Italská MPV - vždycky něco extra

  17:57aktualizováno  17:57
Ani italské automobilky nechtějí nechat trh s "MPVéčky" konkurenci bez boje. Na ženevský autosalon proto zbrojí stejně neúnavně jako ostatní. Italové chystají dvě MPV novinky - první je facelift velkého Fiatu Multipla, druhou novinkou je Lancia Musa.

Multipla - z avantgardy pouhá konfekce
Velkoprostorový Fiat nekonvenčních tvarů turínští inženýři "překopali" od základů. Kaskádu oblin na přídi, dávající autu "pohled delfína", nahradily klasičtější tvary. Na první pohled je patrná snaha zaujmout přeci jen rozsáhlejší publikum, inspirace menším MPV idea je zřetelná. Z nepřehlédnutelné individuality se tak stává šedý průměr. Nejvíce změn se událo na přídi a zádi automobilu, linie a proporce boků zůstaly zachovány téměř beze změny.

K mání bude od druhé poloviny letošního roku. Stavět bude na silných stránkách předchozí generace: prostornosti a variabilitě interiéru, šesti plnohodnotných místech pro cestující ve dvou řadách sedadel, velkorysém prostoru pro zavazadla a rozumných vnějších rozměrech. Délka vozu je 4,09 metru, objem zavazadelníku potom 430 až 1300 litrů (podle polohy zadních sedaček). Ostatně s počtem a umístěním sedaček si, jako ostatně ve většině moderních MPVček můžete hrát do omrzení.

Typickým znakem multiply (nové i staré) je relativně vysoká, ovšem rovná podlaha. Podvozková plošina je totiž uzpůsobena též pro verzi Bi-fuel, kterou lze pořídit pouze v Itálii. Ekologická multipla v tomto případě "požírá" plyn.

Italové zdůrazňují, že ne nadarmo se tento Fiat jmenuje Multipla. V italštině to znamená násobná/mnohonásobná/vícenásobná, i taková má být. Přes týden auto pro jízdu do práce, nebo dodávka pro živnostníka. O volných dnech rodinný vůz, schopný odvézt dospělé, děti, psa, babičku a tchýni na výlet. O prázdninách společník na dalekou cestu s hromadou věcí.

Lancia Musa
Múzou (italsky musa) políbení designéři Lancie postavili na základě koncernové sestřenice idey aristokratickou krásku, která se svými rozměry zařadí pod velké MPV lancie jménem Phedra. Všechno viditelné bude "lanciovsky" stylové, naopak mechanické části, včetně motorů budou z produkce Fiatu. Malé, stylové MPV odveze v pohodlí 5 cestujících a zavazadel. Nebude se rozhodně bránit ani roli reprezentativního vozu do rodiny.

Musa je dlouhá něco přes čtyři metry (4,1), široká 1,7 metru a vysoká 1,66 metru. O pohon se postarají agregáty: benzinová "jedna-čtyřka" s výkonem 95 koní, nebo turbodieselové Multijety 1,3 70 koní a 1,9 101 koní. Nejvíce nadějí vkládají italové právě do aktuálního "rodinného stříbra" Fiatu, turbodieselu 1,3. Který rádi prezentují jako momentální vrchol motorářského umění.

Právě k tomuto motoru, stejně jako k benzinové 1,4 bude možné si připlatit za automatickou převodovku DFN (DFN = Dolce Far Niente = sladké nicnedělání).

Luxus made by Lancia
Kromě vysoké míry pohodlí a luxusu je hlavní charakteristikou nového výtvoru Lancie sepjetí s okolím. Množství rozsáhlých prosklených ploch interiér opticky zvětší a prosvětlí jej. "Odkládací fanatiky" potěší 21 schránek, schráneček a skříněk rozesetých po interiéru. Nechybí dvouzónová klimatizace a kvalitní audiosoustava od Bose.

Múzy se sletí do Ženevy začátkem března na autosalon a koncem letních prázdnin zamíří za prvními zákazníky.

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

Najdete na iDNES.cz