Jako když vaří pejsek a kočička: hatchback, kupé a SUV v Infiniti Q30

  11:00aktualizováno  11:00
Chcete si koupit nové auto a hatchback vám přijde příliš obyčejný, kupé nepraktické a SUV ne vždy využitelné? Pak se pokochejte Infiniti Q30, které v sobě obsahuje od každého něco. A není to náhoda, přesně tak si totiž japonská prémiová značka představuje auto pro mladé zákazníky.

Crossovery jsou v posledních letech doménou Nissanu. Vzpomeňme lehké SUV qashqai nebo ulítlý model Juke. Nissan totiž v Evropě vypustil klasické modely jako hatchbacky nebo sedany a vydal se cestou těchto crossoverů. A bylo to milionové rozhodnutí, protože obě auta se prodávají výborně. A jelikož Infiniti je luxusní divizí Nissanu, tak nepřekvapí, že její první pokus v nejnižším segmentu jde stejnou cestou.

Fotogalerie

Nové Infiniti Q30 bude nejmenším modelem značky, která se dosud soustředila na vyšší třídy. Ostatně, stejný posun směrem dolů nedávno provedl i konkurenční Lexus (divize Toyoty) s modelem CT. Německá konkurence přitom podobný krok směrem k malým autům provedla již před mnoha lety, a to velmi úspěšně.

Malé infiniti, které se představilo na autosalonu ve Frankfurtu, ještě není produkčním autem, ale má k němu blízko. Prý tak velmi, že se z 90 procent již nic měnit nebude. Když tedy odmyslíme velká kola, futuristické prvky v interiéru a několik dalších drobností, vidíme produkční Infiniti Q30. V prodeji však bude až za rok, výroba se plánuje od roku 2015 v britském závodě v Sunderlandu.

Zajímavostí je, že auto bude postaveno na platformě MFA od Mercedesu. Ano, jde o vzájemnou spolupráci koncernů Mercedes a Renault-Nissan, kdy Mercedes používá například malé dieselové motory 1,5 pro menší modely a od Renaultu si převzal i dodávku Citan. Obráceně si naopak francouzsko-japonský koncern vypůjčil v Německu platformu pro prémiové kompakty. Mercedes staví na platformě MFA nové "Áčko" včetně čtyřdveřového kupé CLA a ve Frankfurtu představeného SUV GLA.

Infiniti Q30 Concept

A nové infiniti je tak trochu od každého něco. Mírně zvýšená karoserie připomíná SUV, základní tvar karoserie patří hatchbacku, dynamické proporce s dlouhou přídí a vysokým pontonem v kombinaci s nízkou kabinou zase odkazují na kupé. Design karoserie je docela futuristický a jasně se inspiruje u většího modelu Q50, který se již prodává. Hlavním prvkem jsou dramatické prolisy na bocích karoserie, agresivní čelní partie a také zadní část s avantgardním C sloupkem ve tvaru bumerangu.

Interiér je zatím nutné brát s rezervou, i když základní tvary by se měly přenést i do produkčního auta. Zůstat by měla kůží obšitá palubní deska i tradiční fialové podsvícení přístrojů. Naopak se do sériové produkce zřejmě nedostanou atraktivní keramické a měděné doplňky a i sedadla asi dostanou konvenčnější tvar a i potah. Na přípravě auta Infiniti spolupracuje s formulovým mistrem světa Sebastianem Vettelem ze stáje Red Bull.

Infiniti Q30 Concept

O pohonných jednotkách je zatím brzo mluvit, protože výrobce tyto detaily nesdělil. Auto bude poměrně velké, běžné konkurenty v nejnižší třídě prémiových vozů přeroste. Velikostí se tak bude spíš porovnávat s nejmenšími SUV, jako jsou BMW X1, Audi Q3 nebo se vzdáleným příbuzným Mercedesem GLA.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz