Hvězda autosalonu Moskva: Volha Siber

  10:50aktualizováno  10:50
Největší hvězdu moskevského autosalonu je třeba hledat na stánku automobilky, na kterou už jsme skoro zapomněli. Její jméno Siber možná nikomu moc neřekne, příjmení je ale všeříkající - Volha.

Na ruských silnicích najdeme hejna volh nových i věkovitých v různých stádiích rozkladu. Obří hranatá limuzína s lety beznadějně zastarala, její výrobce GAZ ji ovšem neúnavně vylepšuje a faceliftuje. Novou v Rusku koupíte za necelých 250 tisíc. Zadní náprava odpružená listovými pery, spousta chromu - i tak může vypadat automobilový průmysl dneška...

Siber je ale něco docela jiného. Právě s ním má Volha vystoupit ze společnosti značek, které doposud dřímaly v osmdesátých letech minulého století. Znalce ale ruská novinka neošálí, původem je to totiž předchozí generace amerického Chrysleru Sebring.

Siber vzniká ve spolupráci společnosti GAZ a Chrysleru. "Spustili jsme projekt, který otevře novou fázi ruského automobilového průmyslu," prohlásil při výrobě prvních nových volh Sergej Zanozin, šéf GAZ Group, která značku vlastní.

Základy dodal Chrysler, uzpůsobení designu dostalo na starosti britské designstudio UltraMotive. Úpravami pro drsné podmínky Ruska prošla i technika. Siber, jak už název napovídá, by tak měl odolat krutým zimám, stejně jako tortuře na děravých silnicích. Oproti sebringu byla zvýšena světlá výška a auto dostalo tužší tlumiče.

Výrobu a instalaci moderní výrobní linky a zácvik dělníků dostala na starost kanadská Magna International.

Očima návštěvníka
Moskevský autosalon, to je také přehlídka pachů lepidel, levných plastů a dalších příznaků produkce levných aut. V soutěži o "nejsmradlavější interiér" mezi čínskými auty (kterých je na moskevském výstavišti, ale i v provozu venku, spousta) a těmi z území bývalého Sovětského svazu (Záporožec, TAGAZ, VAZ, UAZ) vyhrává subjektivně právě volha.

Nová carevna dostane pod kapotu benzinové čtyřválce z produkce Chrysleru. Dvoulitr i o čtyři deci objemnější motor splňují emisní ekonormu Euro 4 a nabízejí 141 a 143 koní. Menší z motorů má krouticí moment 188, silnější 210 newtonmetrů.

Siber pojede až dvoustovkou (slabší 195 km/h) a odveze v kufru 453 litrů. Časem by měl přibýt ještě silnější motor. Dvoulitr bude spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou, 2,4litr pak dostane čtyřstupňový automat. Kombinovaná spotřeba motorů je 7,5 a 9,3 litru benzinu na sto kilometrů jízdy.


Čtyřdveřový sedan je 4 884 mm dlouhý, 1 792 mm široký a 1 394 mm vysoký. Světlá výška, která je na ruských cestách důležitější než rozvor (2 743 mm), je 140 milimetrů. Zajímavým údajem, který běžně automobilky neuvádějí, je objem kabiny: 2 660 litrů.

V základní výbavě bude mimo jiné klimatizace, dva airbagy, ABS, protiprokluzový systém, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, audio s šesti reproduktory a vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka.

Základní cena prozatím nebyla oznámena, odhady mluví o 21 tisících dolarech (necelých 330 tisíc korun). Záruka je 3 roky nebo 100 tisíc ujetých kilometrů. servisní interval je 10 tisíc km.

Do konce roku plánuje GAZ vyrobit 14 tisíc siberů. Roční produkce je plánována na sto tisíc aut. Celkový objem investice do výroby překročil 290 milionů USD, udává CzechTrade.

Výroba siberů odstartovala koncem července, prodej bude zahájen příští týden.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Po operaci mandlí upadl chlapec do kómatu, začalo trestní řízení
Po operaci mandlí upadl chlapec do kómatu, začalo trestní řízení

Policisté na Královéhradecku zahájili trestní stíhání tří lidí a jedné firmy, kteří údajně nesou odpovědnost za tragédii. Ta se odehrála před dvěma lety, jejímž následkem osmiletý chlapec po operaci mandlí upadl do kómatu.

Najdete na iDNES.cz