Hyundai chce předehnat Ford a Renault

  10:31aktualizováno  10:31
Jihokorejská automobilka Hyundai do konce desetiletí plánuje velké zrychlení prodeje až na 1,3 milionu svých aut značek Hyundai a Kia. Napsal to časopis Automotive News Europe. „Naším cílem je do konce roku 2010 prodat 800 tisíc aut ročně,“ řekl časopisu Ho-Sung Song, šéf prodeje firmy Hyundai Motor Europe.
Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe | foto: Profimedia.cz

 Viceprezident značky Kia Europe Jean-Charles Lievens zase uvedl, že plánuje do roku 2008 prodej až půl milionu aut.

Pokud obě značky dosáhnou za pět let prodeje celkově 1,3 milionu aut za rok, předstihnou tradiční výrobce jako Ford a Renault.

Kia příští rok otevře továrnu na Slovensku na 300 tisíc aut za rok. Hyundai vybírá místo v Česku, kde by do roku 2008 nebo 2009 rozjela výrobu dalších 300 tisíc vozů.

Podobné plánymá podle Automotive New Europe také japonská Toyota. Ta chce v Evropě do roku 2010 prodat až 1,5 milionu vozů ročně.

Pokud plány Hyundai i Toyoty vyjdou, pak si tyto dvě asijské automobilky připíšou veškerý odhadovaný růst prodejů na starém kontinentě a ještě část podílu na trhu svým konkurentům přeberou.

„Evropským trhem v uplynulých letech otřásl rychlý nástup Korejců,“ řekl časopisu John Lawson, analytik Citigroup v Londýně. „Trh s levnými auty projevuje víc života, než si Evropané mohli přát.“

Značky Hyundai a Kia v Evropě rychle rostly. Zatímco v roce 2002 jejich kombinovaný prodej činil 348 tisíc aut, o dva roky později to bylo už 595 tisíc vozů. A to je korejská značka zatím jen dovozcem. S továrnami na Slovensku a v Česku přidá plyn a začne na kontinentě auta i vyrábět.

Obě značky otevřou v Německu svá evropská ústředí - Hyundai v roce 2006 a Kia v roce 2007. Navíc u západních sousedů chtějí otevřít i designérské dílny a ve stávajícím provozu do roku 2007 najmou téměř tři stovky nových zaměstnanců ke stávající stovce.

„Pak budeme moci vyvíjet celá auta včetně motorů tady v Evropě,“ řekl Song z evropského zastoupení značky Hyundai. Naznačil také, že hlavní útok na trhu EU jihokorejská automobilka plánuje na rok 2007.

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz