

Hyundai posílá k nabíječkám svůj nový malý model Inster. Funky hatchback v malém balení přiváží mnohé finesy svých větších sourozenců. Malé auto do města s originálním designem a překvapivě variabilním interiérem s lůžkovou úpravou jako by vyjelo přímo z japonského komiksu. Pozornost k němu láká i koncept Insteroid.
Autor: Hyundai
Část koncových světel přebírá téma pixelů z dalších elektrických modelů od Hyundaie.
Autor: Hyundai
Standardní výbava zahrnuje digitální panel sdružených přístrojů s 10,25″ displejem TFT. Budíky jako by elektřina přímo procházela...
Autor: Hyundai
Inster v základním provedení jezdí na 15" kolech, u výbavy Style Premium lze za příplatek ve výši 10 tisíc Kč získat i tyto 17" disky s pneumatikami o rozměru 205/45 R17. Ta jsou u verze Cross již ve standardní výbavě.
Autor: Hyundai
Kabina je poměrně úzká. Černý interiér je určitě praktičtější, v nabídce je však i stylovější béžový.
Autor: Hyundai
Důvodem, proč se tento model nejmenuje Ioniq 1 nebo 2, je prý také fakt, že auto nestojí na elektrické platformě, ale je v podstatě elektrickou přestavbou městského auta Casper prodávaného v Jižní Koreji.
Autor: Hyundai
Aplikace navíc umožňuje vzdálenou správu a kontrolu dobíjení. K dispozici je digitální klíček Hyundai Digital Key 2 Touch s technologií NFC, který umožňuje komfortní odemknutí a spuštění vozu pomocí chytrého telefonu.
Autor: Hyundai
Hravý design zaujme, ale přílišná nápadnost může i odrazovat. Přední část připomíná obličej, kruhové denní LED světlomety evokují oči, zatímco horní obrysová světla obočí. Bi-LED přední světlomety má standardně jen top verze Style Premium.
Autor: Hyundai
Inster má na svou velikost solidní dojezd, na jedno nabití ujede podle provedení 293 až 370 kilometrů.
Autor: Hyundai
Inster má vždy pohon předních kol. Elektromotor disponuje výkonem 97 nebo 115 koní.
Autor: Hyundai
Inster je homologován jako čtyřmístný, později však prý bude k dispozici i pětimístná verze.
Autor: Hyundai
Tepelné čerpadlo je s výjimkou základní výbavy Smart standardem, u něho se připlácí 25 tisíc Kč.
Autor: Hyundai
Označení Inster prý vzniklo ze slov „intimate“ (důvěrný) a „innovative“ (inovativní); oslavuje bezprostřední sociální interakce a konektivitu, zapadá do rychlého, digitálního životního stylu a zrcadlí inovativní, technický a všestranný charakter nového modelu.
Autor: Hyundai
Celková kapacita akumulátorů je 42 a 49 kWh. Hyundai však oficiálně nezveřejňuje chemii článků ani čistou kapacitu.
Autor: Hyundai
Oranžová metalíza Sienna malému autu sluší. Vyjde na 12 900 Kč.
Autor: Hyundai
Po zapnutí směrovky se na příslušné straně v přístrojovém štítu zobrazí pohled z příslušné kamery.
Autor: Hyundai
S délkou 3,83 metru je novinka o působivých 20 cm delší než Fiat 500e, ale také asi o 20 cm kratší než Citroën ë-C3.
Autor: Hyundai
Slabší verze zrychlí z klidu na rychlost 100 km/h za 11,7 sekundy, silnější to zvládne za 10,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je 140, resp. 150 km/h.
Autor: Hyundai
Mezi konkurenty insteru patří Dacia Spring, Fiat Grande Panda Electric, Mini Cooper či Renault 5 E-Tech. Výhledově Renault Twingo, který dorazí v roce 2026, a chystaný malý volkswagen, jenž bude v prodeji až za dva roky.
Autor: Hyundai
Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, zatímco vzadu je náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou.
Autor: Hyundai
Možnost napájení elektrických spotřebičů z trakčního akumulátoru prostřednictvím technologie V2L je možné standardně jen u top verze Style Premium a také u provedení Cross. A to prostřednictvím vnější i vnitřní zásuvky, obě s výkonem 3,6 kW.
Autor: Hyundai
360stupňový zobrazovací systém z kamer ve stísněných prostorech přijde vhod.
Autor: Hyundai
Elektronický volič je stejně jako u větších modelů umístěn vpravo na sloupku řízení.
Autor: Hyundai
Plasty v kabině jsou tvrdé (až na pár vložek z látky a umělé kůže), ale použité barvy prostor pro cestující trochu oživují.
Autor: Hyundai
Elektronická parkovací brzda je umístěna vlevo pod volantem, naštěstí nechybí funkce Auto Hold, která udržuje vozidlo po zastavení zabrzděné, aniž by řidič musel neustále držet sešlápnutý pedál brzdy.
Autor: Hyundai
Rekuperační brzdění je „inteligentní“, jeho intenzitu lze navíc regulovat pomocí pádel na volantu. V nejagresivnějším režimu se dostanete k jízdě na jeden pedál.
Autor: Hyundai
Malý zvenku, prostorný uvnitř a se zajímavým designem. Hyundai Inster, nejkompaktnější elektrický model od korejského výrobce
Autor: Hyundai
Palubní přístrojové vybavení obsahuje 10,25” monitor digitálního přístrojového štítu a infotainmentu se stejně velkým displejem nabitým funkcemi, který je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto, ale pouze přes kabel.
Autor: Hyundai
I díky velkorysému rozvoru 2,58 m a posuvné zadní lavici nechybí dostatek místa pro nohy, na šířku se však asi budou větší cestující cítit poněkud stísněně.
Autor: Hyundai
Po sklopení opěradla spolujezdce si může zadní cestující natáhnout nohy jako v nějaké luxusní limuzíně.
Autor: Hyundai
Inster je standardně dodáván s třífázovou 11kW nabíječkou na střídavý proud (AC). Nabíjecí výkon stejnosměrným proudem je 73 nebo 85 kW. Na DC nabíječce lze doplnit akumulátor z 10 na 80 procent za půl hodiny.
Autor: Hyundai
Oproti modelu Casper, z nějž vychází, má elektrický Hyundai Inster prodloužený rozvor náprav na úrovni o třídu větších aut a podobně jako například Dongfeng Box nabízí také nové možnosti využití variabilně uzpůsobitelného interiéru.
Autor: Hyundai
Inster je 3,8 m dlouhý, 1,6 m široký a 1,6 m vysoký, což ho řadí mezi Hyundai i10 a Hyundai i20.
Autor: Hyundai
S délkou 3,82 m, šířkou 1,61 m a výškou 1,57 m patří Hyundai mezi nejkompaktnější nové modely vůbec, což je velká výhoda, pokud se musíte často pohybovat po městě a manévrovat na stísněných parkovacích prostorech.
Autor: Hyundai
Firemní zákazníci a podnikatelé, kteří využijí značkové financování, mohou auto pořídit v rámci úvěru od 399 993 Kč bez DPH. Akční cena včetně DPH pro běžné zákazníky je 539 990 Kč.
Autor: Hyundai
Po sklopení všech opěradel vznikne dlouhá plocha, kde by se dalo i docela pohodlně vyspat.
Autor: Hyundai
Zadní sedadlo lze s výjimkou základní výbavy Smart posouvat v rozsahu 16 centimetrů. Podle toho má zavazadlový prostor objem 238 až 351 litrů.
Autor: Hyundai
Spotřeba se podle provedení pohybuje od 14,3 do 18,8 kWh/100 km.
Autor: Hyundai
Nabíjecí konektory jsou v přídi poměrně „na ráně“.
Autor: Hyundai
Verze Cross má oslovit zákazníky, kteří hledají elektromobil s dobrodružnějším vzhledem.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Hyundai Inster Cross
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Hyundai Inster Cross
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Mezi nové designové prvky patří speciální nárazníky a kryty, jedinečná 17“ kola z lehké slitiny, černé ochranné panely, střešní nosiče a na přání dodávaný střešní koš.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Crossoverová varianta Inster Cross nabízí outdoorově zaměřený vzhled se svébytným designem předního a zadního nárazníku, 17“ koly z lehké slitiny, rozšířenými bočními prahy a standardními podélnými střešními nosiči nebo integrovaným střešním nosičem dodávaným na přání.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Hyundai Inster Cross
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
K novému Hyundai Inster má přilákat pozornost i projekt sportovního konceptu Insteroid.
Autor: Hyundai
K novému Hyundai Inster má přilákat pozornost i projekt sportovního konceptu Insteroid.
Autor: Hyundai
K novému Hyundai Inster má přilákat pozornost i projekt sportovního konceptu Insteroid.
Autor: Hyundai
Elektrická přeprava po městě dnes může mít různé podoby.
Autor: Hyundai
Část koncových světel je v podobně laděné spodní části jako na přídi vozu.
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Inster je nabízen v deseti barvách karoserie inspirovaných přírodními odstíny korejského ručně vyráběného papíru handži. Tyto barvy jsou poctou korejským kořenům značky Hyundai.
Autor: Hyundai
Inster má všechny čtyři brzdy s kotouči, liší se tak od mnohých elektromobilů na elektrických platformách, které mají vzadu bubny.
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Grafika přístrojů je nastavitelná.
Autor: Hyundai
Grafika přístrojů je nastavitelná.
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Ventilace si ponechala tlačítka.
Autor: Hyundai
Soustava kamer pomáhá při manévrování.
Autor: Hyundai
Soustava kamer pomáhá při manévrování.
Autor: Hyundai
Inster je autem primárně pro mladé.
Autor: Hyundai
Inster je autem primárně pro mladé.
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Hyundai Inster
Autor: Hyundai
Verze Cross má oslovit zákazníky, kteří hledají elektromobil s dobrodružnějším vzhledem.
Autor: Hyundai