Také Mercedes-Benz využívá 48V výstroj k lepším funkcím podvozku. Vrcholem je systém E-Active Body Control: jako jediný systém na trhu dokáže individuálně regulovat intenzitu odpružení a tlumení u každého kola zvlášť, což umožňuje výrazně eliminovat náklony v zatáčkách. | foto: Daimler

Není hybrid jako hybrid. Jednodušší je lepší a dává větší smysl

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Hybridním automobilům patří budoucnost, zvláště v Evropě, kde jsou od letošního roku nastavena přísná emisní pravidla. Splnit je co nejrychleji jde jen díky kombinaci spalovacích a elektrických motorů. Kupodivu však nová generace těch slabších, označovaná jako mild hybridy, dává větší smysl.

Hybridních vozidel je celá řada a patří sem vlastně jakékoli vozy s kombinovaným pohonným ústrojím. Existují sériové a paralelní, plné a dobíjecí, micro a mild a tak dále. Pokud máte novější vůz, můžete mít nejjednodušší, tzv. micro hybrid, ani o tom nevíte: takto se označují automobily se systémem stop-start, který automaticky zhasíná motor, kdykoli vůz zastaví, současně dokáže rekuperovat brzdnou energii, tedy během brzdění dobíjet běžný 12V akumulátor.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se