Itálie a Česká republika kritizují unijní ekologické regulace, které se týkají automobilového průmyslu. Podle Valentiniho by se s novou vládou mohl změnit i německý postoj k této otázce.
ČR a Itálie vyzývají EU ke zmírnění sankcí v autoprůmyslu kvůli elektroautům už od loňska.
Boj o zákaz spalováků pokračuje. Šéf Škody byl kvůli tomu u ministra![]() |
Valentini řekl, že i Itálie připravila vlastní dokument k otázce pokut za emise. „Může to být český návrh, nebo ten italský,“ odpověděl na otázku, zda Řím podpoří český návrh. Podle něj však Praha a Řím mají na toto téma společný pohled.
Poslední naděje pro Evropu? Auta bez příplatku za elektrický pohon![]() |
„Pokuty představují překážku pro dosažení (ekologických) cílů, protože kladou nerealistické cíle,“ řekl Valentini. Itálie podle něj žádá „technologickou neutralitu“ pro dosažení ekologických cílů pro automobilový průmysl.
Italové jdou po výrobcích elektroaut, podezřívají je z lhaní o dojezdu![]() |
Uplynulý pátek český premiér Petr Fiala a ministr dopravy Martin Kupka (oba ODS) oznámili, že Česká republika navrhne změnu pro vykazování plnění emisních limitů ze strany automobilek.
ČR a Itálie vyzývají EU ke zmírnění sankcí v autoprůmyslu kvůli elektroautům![]() |
Praha navrhuje zavedení pětiletého průměrného referenčního rámce na roky 2025 až 2029 pro 15 procentní snížení emisí. Cíle změny je podle Kupky dohnat technologický náskok konkurence a současně „zajistit pro občany dostupné evropské automobily“.
Česko bude prosazovat pětiletý odklad pokut pro automobilky, řekl Fiala |
Itálie a Česká republika jsou v kritice unijních regulací na stejné notě. Pro prosazení svých záměrů však potřebují v EU spojence. Valentini dal najevo, že doufá ve změnu postoje Německa po nedělních volbách, ve kterých uspěla opoziční konzervativní koalice CDU/CSU. „Je pravděpodobné, že ze strany Německa bude dopřáno více porozumění (postojům ČR a Itálie) než v minulosti,“ řekl italský náměstek ministra.
NÁZOR: Německá vláda s Green Dealem nehne. Scholz blouzní o úspěších elektra![]() |