Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e14t40r 28K80n60ě73b88o55r78t 8652168269250

A kdyby tam dali benzínový motor, tak by ušetřli 100% nafty.

+15/−1
doporučit
7.2.2019 8:40

Š14i95m33o85n 84M66a81r50t12y50n34e88k 7163445363796

K ekonomice provozu hybridů.

Dojíždím do práce cca 35 km. (denně tedy celkem 70 km). Jezdil jsem rapidem 1.2 TSI, kde jsem měl na této trase při průměrné rychlosti kolem 65 km/h spotřebu 5,6 l/100 km (náklady na palivo 1,7 kč/km).

Pak jsem o toto auto přišel (nehoda a následný prodej) a začal jsem shánět nové auto. Mezitím jsem využíval auto manželky – Hyundai i30 kombi, 1.6 MPI, kde byla spotřeba při stejné rychlosti 6,7 l/100 km (náklady na palivo 2,0 kč/km).

Mezitím jsem se zajímal o nákup hybridu Hyundaie Ioniq, který se mi podařilo skoro na 14 dní zapůjčit od dealera. Spotřeba při stejných podmínkách byla 6,0 l/100 km (náklady na palivo 1,8 kč/km).

A pak jsem skončil u nákupu Peugeota 301 1.2 a s následnou zástavbou LPG. Spotřeba při stejných podmínkách je 6,5 l/100 km lpg a 1 l/100 km benzínu (náklady na palivo 1,3 kč/km).

+5/0
doporučit
7.2.2019 8:28

P38e54t26r 30D81l48o37u59h49ý 3285891872858

Rekuperací ušetřit třetinu nafty? Teď tu o Karkulce. To je jen vlhký sen, ale fyziku neočůráš. Navíc to stojí o 4,4 mil. Kč víc a baterie také něco váží (tím zvyšují spotřebu) a životnost se odhaduje na 6 let. A to se vyplatí. :-)

+7/−3
doporučit
7.2.2019 0:18

M61a26r46e68k 59J86a68n82e35č52k37a 1787586623371

Kdyby raději šli do plynu, jako autobusy v jiných krajích. Ušetří jak na pořizovačce, tak i provozu a návratnost nebude v nedohlednu.

+4/0
doporučit
7.2.2019 23:40

T76o56m70á67š 54Z28e98m37a60n 3105938314565

U autobusu by tahle technologie měla dávat smysl.

Pokud se neosvědčí, je nesmysl ji propagovat do normálních aut.

+4/0
doporučit
7.2.2019 17:58

J95o35s45e47f 90V62a26l87a 9170523463833

prinejmensim u osobnich aut je zatim uspora na pohonnych hmotach nizsi nez naklady navic vznikle koupi hybridu. tedy usetrit se (alespon u osobniho auta) neda.

+4/0
doporučit
7.2.2019 6:57

J49a21n 54M28a72c91h12á88č 3737316713712

Takže oni testují autobus,který je drahý jako dva běžné,v půlce životnosti se musí vyměnit podstatná část vozu,a ještě nikdo neví,co obnáší servis.Jediné co prý vědí přesně,je ,že prý ušetří přesně ,, zhruba o 30 až 35 procent."

To mě zní podobně,jako to o těch dvaceti až pětadvaceti západoněmeckých soudruzích.....

+6/−6
doporučit
7.2.2019 7:12

P29a29v40e42l 27Ž19e17r58n91í46č36e39k 9262912416662

Nafta zase ušetří 100% baterie.

+3/−2
doporučit
7.2.2019 18:40

P10e21t87r 49B28á30č69a 8785866815415

Takze kramp omale jednou tak drazsi, hlavne ze usetri naftu :-)

Nemluve o tom, ze nikdo nevi jak dlouho tyhle zmetky vubec vydrzi jezdit, dve zimy a je po nich.

Tahle pseudoekologie na oko a vyhozeny miliony oknem me fakt bavi,

+2/−1
doporučit
7.2.2019 17:24

J37a11n 28V66a31l13o72u74c71h 6422847548880

Už léta (tak 12?) se mluví o úspoře třetiny nafty. Kde to kdy zkoušeli, dostali se stěží na 20%. Nad jen v rovinatách městech, což Praha rozhodně není. Tam naopak chybí výkon naftového motoru ve stoupáních, neboť baterky už jsou vybity a slabý motor (protože v součtu s elektromotorem je to přece v pořádku) funí mimo optimální režim (a další % se ztrácejí ve složitějším pohonném řetezci a "světaspásné chemičce" Euro6).

+1/−6
doporučit
7.2.2019 9:32

M43a39r35t56i73n 28K88o55u10š70a 6325734204

Autor článku si zase jednou plete své dojmy s pojmy.

Autobus ze spotřebované energie nic neušetří.

Jenom u části spotřebované energie přesune její výrobu jinam.

Celkově ji naopak díky dodatečným ztrátám spotřebuje více.

Přírodě tím tedy spíše uškodí, peněžence daňových poplatníků patrně také, zejména pokud by byl provoz bez dotací.

0/−7
doporučit
7.2.2019 12:28

Najdete na iDNES.cz