Konkurent fabie nanovo. Hyundai i20 se představí v Paříži

  18:00aktualizováno  18:00
Důležitý model korejské značky se představuje v novém provedení. Nová generace i20 je větší a prostornější. Premiéra evropské verze je naplánovaná na začátek října.

Indická verze Hyundai i20 | foto: Hyundai

Hyundai i20 je další z potvrzených premiér autosalonu v Paříži. Nová generace úspěšného modelu (kdysi se jmenoval Getz) bude o tři a půl centimetru delší než předchůdce, délkou tak naroste na 4 035 milimetrů. Rozvor, který je určující pro podélný prostor v kabině, je 257 centimetrů, což je o čtyři centimetry více oproti stávajícímu provedení. Pětidveřovému hatchbacku se nafoukl i kufr, ze stávajících 295 na 326 litrů. Třídveřové provedení zatím potvrzeno není, ale dá se čekat, že dorazí.

Design karoserie navazuje na ostatní moderní hyundaie, ale působí o něco umírněněji. Zajímavým prvkem je leskle černé lakování zadního sloupku, které navazuje na prosklení víka kufru. Tradičním šperkem jsou LED diody denních světel. Rozhazovačné zákazníky bude lákat příplatkovou otevírací prosklenou střechou. Mezi praktickými vymoženostmi bude i parkovací kamera.

Hyundai i20

Fotogalerie

Technické podrobnosti ani fotografie interiéru zatím korejská značka neuveřejňuje, více se dozvíme 2. října na autosalonu v Paříži. Už se spekuluje i o přiostřené verzi z nově založené divize "N", která se zaměří na tovární úpravy běžných modelů. Pro jejich ladění si Hyundai otevřel speciální testovací centrum u slavného německého okruhu Nürburgring (každý vyvíjený model má okruh objet 480krát).

Hyundai i20 je přímým konkurentem Škody Fabie, která se také v Paříži představí v novém provedení. Hyundai prodal od roku 2002 téměř milion kusů modelů Getz a i20.

Výrobu obstará turecká továrna automobilky v Izmitu. Hyundai uvádí, že novou i20 vyvíjelo evropské vývojové centrum v německém Rüsselsheimu podle požadavků Evropanů. Šlo především o finální ladění. Hyundai totiž nabízí i20 i na jiných trzích. Indické provedení pojmenované Elite i20 se s plnou parádou odhalilo právě dnes (11. srpna 2014).

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Najdete na iDNES.cz