Hyundai chce předehnat Ford a Renault

  10:31aktualizováno  10:31
Jihokorejská automobilka Hyundai do konce desetiletí plánuje velké zrychlení prodeje až na 1,3 milionu svých aut značek Hyundai a Kia. Napsal to časopis Automotive News Europe. „Naším cílem je do konce roku 2010 prodat 800 tisíc aut ročně,“ řekl časopisu Ho-Sung Song, šéf prodeje firmy Hyundai Motor Europe.
Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe | foto: Profimedia.cz

 Viceprezident značky Kia Europe Jean-Charles Lievens zase uvedl, že plánuje do roku 2008 prodej až půl milionu aut.

Pokud obě značky dosáhnou za pět let prodeje celkově 1,3 milionu aut za rok, předstihnou tradiční výrobce jako Ford a Renault.

Kia příští rok otevře továrnu na Slovensku na 300 tisíc aut za rok. Hyundai vybírá místo v Česku, kde by do roku 2008 nebo 2009 rozjela výrobu dalších 300 tisíc vozů.

Podobné plánymá podle Automotive New Europe také japonská Toyota. Ta chce v Evropě do roku 2010 prodat až 1,5 milionu vozů ročně.

Pokud plány Hyundai i Toyoty vyjdou, pak si tyto dvě asijské automobilky připíšou veškerý odhadovaný růst prodejů na starém kontinentě a ještě část podílu na trhu svým konkurentům přeberou.

„Evropským trhem v uplynulých letech otřásl rychlý nástup Korejců,“ řekl časopisu John Lawson, analytik Citigroup v Londýně. „Trh s levnými auty projevuje víc života, než si Evropané mohli přát.“

Značky Hyundai a Kia v Evropě rychle rostly. Zatímco v roce 2002 jejich kombinovaný prodej činil 348 tisíc aut, o dva roky později to bylo už 595 tisíc vozů. A to je korejská značka zatím jen dovozcem. S továrnami na Slovensku a v Česku přidá plyn a začne na kontinentě auta i vyrábět.

Obě značky otevřou v Německu svá evropská ústředí - Hyundai v roce 2006 a Kia v roce 2007. Navíc u západních sousedů chtějí otevřít i designérské dílny a ve stávajícím provozu do roku 2007 najmou téměř tři stovky nových zaměstnanců ke stávající stovce.

„Pak budeme moci vyvíjet celá auta včetně motorů tady v Evropě,“ řekl Song z evropského zastoupení značky Hyundai. Naznačil také, že hlavní útok na trhu EU jihokorejská automobilka plánuje na rok 2007.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz