Hyundai Grandeur: Jistě, pane řediteli

  8:38aktualizováno  8:38
Ambice korejských automobilek neznají hranic. Nový obrovský sedan Hyundaie není velký jen rozměry, ale i jménem. Chce automobilka jménem nástupce modelu XG naznačit, že by se o něj měli zajímat i evropští politici? Jméno Grandeur přináší prostor pro nejrůznější myšlenky...

Hyundai už obsadil téměř všechny automobilové segmenty, jen mezi velkými limuzínami pro pány ředitele to korejské automobilce moc nevycházelo.

S grandeurem chce automobilka ve vybrané společnosti vystupovat rázněji.

Auto se blyští chromem a už na první pohled dává na odiv svou důstojnost a nadřazenost.

Klasiky se nebojíme

"Šéfovské" auto klasického střihu je tříprostorové. Hyundai si na tomto poli prozatím neodvažuje experimentovat, a tak stál v Ženevě na stánku automobilky čistokrevný sedan.

Přední část odkazuje na menší sonatu, jejíž nová generace se představila na podzim v Paříži. Při pohledu zboku zaujme velká plocha oken. S ladnou vlnou střechy si rozumí výrazné svaly blatníků. Nejosobitější částí grandeuru je záď amerického střihu. Pozvolně klesající víko kufru a úzká linie zadních světel auto opticky rozšiřují.

Až budete měřit garáž pro velký grandeur, počítejte, že do ní budete parkovat s 4895 mm dlouhým, 1845 mm širokým a 1490 mm vysokým autem. Na 2,78 metrech rozvoru náprav si cestující vpředu i vzadu natáhnou nohy (oproti předchůdci mají ti vzadu 7 centimetrů místa k dobru) a ještě s sebou poberou 470 litrů nákladu, který uloží do kufru.

O pohodu na palubě potažené kůží a vyložené dřevem se stará dvouzónová klimatizace, kvalitní audiosoustava a další nezbytnosti. Když přestanou 17palcová kola obutá do botek 235/55 poslouchat pokyny řidiče, zasáhne stabilizační systém ESP a další elektroničtí hlídači, hodní vlajkové lodi 21. století.

Panna nebo orel?

Z nabídky motorů si vyberou příznivci nafty i benzinu. Vybírání to bude jednoduché: buď a nebo. Šestiválcový "benzíňák" s objemem 3,3 litru požene grandeur 233 koňskými silami (171  kW), maximální kroutící moment 304 newtonmetrů přetaví v sílu pohánějící přední kola pětistupňový automat s možností sekvenčního řazení.

Stejná převodovka bude spolupracovat i s common-railovým turbodieselem 2,2 litru, který nabídne 145 koní výkonu (107 kW). Na jeho příchod pod kapoty grandeurů ale bude třeba chvíli počkat.

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Najdete na iDNES.cz