Kompletně proměněná značka Jaguar se podle svých šéfů vrací ke kořenům a odkazu svého zakladatele sira Williama Lyonse. „Jaguar má své kořeny v originalitě. Lyons věřil, že Jaguar by neměl nic kopírovat. Naše vize Jaguaru dneška z této filozofie vychází. Nový Jaguar je značka postavená na výjimečném modernismu. Je v každém ohledu nápaditá, odvážná a umělecká,“ dodal Gerry McGovern.
Překreslená šelma věří elektřině. Velké změny u Jaguaru ohlašují novou éru![]() |
Automobilka, která je dnes synonymem „tradičního výrobce“, se podle McGoverna zaměří na „bujné“ použití barev. Fanoušci značky už vytvořili online petici, která volá po zastavení „rebrandingu“ – ZDE.
Paradoxně dnes patří britští automobiloví šlechtici Jaguar Land Rover Indům, přitom právě Angličané dnes nejlidnatější zemi světa v minulosti kolonizovali.
Jaguar se v uplynulých týdnech pochlubil fotkami zamaskovaného prototypu chystané velké elektrické limuzíny, která má být symbolem restartu značky. A zároveň snahou o postup do vyšších sfér. Vedení automobilky chce Jaguar posunout cenově a reputačně výš, na úroveň značky Bentley.
Jaguary budou od roku 2025 jen elektrické, landrovery o pět let později![]() |
Prvním novým modelem má být velké čtyřdveřové „super-GT“. Nový luxusní elektrický sedan bude mít hranatější tvary, než jaguary nedávné minulosti. Rozměrově by měl odpovídat modelům Cadillac Celestiq a Rolls-Royce Spectre. Jak se bude jmenovat, není známo, objevily se ale spekulace, že by to mohl být I-Type. Nedávná přihláška ochranné známky v USA totiž navrhuje právě toto označení.
První vůz na nové platformě Jaguar Electric Architecture (JEA), která se stane základem i pro další dva modely, by měl mít dojezd okolo 690 km a ultrarychlé nabíjení by mu mělo během 15 minut zajistit ujetí 320 km. Auto s největší pravděpodobností bude disponovat dvěma elektromotory a nabídne tedy pohon všech kol. Očekává se, že jeho cena bude začínat minimálně na hranici 4 milionů korun, některé zdroje spekulují až o 6 milionech korun.
Britská kočka, němečtí ovčáci a indický skřítek. Magnát Tata uměl překvapit![]() |
Jaguar žije tradiční život britských automobilek, vyrábí nekonvenční, zajímavá a uhrančivá auta. Ale k tomu se potácí na okraji zájmu a pád je nebezpečně blízko. Však samotný Jaguar za svou existenci neustále bojoval o život a několikrát měl namále. Když se dostal pod kuratelu Indů měl se nejlépe v historii. Indickým majitelům nebylo dlouho zatěžko kratochvíle Jaguaru dotovat, časem je to ale přestalo bavit. Jaguar musel potupně čelit tomu, že ho výrazně předstihuje sesterská značka Land Rover.
A tak musel přijít zlom. Duhová revoluce u Jaguaru tedy začíná. Teď si ale dá výrobní pauzu a v podstatě bude jen doprodávat zásoby. Nové vozy se dostanou k zákazníkům až za dva roky. Současná kampaň se tak zdá poměrně předčasná.
Radikální repositioning značky je hodně riskantní záležitostí, navíc při vědomí, že bohatí zákazníci nejsou zrovna velkými příznivci elektrického pohonu. Spoléhá Jaguar na to, že ho zachrání Kalifornie a tamní halucigeny opojená hollywoodská smetánka? A co si asi o nové tváři značky Jaguar myslí známý prostořeký britský moderátor Jeremy Clarkson? Docela si to jde domyslet...