Iva Hüttnerová má cenu za nejsmradlavější auto

aktualizováno 
Iva Hüttnerová je sice herečka, ale je známější jako moderátorka, spisovatelka a naivní malířka. Sbírá také staré odložené věci, které pak čistí, opravuje a vrací je znovu do života. Kupodivu však nejezdí žádným veteránem, nýbrž zánovním Jeepem Cherokee Sport s třílitrovým naftovým motorem a automatickou převodovkou.

Velké terénní auto dává Ivě Hüttnerové pocit bezpečí a perfektního přehledu na silnici | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

"Mám auta ráda. Ráda řídím a užívám si tu zvláštní intimitu prostoru ve voze. To, jaké si kdo vybere auto, o něm vypovídá stejně jako třeba to, jak má zařízený byt,“ míní Iva Hüttnerová.

Proč vlastně jezdíte jeepem, co se vám na něm tak líbí?
Jeepy se mi líbily odjakživa. V žádném jiném autě jsem neměla takový pocit bezpečí. Je z něj bezvadný přehled na silnici a skvěle se do něj nasedá i vysedá. Nejezdím rychle, ale ráda si zařídím v terénu.

To auto opravdu nemá žádné "mouchy"?
Samozřejmě – má větší spotřebu a špatně se s ním hledá místo na parkování. Chybějí mi taky drobné úložné prostory, ale celkově je to senzační a spolehlivé auto.

Jakou pozornost mu věnujete? Jste ten typ, který auto oslovuje jménem a pořád ho leští?
Slovo džíp říkám s takovou láskou a pýchou, že žádné jiné jméno mne nikdy nenapadlo. Ovšem s čištěním je to horší. O stále čistém autě jenom sním. Často vozím vnuky, kytky, kameny, hlínu a nestíhám pulírovat.

Jak dlouho jste řidičkou?
Řídit mě učil táta, už tak od patnácti let na autech, která by dnes byla zajímavými veterány – Minoru II, Škodě Popular. A řidičáku jsem se nemohla dočkat. Autoškolu jsem dělala v 19 letech v Karlových Varech, kde byla tehdy jen jediná složitá křižovatka, a tak testy i zkoušky byly bez problémů.

S čím jste pak začínala jezdit, jaká auta jste vystřídala?
Z autobazarů jsem měla snad všechny typy škodovek, začínala jsem u stopětky, pak jsem přešla na stodvacítku, pak na řadu favoritů. A dospěla až k teréňákům – první byla Toyota RAV 4.

Na co všechno při výběru auta kladete důraz, co v něm zkrátka nesmí chybět?
Nejdůležitější jsou dobré gumy, silné brzdy a airbag. Ostatní je příjemné, ale nijak zvlášť mě to nebere. I když je pravda, že auto bez klimatizace bych už asi taky nechtěla.

A barva? Máte oblíbenou?
Mým favoritem je jednoznačně barva černá. Je na ní sice nejvíc vidět špína, ale je noblesní a zeštíhluje. Můj Jeep Cherokee je bohužel stříbrný, černého tehdy neměli.

Změňme téma. Jak se vám jezdí na českých silnicích, cítíte se na nich bezpečně? Změnila byste něco v chování řidičů nebo v zákonech?
Docela jsem přivítala zpřísnění pravidel a bodový systém. Bohužel šoférům už otrnulo a opět se klidně řítí u nás po Evropské stovkou. Kaskadérství a bezohlednost nesnáším, zejména u mladých frajerů bez zkušeností a předvídavosti, co si koupí silná ojetá auta a patří jim svět. A změny? Snad jen na dálnici bych ráda měla možnost jezdit rychleji.

Zažila jste nějakou dopravní nehodu?
Musím to zaklepat na dřevo, ale žádnou vážnou nehodu jsem zatím neměla. Jenom drobnosti, jak se říká silniční lišej – tedy odřené plechy – ale nikdy ne mou vinou.

Poutáte se?
Pásy příliš nemiluju, ale poutám se, protože mám rozum.

Máte nějaké vysněné auto?
Já vlastně vysněným autem jezdím. Kupodivu jsem nikdy netoužila po těch rychlých placatých sporťácích, z kterých bych se nevyhrabala, ani po luxusních limuzínách s koženými sedadly. Nepohrdla bych třeba hummerem, ale to bych u nás před obchoďákem fakt těžko zaparkovala.

Láká vás závodění? Svezla jste se někdy závodním autem?
Několikrát jsem jela terénní závod a byla jsem nadšená, co všechno moje auto dokáže. Strašně mě to bavilo a slušně jsem se umístila. Ovšem při posledním závodě jsem uvázla v bahně u hromady hnoje a museli mě vytahovat. Získala jsem cenu za nejsmradlavější auto.

Technické údaje Jeepu Cherokee 2,8 CRD
Ivy Hüttnerové

Objem motoru

2776 cm3
Max. výkon 120 kw/161 koní
Nejvyšší rychlost 174 km/h
Délka vozu 4496 mm
Šířka vozu 1819 mm
Objem kufru 821 l
Prům. spotřeba 9,9 l/100 km

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

BMW našlo lék na design u génia ve výslužbě a jeho ztracené studie

BMW Garmisch

Vyznavači mnichovské produkce se dnes přou, jsou-li ledvinky na přídích nových BMW majestátní, nebo prostě jen obludně...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Fiat znovu jedná o fúzi s Renaultem, hlavním žolíkem je Nissan

Nissan Qashqai

Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzská automobilka Renault hledají způsob,...

Nový Opel Corsa nejprve ve verzi do zásuvky. Vyvinuli ji za dva roky

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

V Rüsselsheimu začínají dobu elektrickou. Opel se do nového dobrodružství pouští se zázemím koncernu PSA. Jeho...

Dálniční poplatky v Evropě: Německo zdarma, draho je v zemích s mýtem

Mýtnice na novém dálničním mostě u Svinesundu

Dálniční poplatky v zahraničí se oproti loňsku příliš nezměnily. Ve většině okolních zemí zůstaly ceny stejné, mírně...

Najdete na iDNES.cz