Japonská retro krabička na kolečkách, ve které je i postel

aktualizováno 
Honda připravila pro domácí trh nový model z řady N. Tentokrát hraje na retro notu, ale kdo by čekal buclaté zaoblené autíčko, jako jsou Fiat 500 nebo nové Mini, ten bude překvapený. N-Box Slash představuje tradiční japonskou krabici z kategorie Kei Cars, takové kapesní MPV.

Honda N-Box Slash | foto: Honda Japan

Kei Cars jsou v Japonsku zákonnými limity specifikovaná vozidla, která velikostí odpovídají maximálně nejmenším evropským autíčkům. Na délku nesmí měřit více než 3,4 metru, na šířku pak 1,48 metru. Omezený je i výkon motoru na maximálně 47 kW při objemu válců do 0,66 litru. Pokud auto tyto parametry splňuje, vztahují se na něj daňové výhody a majitel s ním může parkovat na speciálních vyhrazených místech v centrech japonských měst.

Fotogalerie

Honda v této třídě miniautíček nabízí hodně modelů, všechny patří do řady One s výjimkou osobních dodávek či minivanů Vamos. Mezi modely je klasický malý hatchback N-One a zbytek jsou různé variace na krabicoidní design, vše v rámci povolených rozměrových limitů. Předností všech těchto modelů je velká variabilita interiéru, což ostatně známe i z evropských modelů Hondy. Některé modely z řady N mají například zadní nájezdovou rampu pro invalidní vozík. Po praktické stránce to jsou absolutní mikrohvězdy.

Jelikož jinde na světě takové předpisy neplatí, tak se jen minimum Kei Cars podívá i mimo Japonsko. Nová honda nebude výjimkou, a tak si ji zájemci budou muset jet omrknout buď na nějaký veletrh, nebo nejlépe přímo do Japonska. S exportem se nepočítá a s verzí s levostranným řízením už vůbec ne.

Novinka se drží maxima povolených rozměrů, motor pak má objem 600 kubíků. Na výběr bude tříválec s přeplňováním i bez. V prvním případě bude motor poskytovat maximální výkon na hraně povoleného maxima, tedy asi 46 kW. Co je při pohledu na formát autíčka téměř neuvěřitelné, zákazník si může vybrat mezi pohonem předních kol a čtyřkolkou! V obou případech řadí výhradně automatická bezestupňová převodovka.

Design auta je specifický, s krátkým předkem, velkou kabinou, malými bočními okny a mohutným pontonem. V Evropě by asi moc nadšených zákazníků nenašel. V Japonsku je to populární styl, který vychází ze snahy maximálně využít velmi omezený půdorys. A vlastně N-Box Slash není ošklivé auto. Je třeba si všímat propracovaných detailů, které dodávají retro nádech.

Krabicoidní design zkoušely některé japonské automobilky uplatnit i v Evropě. Nedávno se u nás prodával asymetrický Nissan Cube, trochu dříve pak na některých evropských trzích Daihatsu Materia. Obě auta velký úspěch nezaznamenala, navíc to jsou vozy vyšší třídy než Kei Cars.

Nová Honda N-Box Slash sází na vysokou míru individualizace. Zákazník si bude moci zvolit dvoubarevný lak s odlišnou barvou střechy (ve stejné barvě jsou pak vyvedena i zrcátka). Stejně individuální může být i interiér, třeba v černo-červené kostce. Jak je z fotografie patrné, auto přes malé rozměry zastane i funkci nouzového hotelu, sedadla po sklopení vytvoří poměrně velké lůžko.

Zadní páté dveře zasahují velmi nízko k nárazníku, v podstatě jako u dodávky. Přepravní schopnosti auta jsou tak velmi dobré. Samozřejmě že s ohledem na délku a hlavně šířku to na dlouhé cestování nebude, ale díky pěti dveřím se v autě čtveřice pasažérů v rámci města a okolí sveze pohodlně a ještě se k nim vejde něco nákladu. Po sklopení zadních sedadel se pak N-Box Slash změní na solidní dodávku.

Auto se začne prodávat příští rok. Cena zatím nebyla stanovena, ale s ohledem na příbuzné modely z řady N by se cena mohla v přepočtu pohybovat okolo 300 tisíc korun za základní provedení.

Autor:
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Česko je světová velmoc v produkci senzorů pro auta. Vyrábí je v Rakovníku

Pokud máte na svém novém voze čelní kameru, dešťové čidlo nebo parkovací senzory, s velkou pravděpodobností pochází z...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz