Stánek Tesly v Mnichově nepatřil zrovna k největším a nejnápaditějším, ale přesto byl jedním z magnetů výstavy. Tím důvodem byla modernizovaná verze Modelu 3, která byla stále obsypána hromadou zvědavců a fotografů.
Po šesti letech a téměř dvou milionech vyrobených kusů se první masový model Tesly dočkal výraznější modernizace. Celkové proporce se nezměnily, vůz je ale o 3 cm delší a má uhlazenější design. Nové světlomety jsou nyní užší, nová jsou i koncová světla a disky kol. Přepracovaná příď přispívá ke snížení aerodynamického odporu vzduchu z 0,23 na 0,219. Tento fakt má příznivý vliv na spotřebu a dojezd, který se podle verze dle WLTP pohybuje od 513 až po 629 km. Obecně se celková účinnost nové Tesly Model 3 v závislosti na verzi zlepšila o 5 až 8 procent.
Na rozdíl od očekávání ale Model 3 nedostal nové baterie ani giga-casting, tedy nahrazení řady dílů podvozku vždy jedním komponentem pro přední i zadní část skeletu karoserie tak, jako u Modelu Y. Aktualizovaný software pracující s hardwarem 4.0 nově slouží také pro kamery, které monitorují okolí vozu a kompenzují chybějící senzory vzdálenosti v nárazníku.
Šampion slev sehnal v USA novou Teslu 3 za polovinu ceny. Díky dotacím |
V rámci modernizace poměrně dosti prokoukl i interiér, který dostal kvalitnější materiály. Přední sedadla jsou nyní kromě vyhřívání i odvětrávaná, a ta zadní mají zcela nový tvar. Nová verze Modelu 3 navíc dostala vylepšený středový 15,4“ dotykový displej a zadní cestující mohou nově ovládat nastavení klimatizace a audiosystému prostřednictvím 8“ dotykového displeje.
Nový je i volant, který má po vzoru větších modelů více dotykových ovladačů v paprscích. Směrová světla se totiž již neovládají levou páčkou pod volantem, ale tlačítky na něm. Navíc zmizela i páka voliče na pravé straně a nahradila ji posuvná lišta na digitální obrazovce.
Model 3 se zadním pohonem je stále vybaven lithium-železo-fosfátovým akumulátorem čínské společnosti CATL s využitelnou kapacitou 57,5 kWh a DC nabíjením výkonem až 170 kW. Výkon jediného zadního motoru zůstává na 208 kW, Long Range se dvěma motory disponuje výkonem 366 kW a vozí si baterii s využitelnou kapacitou 75 kWh, DC dobíjení umožňuje využít výkon až 250 kW.