V autě cestovala minulý týden v pátek v době exploze Maria Vittoria Pratiová z Národní rady pro výzkum (CNR) a její mladý asistent Fulvio Filace. Šestašedesátiletá Pratiová zemřela v pondělí, pětadvacetiletý Filace v noci na čtvrtek. Oba byli kvůli popáleninám třetího stupně v kritickém stavu v nemocnici Cardarelli.
Odborníci se podíleli na projektu Life-Save (Solar Aided Vehicle Electrification), jehož cílem je umožnit jednoduše přestavět klasická auta se spalovacím motorem na hybridní vozy pomocí elektromotoru napájeného baterií, která čerpá energii i ze solárních panelů na střeše. Nehodu, která se udála na obchvatu Neapole, vyšetřuje prokuratura, o příčině zatím neinformovala, uvedla agentura ANSA.
K nehodě turbodieselového Volkswagenu Polo páté generace (z let 2009–17) italská média uvádějí, že jedna z možných příčin požáru mohly být tlakové lahve s hořlavinou, které se měly nacházet v kabině vozu. „Vyšetřování bude muset objasnit důvody, proč byly tyto nádoby na palubě a zda jejich přeprava probíhala v bezpečných podmínkách,“ uvedl deník La Repubblica z informací hasičů, kteří začátkem týdne vylučovali, že by výbuch mohl souviset s pohonem vozidla.
Prototyp patřil do projektu financovaného z programu European Life (fond EU pro životní prostředí a boj proti změně klimatu) zahájeného v roce 2017.
Hnací ústrojí navržené v rámci projektu „Life-Save“ umožňuje dodatečnou montáž dvou elektromotorů integrovaných do zadních kol, které se dají domontovat do starších automobilů. Jednotky jsou napájeny lithium-iontovou baterií instalovanou pod zavazadlovým prostorem v prostoru pro rezervní kolo, kterou lze naopak dobíjet solárními panely (namontovanými na střeše a kapotě), klasickým systémem rekuperace energie během brzdění a zpomalování a ze zásuvky.
Podle zkušeností z testování v reálném provozu dokáže toto řešení snížit spotřebu paliva a emise přibližně o 20–25 procent ve městě, uvádí magazín Quattroruote.
Life-Save má aktuálně vypnuté webové stránky, je na nich pouze vzpomínka na výzkumníky, kteří tragicky zahynuli.