Diskuse k článku

První rychlý kilometr: Hyundai slaví 10 let v Nošovicích ostrým fastbackem

Prvního listopadu letošního roku vyrobila nošovická fabrika Hyundai první kusy nejnovějšího modelu. Řízný fastback i30 N ve 275koňové verzi Performance jsme projeli po testovací trati automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u63k85a94s 81B55u64c20h98t56a 8739770944107

Jsem to dneska viděl a líbilo se mi to, tak zjišťuju že to dělají i ve verzi N. A parametrově vypadá dobře.

0/0
14.11.2018 19:20

L68i32b73o89r 73P14e76t55r48á59š 6125249948389

Ten design tomu autu nepomaha.

0/0
7.11.2018 18:53

E45r54i62k 21A71r82n24o70l68d 8603157889496

Najodpornejsia farba.

0/0
7.11.2018 13:02

J78i96ř21í 47H18o15v15o10r79a 2359570147969

Pro hlupáka Škoda slov

0/0
6.11.2018 9:26
Foto

M49i47r86o39s55l32a52v 49S24t70e20i29n24e82r 2386840170136

Ty časy, že jste na dálnici mohli jet 200 km/h jsou už dávno pryč. Jezdím v Německu velmi často a úseků, kde mohu jet 170 není mnoho. Typicky se všichni pohybujeme 140 km/h, pak mohu zapnout tempomat a cestovat celkem v pohodě. Každých 50- 80 km se vzadu objeví Porsche nebo BMW, který má naspěch. Jinak je všude plno kamiónů a mnohdy se vzájemně předjíždí šíleným tempem 100 km/h.

Nevím, nač by mi bylo 260 HP, už jenom polovičku nevyužiji.

+4/0
5.11.2018 19:26

M31i22l98a86n 15K68r61á90l 8763868321401

tak za prvý, musíte si přiznat že už jste starý a Vaše reflexy nejsou jak za mlada (nechci Vás urazit) proto je pro Vás zbytečných 260 koní,

Kamiony mají omezovače na 90 km/h, více pustí setrvačností jen z kopce, to se málokdy předjíždí protože se po minutě řidiči rychlost zapíše na kartu řidiče. Vy možná si myslíte že jezdí 100 Km/h protože to vidíte ve svým osobáku na tachometru ale jak je známo, všechny tachometry v osobních vozech ukazují vždy více

+1/−2
5.11.2018 20:41

M53a81r84e23k 77H26r31u31b73y 6747422271368

Tak snad se Hyu uz konecne naucil podvozky, predchozi generace byla takova gumove blativa. Kazdopadne gratulace k 2L turbo, dneska uz se takova motorizace moc nevidi:-/

0/−1
5.11.2018 16:19

M57a96r75t96i85n 89K27a51r50á49s11e75k 9368483988348

2L turbo je docela "standardni" motorizace pro ostre hatchbacky ne?

+1/0
6.11.2018 9:56

J86i69ř61í 71S37c47h79w74a41c96h 8248174908816

většinou ano, kromě Frantíků, v Megane RS jim na 280 koní stačí už jen osmnáctistovka.

0/0
6.11.2018 10:15

J98i48ř33í 54S87c41h14w92a11c88h 8468494368406

Hatch i30N se povedl, pokud bych uvažoval o autu této kategorie, byl by v mém užším výběru.....

+3/0
5.11.2018 15:33
Foto

M44i72l76a49n 94K82e73b50l55ů56š74e85k 1688379278203

Hyundai vždycky čeká co za technologie a vzhled vymyslí ostatní, pak to okopírují a hned mají nejlepší auto. Zadek porsche, předek lexus, vnitřek audi.

+2/−8
5.11.2018 14:43
Foto

V57l29a36d43a 58V29a76n86e24k 9543456544658

;-D a kdo tedy auta" vymýšlí ? Dacia,Vaz ...

0/0
5.11.2018 16:09

J67a70k48u11b 40S47e11k61e50r39a 6506850266735

4 kola a volant. To smrdí kopírováním Fordu T...

Jen mezi řeči, Hyundai prodává hybridní auta už mnoho let, vyvíjí vodíkové pohony apod.

+2/0
5.11.2018 19:05

M82i98c40h65a28l 33H72r70u35b90o17š 4130117242565

ze ty chces byt lepsi ako isty amik menom Vavra? ;-D

0/0
5.11.2018 19:44

M72i17l68a29n 14R10e90z17n24i30c36e86k 1718560668852

Tradiční snaha okopírovat od konkurence, co se dá. Nicméně mezi hot-hatch žádný průlom, ale horší průměr. Renault Megan RS, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type-R a Golf R, Focus RS apod. jsou rychlejší, samosvor mají dávno, podvozek i brzdy lepší a výkon taky nabízejí vyšší, přímým porováním by se zjistilo, že i trakce bude u zmíněných vozů lepší viz např. přetahování Cupra a Megan RS na Nürburgringu.

Navíc v tomhle provedení sešlápnuté plechovky to českého motoristu neosloví. Takže zbude pár nadšenců pro tuto značku, pro které bude svezení jistě lákavé, ozvlášť po těch tragických korejských motorizacích v běžných vozech hyundai a kia.

A ještě k tomu výkonu, jezdit s takovou náloží na mokrém asfaltu není nic moc, většinu toho výkonu nechá člověk na silnici, protože je to zkrátka na přední nápravu moc i přes ten samosvor, stejně tak gumy a destičky to auto požírá jako maliny. Kolega s Cuprou by o tom mohl vyprávět;-)

+3/−2
5.11.2018 12:18

P13e17t42r 59P23o40s55p15í87š47i43l 4968764746486

Myslím, že jste moc přísný. Navíc v tom Vašem srovnání, pokud vezmu cenu, tak by bylo fér to srovnávat s Méganem RS. Jinak ostatní auta jsou o dost dražší. A k tomu kopírování - kdo dneska nekopíruje? A co vlastně dle Vašeho názoru okopírovali? Jestli myšlenku vyrobit rychlý hot-hatch? Myslím si, že si to své zákazníky najde.

+4/0
5.11.2018 13:37

M40i96l59a36n 82R77e78z56n54i78c97e48k 1588130138462

Mně by snad ani nevadilo, že vyrábí také rychlý hot-hatch, ale že nepřijdou s něčím, co by člověka posadilo na zadek. Prostě okopírovali přeplňovaný dvoulitr táhnoucí brutálně v širokém spektru otáček od VW, který to má skvěle zvládnuto a nacpali ho do malého auta s upraveným podvozkem a brzdami. Nepřidali vůbec žádnou inovaci, žádný nápad invenci, nic specifického...

Rychlé to auto bude určitě (min. než Octavia RS), ale jak moc uvidíme, až to někdo vyzkouší naostro na závodním okruhu... Cupra=Golf sice není aktuálně nejrychlejší předokolka na Nürburgringu, ale ty časy pod 8 min. budí respekt stejně jako Megan RS. Tak uvidíme, jestli fakt ujede všem;-)

0/0
5.11.2018 19:14

P83e63t44r 49H27o97r16á24k 1229933379734

Možná bych to našel, ale v něktarém z dílů autosalonu hodnotili v přímém srovnání lépe i30N než golf.

+1/0
5.11.2018 17:18

P97e22t52r 73H27o53r60á47k 1409583169584

Už jsem si vzpomněl, byl to samotný top gear, který dal přednost i30N.

+1/0
5.11.2018 21:14

P30e39t62r 13M67i60c56h65a39l 2440404591912

TG není autosalon, ale reality show.

0/0
6.11.2018 10:12

J21i14ř90í 79S61c29h67w64a84c28h 8798804848956

souhlas, ale v podstatě všechny recenze hodnotili i30N velmi velmi kladně....

+1/0
6.11.2018 10:24

P84e84t59r 85M46i32c84h42a67l 2770764601192

To nerozporuji. Já jsem jen kritizoval Top Gear, který by byl schopen lépe ohodnotit jakýkoliv krumpl.

0/0
6.11.2018 11:19

L35u76k26á41š 82P18l43e66v60k49a 2432498780

Toto letí to 8-o hyundai rulez, stala se z nich světově uznávaná automobilka, i já ji začal uznávat co jsem se v práci svezl v tucsonu, tato i30N je mrtě hezké auto ikdyž ne moc pro mě, ale povedlo se i ta barva je k tomu sexyR^

+5/0
5.11.2018 11:47

M54a39r61e73k 77H83r87u78b71y 6697532581798

Zrovna Tucson nepresvedcil, ale tohle alespon papirove vypada hezky.

0/0
5.11.2018 16:22

J73a55k88u28b 57S21e82k51e17r55a 6596510626495

Tento týden jsem najel 500km ve faceliftovaném Tusconu. Nenašel jsem slabinu, krom toho, že je to esuve se všemi jeho nevýhodami.

Podvozek, řízení, motor (i kdyz dyzl), zpracování, prostě vše super. Hledal jsem něco, co je špatné a je to jen cena, která je v této esuve kategorii u všech výrobců nadhodnocená...

0/0
5.11.2018 19:14

M11i86l50a28n 97R45e13z81n16i86c38e26k 1128820358472

já zase zíral, jakou korozi v motorovém prostoru jsem viděl u 5 let starého Tusconu...8-o normálně prorezlé plechy jak na 15 let starém favoritu

0/0
6.11.2018 14:59

J96a54k70u38b 58S62e91k15e59r24a 6916670706865

Zvláštní, známý má víc než 8 let staré I30 s vysokým nájezdem a korozi žádnou ani tam. Nedávno jsme měnili olej tak vím. Asi jste viděl nějaký rozstřelený kousek, u ktereho se nikdo ani nepokusil reklamovat korozi, protože vedel proč.

0/0
6.11.2018 17:01

M53i28l27a41n 34R39e69z82n12i40c81e38k 1528160228692

Je to možné, původ vozu neznám, ale byl jsem z toho dost překvapený, protože to není auto za 250 tis.

0/0
6.11.2018 19:17
Foto

M82a66r49e34k 30B22a53š18i77s72t38a 7873352923840

Korejská bída.

+3/−9
5.11.2018 11:36

O87n89d48ř25e50j 71H83r64o92m22á66d84k87a 2357285809635

Ještě stále se vozíte tříválcovým TDi ve Fabii ? ;-D

+3/−1
5.11.2018 14:27
Foto

M61i53l12a31n 84K14e47b28l97ů15š86e25k 1618969548243

Tak už 10 let vyrábí ty nejlepší auta a české k tomu.........LOL

+2/−3
5.11.2018 10:18
Foto

V14l87a52d63a 26V73a53n41e94k 9643696364988

Rozhodně nemají u Hyunday problémy s motory jak koncern. WV ;-)....

+3/−3
5.11.2018 11:27
Foto

M86i33l88a46n 19K17e71b40l41ů85š67e63k 1218139528853

To nemaj, když je okopírovali jinde, to měli štěstí.

+1/−3
5.11.2018 14:41
Foto

V58l16a96d15a 86V43a21n23e91k 9213966364388

I jdi ty brepto ;-D..... atmosféra 16 ventil s proměnným časováním....je jiné kafe, než koncernové TDi

+2/−1
5.11.2018 14:55

J77i52ř19í 82S58c70h16w10a91c71h 8598444168426

o jaké atmosféře to mluvíš?8-o

+2/0
5.11.2018 15:28
Foto

V57l20a77d58a 20V41a38n51e77k 9203306124818

O své 1,6..;-DR^

0/0
5.11.2018 16:07

M45i55l34a95n 25R59e42z15n56i89c20e12k 1308930248522

;-Daha, to bude ten kombík, co ujede všem;-D doporučuji TDI jen neprohlížet na obrázku, ale taky se s tím projet.

+1/0
6.11.2018 14:56
Foto

V15l15a42d37a 98V14a79n43e11k 9293776284458

Běžně těm TDI, ujíždím v kopcích;-D, musí se ale umět řadit ne jenom šlapat na plynRv

+1/−1
6.11.2018 15:55

P24e66t14r 47M50i13c28h55a26l 2350474901822

Jako když je hodně prudký kopec, tak vyřadíš?

0/0
6.11.2018 16:52
Foto

V25l15a31d68a 98V39a18n57e62k 9673246964488

Bez kvaltu se jezdí se starými auty, zřejmě toho o moderních autech moc nevíš ;-D lll.kvalt 6,5tis otáček do kopce 140km/hod a tdi jsou v koncích. ;-)

0/0
6.11.2018 16:58

P18e55t29r 26M80i58c23h36a38l 2530954451252

Jestli to nebude tím, že je u nás povoleno 90. Ne každý je blb, který jezdí 50 km/h přes limit, natož aby se tím chlubil.

0/0
6.11.2018 17:11
Foto

V55l73a48d86a 58V25a11n61e23k 9963286944978

A na dálnici 藍...na okresce při předjíždění .... jezdi jenom 90,! Čert nespí;-)

0/0
6.11.2018 17:15

P19e28t16r 16M18i50c79h36a16l 2780474701152

Máš tam rozsypaný čaj, nějak se ti ta Korea míchá i do psaní.

0/0
6.11.2018 17:49

M31i19l33a11n 77R91e24z13n92i91c12e88k 1288360478322

Vláďo, ty si z nás dělás určitě srandu ;-)8-o cože??? z toho jde vyrazit 140? A ještě na trojku? Obávám se, že s tím soudruzi v Nošovicích úplně nepočítali, ale evidentně měli. Krom toho, že styl jízdy jaký popisuješ je daleko za hranou možností toho vozu a zdravého rozumu, následky tě neminou... a servis hjondé, ten stojí za to.

Tak pro srovnání nesrovnatelného - mám 2.0 TDI s průběhem točivého momentu od 1700-3000 otáček prakticky stejným 380 Nm (typuji tak 1,5 až dvojnásobek co ty) a to s autem sakra hýbe a nemuší tomu ani moc šlapat na krk.

V praxi to znamená, že tím jak je auto zpřevodované při rychlosti 140 km/ho točím něco kolem 2300-2400 otáček na šestku (na pětku tak 2700) a protože výkonu a točivého momentu mám v ten moment stále dost i na ten těžký převod, motor táhne prakticky lineárně až někam na hranici 200 km kopec nekopec bez ohledu na zatížení vozu a zhruba na 3500 otáčkách to graduje max. výkonem 135 kW, takže ani tachometrových 230 km/hod není úplný problém - když na to najdeš v Čechách silnici a fakt tolik stojíš o to jet na limitu.

Ale hlavně v tom nejpoužívanějším spektru rychlostí 80-120, bez nutnosti dramaticky podřazovat a riskovat vylítané zuby v převodovce disponuji silou tak 1,5-2 hjondé a mohu klidně cestovat se spotřebou na hranici 5 litrů dehtu, motor se roztáčí díky turbu rychle a reaguje na polohu plynového pedálu okamžitě, ani v otáčkách na hranici 1500 není mrtvý. Prostě tak akorát

Předtím jsem měl 2.0 TDI 110 kW/340 Nm a o moc pomalejší to nebylo.

Ano 1,6 bez turba a 2.0 s turbem je neporovnatelné a to prakticky v každém ohledu i když ten dvoulitr je diesel (z nuly na sto jede pod 8 vteřin). Jo je to určitě dražší, ale taky o dost lepší.

0/0
6.11.2018 19:10
Foto

V16l93a16d28a 62V62a25n27e20k 9473886364748

TDI vyžaduje jiny styl jízdy,o jízdě s atmosférou její řidiči nemají potuchy;-DVždy mne pobaví jejich vyděšený výraz, když je předjíždím třeba v Buchlovských kopcích, nebo jim ujiždím v kopcích na D1... Turbo má výkonový strop... Atmosféra se dá při dobrém řazení lépe vytáčet,a využívat proměnné časování ventilů;-)R^

0/−1
6.11.2018 19:26

P74e46t41r 18M21i54c95h39a14l 2720264271152

To bych chtěl vidět, jak v Buchlovských kopcích ten vergl rozjedeš na 140. ;-D

0/0
6.11.2018 19:42

J93a25k22u23b 16S61e61k10e67r55a 6406750986125

Gratuluji. Náš transportér s tímto motorem najel 150tis a pak se totálně rozsypal :-). Pak 220tis a to stejné.

Užívejte si německé poctivosti.

0/0
7.11.2018 0:22

P55e70t85r 60M80i75c23h66a27l 2360514851282

Doporučuji přerazit šoférovi ruce a sehnat jiného.

0/0
7.11.2018 2:19

M36i77l19a63n 11R55e46z45n19i32c94e35k 1748290228232

Z toho jste dovodil, že ten motor je špatný? Používá ho celý koncern a o žádných katastrofických Vámi popisovaných stavech jsem neslyšel. Octavia ho má ve verzi RS, Golf ve verzi GTD a Leon jako mám já normálně prostě jako silnější variantu dvoulitru.

Obvykle, pokud se na TDI CR něco pokazí, může za to nekvalitní nafta, dlouhé servisní intervaly, neměněný vzduchový filtr a fakt, že každý tomu šlape na krk na studený motor a naopak nedochlazuje turbo po větší zátěži.

Jinak s tím nejsou problémy ani při velkých nájezdech. U nás ve firmě je několik desítek vozů převátně 110 a 125 kW s dvoulitrem a jezdí bez problémů.;-)

0/0
7.11.2018 9:44

J46a72k61u79b 78S96e37k57e12r39a 6666330276115

Tdi je snem každého, kdo nejezdil v ničem jiném. Tento traktor bych osobně nechtěl :-).

0/0
6.11.2018 17:03

Najdete na iDNES.cz