Myjete si auto sami? Automobilový guru Pagani to své milionové ano

aktualizováno 
Kdyby na fotografii nebyl hypersport Pagani Huayra za 28 milionů korun, tak by to byl docela obyčejný obrázek víkendové kratochvíle leckterého motoristy. Ale fotografie je zajímavější. Auto si sám myje majitel a zakladatel firmy Pagani. Naprosto neformálně, jen tak v trenkách.

Horacio Pagani si myje svoji Pagani Huayara | foto: www.drivr.be

Fotografii zveřejnil na svém facebookovém profilu belgický web drivr.be a okamžitě se stala hitem všech automobilových fanoušků na internetu. Miliardář a automobilový guru, který si vlastnoručně "wapkou" myje svůj nejnovější výtvor, hypersport huayra, rozhodně není tuctovým záběrem. Ale jen dokazuje, že tento původem Argentinec auta opravdu miluje a žije s nimi.

Horacio Pagani je v automobilové branži legendou. Letos osmapadesátiletý konstruktér, designér a jak sám říká i umělec, se narodil v roce 1955 v Argentině. Odmala miloval auta a stavěl si jejich balzové modely. Znal se s další argentinskou automobilovou legendou Juanem Manuelem Fangiem, který mu dal doporučující dopis. S tím se Pagani vydal do země svých předků do Itálie (v Argentině žije velké množství italských přistěhovalců) a začal hned pořádně zostra.

Exkluzivní rozhovor iDNES.cz s Horaciem Paganim

Zapracoval se u Lamborghini a postupně vystoupal až na pozici šéfinženýra značky. Přesvědčil majitele, aby koncem osmdesátých let investovali do autoklávu, a tak i Lamborghini vstoupilo do éry karbonu. U Lamborghini se podílel například na stavbě konceptu Countach Evoluzione nebo modelu Diablo.

Ostatně, karbonová vlákna jsou velkou láskou Paganiho. Věnuje se jim dlouhodobě a po odchodu z Lamborghini založil svou první firmu Modena Design, která vedle designu nabízela velkým značkám právě komponenty z kompozitních materiálů.

Od devadesátých let minulého století se Pagani pokoušel o svoje první vlastní auto. Původně se mělo jmenovat podle legendárního Fangia, ale po jeho smrti v roce 1995 auto přejmenoval na Zondu. Do světa však Pagani Zonda vyjela až v roce 1999 na ženevském autosalonu.

Zonda se poměrně rychle stala kultovním supersportem, který výkonově dokáže konkurovat slavnějším ferarri nebo lamborghini. Počtem vyrobených kusů už nikoliv, přesto se auto přes extrémní cenu obstojně prodávalo po celém světě. A to včetně speciálních modelů, jejichž cena v přepočtu atakuje hranici 50 milionů korun.

Nejnovějším počinem Horacia Paganiho je model Huayra (více zde), tedy přesně to auto, které si vlastnoručně myje na fotografii. Huayra posouvá hranice supersportu ještě dál. Velmi lehká konstrukce, což je firemní mantra související s bohatým využitím kompozitních materiálů, sekunduje velmi výkonnému agregátu AMG Mercedes. Právě s touto značkou Pagani dlouhodobě spolupracuje a v modelu Huayra tepe dvanáctiválcové šestilitrové biturbo.

Výkon je extrémních 515 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 1 000 Nm. Výkon přenáší sedmistupňový automat na zadní nápravu. A s autem moc práce nemá, protože suchá hmotnost je jen 1 350 kilogramů. Díky tomuto poměru výkonu a hmotnosti dokáže auto zasprintovat na stovku jen za 3,2 sekundy a maximální rychlost je 378 kilometrů za hodinu.

Roční produkce je pouhých 20 kusů, při ceně okolo milionu eur za jeden to ovšem pro firmu s 55 zaměstnanci stačí.

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

Premium

Levný mladý veterán jako investice: šance na zisk je u neúspěšných modelů

Skvělou investiční příležitostí nemusejí být jen veterány, ale i novější vozy, takzvané youngtimery. Jak rozeznat...

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a...

Najdete na iDNES.cz