"Jednání jsou na velmi dobré cestě. Může to být jen otázka dnů, maximálně dvou tří týdnů, kdy bude definitivně jasno," řekl v úterý MF DNES viceprezident Hyundai Europe Gerry Dorizas.
Hyundai Genus byl kompletně vyvinut v evropském vývojovém centru firmy v německém Rüsselheimu. Nemá jít o vůz určený pouze pro evropský trh. Proto se možná začne vyrábět v Koreji ještě předtím, než bude nový evropský závod postaven.
"Nemyslím, že by se v novém závodě vyráběla jen jedna řada. Určitě jich tam bude více," řekl o plánované investici v Česku Dorizas.
Genus zatím představuje jen koncept: jde především o demonstraci síly korejské automobilky, která chce během pěti let zdvojnásobit počet prodaných aut v Evropě.
Nový vůz zaujal nejen futuristickým designem, ale i výbavou. V prostoru zpětných zrcátek například nenajdete sklo, ale kamery, které obrázky vysílají na monitor umístěný na palubní desce.
Podobně inovativní je i vysunovací plato z podvozku na zádi auta. V případě potřeby má sloužit jako variabilní plocha pro převoz nákladů. Automobil představil zájemcům i revoluční světlomety, využívající k osvětlení několik malých, velmi výkonných svítících bodů.
Další konkurence pro Škodu
Česká strana předložila konečnou verzi svých podmínek pro dvacetimiliardovou investici Hyundai v Česku už předminulou neděli.
Mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Ivo Mravinac hodnotí nejnovější vyjádření zástupce Hyundai jako "pozitivní signál".
Novinky, které na autosalonu předvedla firma Hyundai, si v úterý prohlédli i lidé z vedení automobilky Škoda Auto. Člen představenstva Martin Jahn nedávno připustil, že Hyundai bude pro firmu znamenat další růst konkurence.
"Průběžně to řešíme. I kvůli konkurenci expandujeme dál do Ruska nebo do Číny," řekl v této souvislosti Jahn. Šéf Škody Detlef Wittig již dříve vyjádřil obavy, že vstup další automobilky povede k "nedostatku lidí" a prohloubí závislost české ekonomiky
na automobilovém průmyslu.