Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová generace Santa Fe vypadá zepředu jako zvětšená verze zběsilého crossoveru Kona.

Hyundai Santa Fe | foto: Lukáš Vaverkapro iDNES.cz

Čtvrtá generace Santa Fe má rozhodně na co navazovat. Od uvedení původního modelu v roce 2001 Hyundai prodal v Evropě 1,5 milionu SUV, z nichž 400 tisíc připadá právě na Santa Fe. Přesto se designéři vzdali jistoty v podobě rozvíjení současného designu a pustili se do revoluce.

Kombinace nízko umístěných hlavních světel a nad nimi odsazených pomocných s denním svícením je k vidění již na menším typu Kona (více o něm čtěte zde). Santa Fe si osvojilo stejný styl – paradoxně Jeep Cherokee, který s podobným uspořádáním přišel před čtyřmi lety, se na ženevském autosalonu chlubí návratem ke konvenčnímu řešení.

Design tedy jednoznačně upoutá pozornost, ale podstatnější je prodloužení rozvoru o 6 cm a celé karoserie o 8 cm na výsledných 4,77 metru. To se pozitivně odrazilo v místě na zadních sedadlech – cestující zde mají více místa pro nohy a díky zvýšenému posedu se i lépe usadí. V každodenním životě potěší i zvětšení bočních oken a větší vstupní otvory zadních dveří.

Zavazadlový prostor pětimístné verze se zvětší o 40 litrů na výsledných 625 litrů. V nabídce bude jako dosud i sedmimístná verze.

Fotogalerie

Hyundai na jednu stranu rozšířil nabídku asistenčních systémů, ale zároveň zůstává věrný stávajícím motorům, i když v modernizovaném provedení. Na výběr tak budou tři naftové a jeden benzinový čtyřválec. Na českém trhu se nicméně slabší diesely dosud nenabízely.

Naftový dvoulitr bude mít 110, nebo 134 kW, v obou případech směřuje svých 397 Nm na přední nebo všechna kola přes manuální převodovku. Volitelně dostane spojení 4x4 s osmistupňovým automatem.

Automat a čtyřkolka budou standardem pro motor 2.2 CRDi, který v modifikované verzi poskytuje 144 kW a 436 Nm. Alternativou pro zájemce o benzinový pohon bude atmosférický agregát 2.4 GDi (136 kW, 241 Nm), spárovaný se 4x4 a šestistupňovým automatem.

Autoři:
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Převléknout, ne přezouvat. Italská revoluční pneu se nechytla

Zimní pneumatiky jsou dnes pro většinu motoristů naprostou samozřejmostí, stejně jako pravidelné „přezouvání“ před...

Autofotka týdne: Noc v továrně Maserati jako smuteční oslava za ikonu

Kar znají všichni křížovkáři, znamená to smuteční oslavu. Italové jsou mistři světa patosu a velkých gest. Na počest...

BMW svolává dvacet let staré vozy kvůli airbagům. Odstavte auto, radí

BMW doporučuje australským majitelům řady 3 odstavit auto až na osmnáct měsíců. Problematické airbagy jsou podezřelé z...

Calgary je rájem řidičů, Bombaj peklem. Praha patří do průměru

Nejpříjemnějšími městy pro řidiče je kanadské Calgary a Ottawa, ale také Dubaj ve Spojených arabských emirátech či...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz