Diskuze

Hongkong už nechce sponzorovat bohaté. Zrušil úlevy pro elektroauta

Další rána pro elektromobily: daňová zvýhodnění končí i v Hongkongu. Po ukončení daňových prázdnin na pořízení elektromobilu se tam v dubnu neprodal ani jeden elektrický vůz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je snad jasné, že když zrušíte nějakou výhodu k nějakému datu, že se po tom datu nic nějakou dobu neprodá, protože člověk by musel být padlý na hlavu, aby si to neobjednal o měsíc dřív za cenu o 80 % nižší. Tohle o elektromobilitě neříká vůbec nic. A dodal bych, že je velký rozdíl, jestli něco vypouští emise přímo ve městě nebo za městem s kvalitním odsířením a filtrováním.

13 0
možnosti

M94a55r91e55k 47M93a28l68ý

3. 7. 2017 14:00

Ano, proto bude zajímavější statistika žekněme po roce, porovnat prodeje se zvýhodněním a bez. A klidně se vsadím, že ten propad bude obrovský, minimálně o polovinu. Lidi prostě myslí ekonomicky spíš než ekologicky.

1 0
možnosti

Je to o bateriích, vše ostatní je vyvinuto a připraveno. Pokud ale máte baterie na úrovni 0,1 a potřebujete aspoň 1, začínat elektromobily stavět masově je blbost a tunel.

0 3
možnosti

Tak vše ostatní je vyvinuto už nejméně 100 let. Jen ty baterie jsou stále slabinou. V elektromotorech desítky let žádná masivní inovace neproběhla.

1 2
možnosti

Wow, masivní zpráva, v honkonkgu se nenajde jedinej dement co by v dubnu koupil auto který mohl v březnu dostat bez daně ;-D;-D;-D

4 0
možnosti

Nutno pripomenout, ze dan je tam padesát až osmdesát procent jeho ceny!

2 0
možnosti

Elektromobily by měli řešit situaci ve městech a proto by měly být podporovány malé a a jednoduché elektroauta. U Tesly, která je cenově na úrovni 100 tis. EUR je jakákoli podpora nesmysl. Navíc ty malá auta musejí dávat i ekonomický smysl.....

3 0
možnosti

čistirna odpadní vody města, továrny nebo spalin v elektrárně pro provozovatele nikdy žádný ekonomický smysl nedávala, ale naopak je to pro ně ekonomická zátěž.

2 0
možnosti

Krásný příklad, jak jsou nesmyslné různé ekopodpory v této oblasti. Kdyby nebyly, tak si takové auto koupí leda blázen.

0 2
možnosti

Nemusí jít zrovna o blázna. Stačí nadšenec do moderních technologií s neomezeným rozpočtem.

1 0
možnosti

Podpora elektromobilů by měla smysl u malých aut do města. Aby státy "dotovaly" prodej Tesly za 100.000€ je fakt úchylárna. Kdo na Teslu má, má i na daň.

12 1
možnosti

na druhou stranu za auto se spalovákem "smrdícím přímo pod nosem" za 50.000 euro je nyní daň cca poloviční jak za nesmrdící elektromobil za dvojnásobnou cenu. Jaký to má smysl?

2 1
možnosti

ještě zaveďte 60%-ní daně na zdroj el. energie a trh bude vyrovnán...

0 0
možnosti

opravdu si přejete, aby se kažé domácnosti zdražila elektřina?

3 0
možnosti

Pokud se to bude nebude schopné prosadit bez dotací samo v rámci trhu, pak to nemá smysl. Prostě bude třeba ještě počkat, protože stávající baterie stejně nelze využívat v masovějším měřítku. Už teď se objevuje problém s nedostatkem kobaltu. Tedy ukazuje se, že aktuální představa elektromotor plus velká baterie není při současných technologiích příliš reálná. Dotace by pouze současný stav zabetonovaly a to by nebylo pro další vývoj pozitivní.

Je třeba aby probíhal vývoj řešení, které obejde současná omezení a nabídce lepší cenu ve srovnání s vozem na fosilní paliva. V tomto směru se mu zatím podstatně víc líbí hybridy. Ono už jen to nabíjení. Ono z pohledu majitele rodinného domu to nevypadá špatně. Ale vemte si, kolik aut parkuje na sídlištích. Na sídlištích, kde je pomalu problém udržovat chodníky a asfalt na silnici v provozschopném stavu. Představa, že tam někdo buduje nabíjecí stanice je dost zcestná. A pár míst s nabíječkami po městě do nezachrání, pokud u nich budete stát půl hodiny, než se to nabije nebo tak dvě hodiny, než se nabijou čtyři auta ve frontě před vámi. Ono i na benzínkách se občas dělají fronty u stojanů a to vám natankování zabere i se zaplacením a záchodem ani ne 5 minut.

4 1
možnosti

Chtě nechtě se hlavně bude muset něco udělat s tím, že pro přepravu našich zadků do práce je současně přepravováno 1,5 tuny železa. Ta spotřeba energie i potřeba a amortizace drahého krámu, to prostě nedává smysl.

2 2
možnosti

J33i50ř49í 61Z27ý81k87a

3. 7. 2017 8:46

a máte nějaký nápad, nebo jste jen brblal, teoretik? Myslíte si, že se automobilky nesnaží o snížení hmotnosti vozů? Nebo si snad myslíte, že hromadná doprava je na tom lépe?

0 0
možnosti
Foto

Bez dotací je elektromobil neprodejný a bez dotací nikdy nevznikne ani infrastruktura, která zajistí jeho provoz. Navíc je to slepá cesta. Tedy v provedení elektromotor, baterie. Budoucnost je někde jinde. Možná palivové články. Možná mikro reaktory. Kdoví. Dotace vývoj spíše brzdí než mu pomáhají a také ničí konkurenční prostředí.

4 4
možnosti

J90i12ř50í 78Z10ý77k40a

3. 7. 2017 8:55

v ČR žádné dotace nejsou, přesto se tu několik tisíc elektromobilů již prodalo. Infrastruktura se již pomalu buduje. A že je to slepá cesta? Nemyslím si, je to další cesta jako motor na benzin, naftu, LPG, CNG. Někomu budou užitné vlastnosti vyhovovat a tak si to koupí, někomu ne a tak si pořídí něco jiného.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...