpočátku vytýkali zejména problémy s kvalitou a chybějící jiné, než drahé špičkové verze.

Oba tyto nedostatky Jaguar odstranil, ovšem dostupné benzinové motorizace se trh nedočkal a prodejům neprospěla ani vysoká unifikace s mateřským Fordem, nijak zvlášť neskrývaná, ani uvedení značně utilitárního kombi.

Ekonomové koncernu Ford, který sám hledá cesty z dlouhodobých finančních těžkostí, jsou nemilosrdní; ztrátového Jaguaru se chtějí už několik let zbavit, ovšem nedaří se jim, i když přihazují zlaté vejce – vysoce ziskový Land Rover.

Proto došlo na velký škrt přes řadu X-type, která se příští rok ještě dočká modernizace, ovšem po ukončení výroby v roce 2009 zůstane bez přímého potomka. Podobný osud potká i větší S-type; ovšem o vůz podobné velikosti nebudou fanoušci skákající šelmy ochuzeni nadobro.

Jaguar XF
totiž nahradí s-type, ovšem odloží přísné lpění na retropodobě současných modelů a přinese svěží nové křivky a velkou porci vyhraněného stylu. Bude to tedy po dlouhé době nový model Jaguaru, jehož křivky budou méně než hodně konzervativní.

XF zároveň definitivně ustaví novou jmennou konvenci, kdy se nové modely z Coventry budou označovat dvěma velkými písmeny, z nichž první bude "X“. Tu už známe z tradičních modelů XJ a XK.

Model vyšší střední třídy, díky svým proporcím někde na pomezí limuzíny a kupé (podobně jako Mercedes-Benz CLS), zatím svůj design neodhalil, ale tvůrci mnohoslibně napínají, že komu se líbí XK, tomu se bude líbit i XF.

Nový základní jaguar, který se představí na frankfurtském autosalonu 2007, nabídne podobnou techniku jako s-type, ovšemže patřičně zmodernizovanou.

Základem bude známý zážehový třílitr V6 24V o výkonu 204 k, pro náročnější konstruktéři chystají dvě verze osmiválce 4,2 l – atmosférickou 300 k a kompresorovou 400 k.

Chybět nebude ani diesel – notoricky známý vidlicový šestiválec 2,7 l V6 biturbo, zde o výkonu 206 koní.

Trh se nového konkurenta Mercedesu CLS dočká na jaře 2008, cena se tradičně nebude podbízet; začne kolem cca 50 tisíc eur.


DALŠÍ FOTKY ...zde

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

Najdete na iDNES.cz