Iva Hüttnerová má cenu za nejsmradlavější auto

aktualizováno 
Iva Hüttnerová je sice herečka, ale je známější jako moderátorka, spisovatelka a naivní malířka. Sbírá také staré odložené věci, které pak čistí, opravuje a vrací je znovu do života. Kupodivu však nejezdí žádným veteránem, nýbrž zánovním Jeepem Cherokee Sport s třílitrovým naftovým motorem a automatickou převodovkou.

Velké terénní auto dává Ivě Hüttnerové pocit bezpečí a perfektního přehledu na silnici | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

"Mám auta ráda. Ráda řídím a užívám si tu zvláštní intimitu prostoru ve voze. To, jaké si kdo vybere auto, o něm vypovídá stejně jako třeba to, jak má zařízený byt,“ míní Iva Hüttnerová.

Proč vlastně jezdíte jeepem, co se vám na něm tak líbí?
Jeepy se mi líbily odjakživa. V žádném jiném autě jsem neměla takový pocit bezpečí. Je z něj bezvadný přehled na silnici a skvěle se do něj nasedá i vysedá. Nejezdím rychle, ale ráda si zařídím v terénu.

To auto opravdu nemá žádné "mouchy"?
Samozřejmě – má větší spotřebu a špatně se s ním hledá místo na parkování. Chybějí mi taky drobné úložné prostory, ale celkově je to senzační a spolehlivé auto.

Jakou pozornost mu věnujete? Jste ten typ, který auto oslovuje jménem a pořád ho leští?
Slovo džíp říkám s takovou láskou a pýchou, že žádné jiné jméno mne nikdy nenapadlo. Ovšem s čištěním je to horší. O stále čistém autě jenom sním. Často vozím vnuky, kytky, kameny, hlínu a nestíhám pulírovat.

Jak dlouho jste řidičkou?
Řídit mě učil táta, už tak od patnácti let na autech, která by dnes byla zajímavými veterány – Minoru II, Škodě Popular. A řidičáku jsem se nemohla dočkat. Autoškolu jsem dělala v 19 letech v Karlových Varech, kde byla tehdy jen jediná složitá křižovatka, a tak testy i zkoušky byly bez problémů.

S čím jste pak začínala jezdit, jaká auta jste vystřídala?
Z autobazarů jsem měla snad všechny typy škodovek, začínala jsem u stopětky, pak jsem přešla na stodvacítku, pak na řadu favoritů. A dospěla až k teréňákům – první byla Toyota RAV 4.

Na co všechno při výběru auta kladete důraz, co v něm zkrátka nesmí chybět?
Nejdůležitější jsou dobré gumy, silné brzdy a airbag. Ostatní je příjemné, ale nijak zvlášť mě to nebere. I když je pravda, že auto bez klimatizace bych už asi taky nechtěla.

A barva? Máte oblíbenou?
Mým favoritem je jednoznačně barva černá. Je na ní sice nejvíc vidět špína, ale je noblesní a zeštíhluje. Můj Jeep Cherokee je bohužel stříbrný, černého tehdy neměli.

Změňme téma. Jak se vám jezdí na českých silnicích, cítíte se na nich bezpečně? Změnila byste něco v chování řidičů nebo v zákonech?
Docela jsem přivítala zpřísnění pravidel a bodový systém. Bohužel šoférům už otrnulo a opět se klidně řítí u nás po Evropské stovkou. Kaskadérství a bezohlednost nesnáším, zejména u mladých frajerů bez zkušeností a předvídavosti, co si koupí silná ojetá auta a patří jim svět. A změny? Snad jen na dálnici bych ráda měla možnost jezdit rychleji.

Zažila jste nějakou dopravní nehodu?
Musím to zaklepat na dřevo, ale žádnou vážnou nehodu jsem zatím neměla. Jenom drobnosti, jak se říká silniční lišej – tedy odřené plechy – ale nikdy ne mou vinou.

Poutáte se?
Pásy příliš nemiluju, ale poutám se, protože mám rozum.

Máte nějaké vysněné auto?
Já vlastně vysněným autem jezdím. Kupodivu jsem nikdy netoužila po těch rychlých placatých sporťácích, z kterých bych se nevyhrabala, ani po luxusních limuzínách s koženými sedadly. Nepohrdla bych třeba hummerem, ale to bych u nás před obchoďákem fakt těžko zaparkovala.

Láká vás závodění? Svezla jste se někdy závodním autem?
Několikrát jsem jela terénní závod a byla jsem nadšená, co všechno moje auto dokáže. Strašně mě to bavilo a slušně jsem se umístila. Ovšem při posledním závodě jsem uvázla v bahně u hromady hnoje a museli mě vytahovat. Získala jsem cenu za nejsmradlavější auto.

Technické údaje Jeepu Cherokee 2,8 CRD
Ivy Hüttnerové

Objem motoru

2776 cm3
Max. výkon 120 kw/161 koní
Nejvyšší rychlost 174 km/h
Délka vozu 4496 mm
Šířka vozu 1819 mm
Objem kufru 821 l
Prům. spotřeba 9,9 l/100 km

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz