V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

aktualizováno  10:37
Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve slezských Nošovicích.

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Designér auta Thomas Bürkle ho tedy raději označuje jako pětidveřové kupé. „Kupé dnes není definováno počtem dveří, ale siluetou a emočním nábojem,“ myslí si Bürkle.

Novinka má být ozdobou nabídky modelové řady i30, dali ji sportovní šmrnc a eleganci a z nabídky motorů vypustili základní pohon (atmosferická 1,4), takže minimálně má vždycky 110 koní. Výhodou je velký 450litrový kufr, který je dobře přístupný, protože se jeho víko otevírá i se zadním oknem.

Designér Thomas Bürkle s Hyundaiem i30 Fastback

Designér Thomas Bürkle s Hyundaiem i30 Fastback

Fastback je o tři centimetry nižší než základní hatchback a kombík (který v Česku tvoří většinu prodejů i30) a se 446 centimetry délky mezi ně přesně pasuje (hatchback 434 cm, kombík 459 cm); stejně to má být také s cenovkou, která bude představena se zahájením prodeje, které je naplánované na středu 22. listopadu. První cena by se měla pohybovat v rozmezí 430 a 455 tisíc korun.

„Fastback je unikátní typ karoserie v této kategorii,“ říká Marek Trešl z českého zastoupení Hyundaie. „Je to splněný sen,“ komentuje Thomas Bürkle. Podle něj dostali designéři při práci na modelu i30 zadáni vymyslet, který druh karoserie by nahradil třídveřový hatchback, ten tvořil původně základní provedení modelu. Pětidveřové kupé má být naopak jedním z vrcholů stěžejní řady značky na evropském trhu, Hyundai si maluje, že by mohlo tvořit až třetinu prodejů i30.

Fotogalerie

Nová karosářská verze je o dva a půl centimetru nižší a má o půl centimetru sníženou světlou výšku. Kromě nové zádi s výrazným křídlem na hraně kufru (prý opravdu vylepšuje aerodynamiku) má lehce přemodelovanou příď, interiér zůstal beze změn, do nabídky ovšem přibyly nové barevné kombinace čalounění.

„Využili jsme toho, že i30 má dlouhou příď a přední sloupek posunutý vzad, což ladí se siluetou kupé,“ popisuje Bürkle. „Hlavní jsou proporce: svalnaté tělo a nízké prosklení kabiny,“ vysvětluje designér. „Na zadních blatnících jsme přidali na objemu a zostřili jsme příď,“ dodává a vyzdvihuje tvarování zádi, které dává autu atletický postoj.

Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback

Fastback dostává o palec větší kola než zbytek nabídky, základem jsou šestnáctipalcové ráfky, největší jsou osmnáctky. Nové provedení také dostalo přitvrzený podvozek (tlumiče jsou o 15 procent tužší).

Do prodeje odstartuje fastback prozatím se dvěma turbobenzinovými motory: 140koňovým čtyřválcem 1,4 litru a 120koňovým litrovým tříválcem. Příští rok nabídku doplní turbodiesel 1,6 litru s výkonem 136 koní a 300 kroutícími newtonmetry, který bude splňovat novou ekonormu Euro6c na hladinu vypouštěných emisí NOx díky kombinaci systému SCR se zachytávacím katalyzátorem.

Marek Trešl ještě prozradil, že na příští rok je připravené představení také fastbacku v provedení N, což znamená sportovní ladění a až 275koňový turbodvoulitr.

Motory jsou spojené s šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, který si Hyundai sám vyvinul a vyrábí.

Do konce roku se podle Petra Vaňka, mluvčího nošovické továrny, má vyrobit 3500 fastbacků; to je jedno procento letošní produkce fabriky. Jedenáct set aut objednali čeští dealeři, největšími exportními trhy fastbacku jsou aktuálně Velká Británie, Německo, Španělsko, Francie, Itálie nebo Irsko.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Najdete na iDNES.cz