náhledy
Elektromobilita se šíří Evropou. Bateriová auta budou potřebovat energii. České zastoupení automobilky Hyundai poslalo svou nepřehlédnutelnou novinku na výlet Českem. Ioniq 5 objel zajímavá místa, kde ČEZ vyrábí nebo uchovává elektrickou energii. Mimo jiné zajel na Orlík a vyšplhal na Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 a obnovitelné zdroje skupiny ČEZ: elektrárny Dlouhé Stráně, Janov, Orlík a Bežerovice
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u vodní elektrárny Orlík
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 na fotovoltaické elektrárně Bežerovice
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u větrné elektrárny Janov
Autor: Hyundai
Hodně mate tělem, na fotkách vypadá menší, subtilnější, ale je to pořádný pořez. Je to takový přerostlý hatchback. Sedí se v něm vysoko, stavbou karoserie však SUV nepřipomíná. Je přesně tak nezařaditelný, že si označení crossover opravdu zaslouží.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u větrné elektrárny Janov
Autor: Hyundai
Ioniqy jsou už tradičně elektrifikované hyundaie. Značka poprvé použila toto označení, které vzniklo spojením anglických slov „ion“ (iont) a „unique“ (jedinečný) v roce 2016.
Autor: Hyundai
Nejnovější pětka má být symbolickým předělem. Plně elektrický 4 635 mm dlouhý crossover přiváží novou éru designu hyundaiů.
Autor: Hyundai
Ioniq 5 stojí na nové speciální platformě pro elektromobily koncernu Hyundai-Kia, která nese označení E-GMP (Electric Global Modular Platform).
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u vodní elektrárny Orlík
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u vodní elektrárny Orlík
Autor: Hyundai
Výhody elektrické architektury využívá naplno. Takže ten fantastický design opakuje i uvnitř: je tam placatá podlaha, k tomu minimalistická přístrojovka tvořená displeji a polohovatelná křesla v obou řadách.
Autor: Hyundai
Ostré jednoduché linky vyrýsovávají jednoznačné proporce pomocí velkých zcela rovných ploch. Silueta připomíná italské hatchbacky sedmdesátých a osmdesátých let, s čímž skvěle souzní retro pojetí zadních světel.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u vodní elektrárny Orlík
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u vodní elektrárny Orlík
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 na fotovoltaické elektrárně Bežerovice
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 na fotovoltaické elektrárně Bežerovice
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 na fotovoltaické elektrárně Bežerovice
Autor: Hyundai
Hyundai zdůrazňuje, že to má být spíš salonek první třídy než kabina. Třeba i tím, že se přední sedadla - ano, i řidičovo - dají sklopit skoro do roviny, k tomu vyklopit podnožku a schrupnout si. To se bude hodit při postávání u nabíječky.
Autor: Hyundai
Minimalistické pojetí interiéru kabinu opticky hodně zvětšilo. Dva velké dvanáctipalcové displeje tvořící přístrojovou desku ještě doplňuje head-up displej s rozšířenou realitou, který promítá jízdní informace a navigační pokyny.
Autor: Hyundai
Hyundai vyzdvihuje použití „udržitelných“ materiálů v interiéru, potahy v sobě mají velký podíl recyklovaných PET lahví, najdeme tam také vlnu, nebo recyklované rybářské sítě použité na výrobu koberců.
Autor: Hyundai
Konstruktéři minimalizovali tloušťku předních opěradel, čímž vznikl ještě větší prostor pro cestující ve druhé řadě – jejich lavici lze posouvat v rozsahu 135 mm, čímž se dá zvětšit objem kufru.
Autor: Hyundai
Bateriový pohon má Hyundai vymakaný, jízdní výkony jsou typicky „elektrické“: síla v normálních jízdních situacích spíš přebývá, točivého momentu je z podstaty elektrické trakce stále dost. Maximálka elektronicky omezená na 185 km/h patří k žánru.
Autor: Hyundai
Architektura Ioniqu 5 je zcela nová, jak je dnes módní, základem je poháněná zadní náprava.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně.
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u vodní elektrárny Orlík
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u vodní elektrárny Orlík
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u větrné elektrárny Janov
Autor: Hyundai
Hyundai Ioniq 5 u vodní elektrárny Orlík
Autor: Hyundai