Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová generace Santa Fe vypadá zepředu jako zvětšená verze zběsilého crossoveru Kona.

Hyundai Santa Fe | foto: Lukáš Vaverkapro iDNES.cz

Čtvrtá generace Santa Fe má rozhodně na co navazovat. Od uvedení původního modelu v roce 2001 Hyundai prodal v Evropě 1,5 milionu SUV, z nichž 400 tisíc připadá právě na Santa Fe. Přesto se designéři vzdali jistoty v podobě rozvíjení současného designu a pustili se do revoluce.

Kombinace nízko umístěných hlavních světel a nad nimi odsazených pomocných s denním svícením je k vidění již na menším typu Kona (více o něm čtěte zde). Santa Fe si osvojilo stejný styl – paradoxně Jeep Cherokee, který s podobným uspořádáním přišel před čtyřmi lety, se na ženevském autosalonu chlubí návratem ke konvenčnímu řešení.

Design tedy jednoznačně upoutá pozornost, ale podstatnější je prodloužení rozvoru o 6 cm a celé karoserie o 8 cm na výsledných 4,77 metru. To se pozitivně odrazilo v místě na zadních sedadlech – cestující zde mají více místa pro nohy a díky zvýšenému posedu se i lépe usadí. V každodenním životě potěší i zvětšení bočních oken a větší vstupní otvory zadních dveří.

Zavazadlový prostor pětimístné verze se zvětší o 40 litrů na výsledných 625 litrů. V nabídce bude jako dosud i sedmimístná verze.

Fotogalerie

Hyundai na jednu stranu rozšířil nabídku asistenčních systémů, ale zároveň zůstává věrný stávajícím motorům, i když v modernizovaném provedení. Na výběr tak budou tři naftové a jeden benzinový čtyřválec. Na českém trhu se nicméně slabší diesely dosud nenabízely.

Naftový dvoulitr bude mít 110, nebo 134 kW, v obou případech směřuje svých 397 Nm na přední nebo všechna kola přes manuální převodovku. Volitelně dostane spojení 4x4 s osmistupňovým automatem.

Automat a čtyřkolka budou standardem pro motor 2.2 CRDi, který v modifikované verzi poskytuje 144 kW a 436 Nm. Alternativou pro zájemce o benzinový pohon bude atmosférický agregát 2.4 GDi (136 kW, 241 Nm), spárovaný se 4x4 a šestistupňovým automatem.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

VIDEO: Řidiči kradou bezpečné odstupy, lepení na nárazník se bude trestat

Tyto kamiony rozhodně nedodržují pravidlo dvou sekund. Mají mezi sebou pár...

Nedodržení bezpečného rozestupu bývá jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Základní pravidlo zní nechat si od...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Audi proti otázce „Už tam budem?“. Vyřeší ji virtuální realitou

Audi Holoride

Zná to snad každý řidič-rodič. A nejen ten. Otázka „Už tam budem?“ dovede pocuchat nervy nejedné osoby za volantem. U...

Najdete na iDNES.cz