Diskuse k článku

Auta na dietě: speciální materiály šetří kila a litry paliva

Zatímco lidé začínají hubnout po Vánocích nebo do plavek, auta shazují pořád. Nižší hmotnost je totiž jednou z cest k menší spotřebě, která je dnes hlavním motorem vývoje nových aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S81t55a51n71i38s76l77a54v 49A26d35á23m23e58k 7615452493559

Mám mazdu premacy 2l tdi, rv 03 a váží cca 1500kg, ale jezdí za 6l/100km a to by při klidnější a úspornější jízdě mohla být i menší spotřeba :-)

Mám otázku: zvládají to nové a modernější auta za lepší spotřebu?? Já jsem s tím spokojený a to jezdím 90% jenom do práce 15km

0/0
16.2.2017 11:11

J71i98ř21í 73S25c84h20w50a14c78h 8268164578806

Premacy váží cca jen 1300 kg ;-)

stejně výkonné diesely mají dnes objem okolo 1.6. A při stejném způsobu užití bude jejich spotřeba cca 5-6 l ;-)

0/0
16.2.2017 13:16

M13a39r63t86i39n 61H50o33r48á17k 9103409604

Zrovna SUV není to, čím lze šetřit palivo.

Q7 mi spíše připomíná tank a podle toho má i spotřebu. Pokud šetřit palivo, tak taková auta pokud možno nestavět. I když zrovna SUV jsou teď až příliš v kurzu.

+1/0
16.2.2017 9:02

M42a91r68t70i64n 74P17o69s68p12í40š50i71l 8545311296967

A zbývá ještě aby za auta jezdila za to co mají uvedeno v technických datech. Ne jak moje nové s papírovou spotřebou 3,9 a realita 5,5 po deseti tisících km.

0/0
16.2.2017 7:09

J50i19ř61í 48S83c60h17w38a96c41h 8558404488786

jsou i takoví, co nyní v zimě přijdou ráno k autu, nastartují, pět minut čistí okna a "nahřívají" vnitřek, pak ujedou cca 5km někdy i v koloně a na konci jim ukazuje kompjůtr 15l/100km. ;-)

0/0
16.2.2017 13:21

M80a56r23t54i75n 95K19a56r13á26s39e41k 9848413668428

Njn, ono holt pri stani je spotreba v zasade nekonecno na sto km, ale spotreba se na vytrvale stani v kolone (stejne jako jizdu ve vysoke rychlosti po dalnci) nenormuje....

0/0
16.2.2017 15:54

M41a70r10t33i48n 32P32o45s59p22í40š26i95l 8355231546577

Stát 5 minut nemám potřebu a mluvím o průměru za prvních deset tisíc km, jistě jsem celých deset tisíc nejel v koloně do kopce a v září zima nebyla.

0/0
16.2.2017 21:34

J64i54ř62í 96S28c12h67w19a33c30h 8808514498756

No vidíš. A proto nemáš spotřebu 15 na sto, ale jen 5,5....;-)

0/0
17.2.2017 11:38

J67i95ř17í 17J17e25z43d30i43n82s37k78ý 8708942123559

Úspora 1kg na brzdovém pedálu? Pokud by tohle udělali v jiné automobilce tak to váží 200gramů...

0/0
15.2.2017 21:45

J61i84ř77í 86S22c64h73w11a17c49h 8298814978566

mám obavy, že kdybys pořádně prošlápl 200 gramový brzdový pedál při nouzovém brždění, tak by vcelku nezůstal....;-)

+1/0
15.2.2017 22:22

T64o48m52á15š 32V11a61l14d78e71r 7293840829

Stačí, aby auta pořád nebyly větší a větší. Dnešní POLO už v pohodě nahradilo původní GOLF atd. Takže původní POLO musel nahradit nový UP. Střední třída mívala 4,5 metru, dnes má skoro 5 m. Tato délka byla určena luxusním vozům. Na jedné straně se šetří každý cent na dílech. Na druhé straně se plýtvá neskutečným "naplastováním" v kabině. Stačí se podívat na studie a následně výsledný sériový produkt. Toto vše dnešní konzervativní zákazník bohužel vyžaduje. A tak se šetří tam, kde to jde na úkor životnosti vozu. I dnešní novinář vyčítá plechové víko v sedanu. Proč? Jde jen o víko. Proč by mělo mít polstrování? A tak bychom mohli projít celý vůz. Pouze by stačilo nešetřit tam, kde to má smysl a účelovost. I hnusná světle šedá by mohla pomalu z interiéru zmizet.

+2/0
15.2.2017 20:52

T66o94m71á50š 82Z40e46m18a25n 3765488684275

Dal bych přednost autu stejně těžkému z vysokopevnostních ocelí a tedy daleko odolnějšímu.

Vidím vyšší úsporu v tom, že nebudu potřebovat nové auto za 10-15 let než že ušetřím 2 deci na 100 km.

+2/0
15.2.2017 20:01

M75a34r18t60i60n 93K77a37r59á36s26e65k 9258393358758

Jako ze to auto bude malo pevne rozpadne se? To asi ne....

0/0
16.2.2017 15:55

J11i21ř90í 49H24l90i70s69n41i13k15o58v87s46k71ý 9273951712501

Co to je velkosériové auto? Audi A8 určitě ne.

Ale pracovník audi něco takového musel říci, protože jinak by musel odkázat na konkurenci Hondu. Protože právě Honda přišla s prvním sériovým autem s hliníkovou karosérií.

0/0
15.2.2017 14:42
Foto

I67v36a51n 22K92o67p27t50a 5657462731807

No dělá se jich přes třicet tisíc ročně. Takže ano, je to velkosériové auto. A kolik těch celohlíníkových aut že vyrábí Honda?

0/0
15.2.2017 17:49

J29i55ř67í 11H84l77i97s85n71i29k59o72v23s31k60ý 9403871852581

Ta už dávno výrobu NSX první generace skončila. Tu ještě ladil Hondě Ayrton Senna.

0/0
15.2.2017 19:14

J39i73ř27í 42H18l82i69s34n13i50k19o50v24s73k12ý 9293801882591

Ne celohliníkových. Karosérie z hliníku, to se v článku zmiňuje.

0/0
15.2.2017 19:16
Foto

I10v97a46n 98K36o45p75t20a 5337162181877

Tak myšleno .

0/0
16.2.2017 16:50

D76a47n13i64e97l 58S30e63m59e74r36á83k 1226698989778

Mě by zajímalo, jak to bude se zajištěním bezpečnosti.

Pokud budou plechy hubnout a budou za chvíli jako papír anebo budou plechy z měkčího kovu, tak auto sice bude lehčí, ale také se bude více mačkat.

Jsem jen obyčejný člověk, který výrobě auta moc nerozumí, ale materiály musí mít nějakou pevnost v tahu a aby se moc nebortily.

Menší motor je sice hezký, ale odpovídá pak jeho výkon váze vozu a také spotřební hmotnosti (řidič+další cestující+zavazadla + popřípadě i vozík?)

No, nechme se překvapit, co si na nás vývojáři a jiní inženýři vynaleznou, vymyslí a představí ... :-)

+1/0
15.2.2017 14:02

V82l62a31d61i93m88í58r 23F63i63b92i36g98e94r 5924851101844

Prostě to není plechová karoserie jako před pár desetiletíi, ale nový druh kovu, který je pevnější než klasika. Popřípadě jiný druh materiálu. Koukal jswm na dokument o F1. Kde popisovali komponenty, postupně se tyto technologie použijí i na sériová auta. Třeba nádrž která je jak látkový vak neprostřelili ani kuší z 10 metrů, hřídel z uhlíkových vláken má několikanásobně vyšší odolnost atd.

+1/0
15.2.2017 14:18

J21a91n 92H19r51u54z53a 8154478399987

V sériové výrobě nebude nikdo používat karbonové díly. Je to neskutečně drahé. Stačí se podívat na Teslu. Aby auto odlehčil dělá karosérie z hliníku a proto stojí skoro 2 mio. Pak tam naloží 300 kg baterií a úspora hmotnosti je pryč.;-D

0/0
15.2.2017 15:11

J67a25k73u23b 23Š26a44f56a94n34d22a 7545767651121

Co je na tom k smíchu? Prostě vědí, kolik budou vážit baterky tak se snaží ubrat hmotnost jinde. Je to stejné, jako se smát, že se letadla dělají z lehkých slitin a pak se do nich natankuje 100t paliva.

+2/0
15.2.2017 15:16

M64a43r62e74k 62M44a89l12ý 1272538341760

No... přidejte, baterka v tesle má půl tuny.

0/0
15.2.2017 19:03

V25l90a62d35a 72S84i10m49o47n58i78k 3149703793415

Moderní vysokopevnostní, speciálně telepně zpracované oceli - díl je menší, lehčí, a přesto pevnější. karoserie už zdaleka není z jednoho druhu oceli.

0/0
15.2.2017 20:13

J33i29ř19í 36J58e56z76d90i19n24s44k22ý 8548432483589

To je překvápko, že auto za 2 mega je z velké části z hliníku... By bylo překvápko kdyby bylo z S235... A to si pište, že se budou používat nové materiály i v levnějších autech. Protože ono to jednou prostě výjde levněji

0/0
15.2.2017 21:49

J31i59ř89í 71S71c93h83w74a95c96h 8608414838116

vysokopevnostní oceli se říká vysokopevnostní proto, že má vyšší pevnost, tj plech o menší tlouštce je lehčí a přitom stejně pevný nebo dokonce pevnější než tlustý plech z obyč. oceli. Tuhost karoserie samozřejmě ovlivňuje i tvar do jakého je materiál "přetvořen". Příkladem budiž obyčejná plná kulatina a trubka o stejné hmotnosti (stejný materiál). Ta trubka je na ohyb nebo vzpěr násobně pevnější.....

+1/0
15.2.2017 18:40

V39l55a53d17a 40S55i50m62o24n62i79k 3789183913335

Dnešní karoserie není z jednoho materiálu, právě ty nové materiály jsou lehčí a zároveň pevnější.

0/0
15.2.2017 20:11

O36d78s89t57r85a17n19ě85n15ý 45U35ž67i76v51a57t26e31l

Uživatel požádal o vymazání
+3/0
15.2.2017 11:16

M46a11r82t87i71n 90F28i85l77i51p51c96z47y44k 3251931275193

Vy možná ne, ale jiní jej dávají i do Mondea.

+1/0
15.2.2017 11:19

R89a51d54i78m 65S13v86o75b65o82d38a 9293259226782

davat je davaji ale kolik se jich proda?

treba na sbarau vidim hodne 2.0tdci ale 1.0 ecoboost myslim ze ani jeden

0/0
15.2.2017 12:36

R90a17d26i72m 47S58v36o48b59o48d71a 9933919866362

ne myslim ale vim. neni tam ani jeden

0/0
15.2.2017 12:39
Foto

I45v25a32n 71K90o23p43t70a 5457982591527

No a podobné to bude s Octaviemi.

0/0
16.2.2017 6:36

J75i15ř16í 85S44c34h33w98a85c88h 8548674698286

ten motor s tím hýbe mnohem lépe, než než staré 1,4-1.6/55kW co se tam dávaly dříve..

0/0
15.2.2017 18:57

P57e61t91r 39M67i70c53h92a91l 2250854541762

To sice jo, ale ta 1,6/55kW byla skoro nesmrtelná. Osobně bych nechtěl ani jeden z těch motorů.

+1/0
15.2.2017 20:52

J78i41ř63í 50S67c41h71w90a24c35h 8498854148466

dobře, ale kolega Vaňušanik neřeší ve sém RC autíčku problém výdrže motoru....;-)

0/0
15.2.2017 22:29

V29á65c27l67a69v 79S61v55o71b26o52d17a 3431669300380

první golf gti 810kg, golf gti VI 1339kg, golf gti VII 1311kg... no, tímto tempem mají ještě co dělat :-/

+3/0
15.2.2017 11:10
Foto

I36v54a79n 82K65o66p24t96a 5407412301417

No taky první golf byl velikosti tak na úrovni Fabie. Ona nam ta auta krapejtek vyrostla.

+1/0
15.2.2017 11:50

V52á24c71l72a50v 13S82v22o39b68o23d37a 3331719960960

+500kg z 800kg to je o trochu víc než trochu, tak velký ten golf zase není ;-)

0/0
15.2.2017 12:44

V30l38a14d26i20m40í69r 81F70i16b16i86g44e84r 5254551171874

Když ty plasty jsou docela těžký, udělat přístrojovku a panely z pogumovaného plechu, možná by taky pár kilo ušetřili, ale plechová přístrojovka je víc práce, než stříknoit horký plast do formy.

0/0
15.2.2017 14:20
Foto

I15v67a43n 39K76o74p52t92a 5147642571827

On povyrostl o celkem nezanedbatelných 494mm do délky a 169 mm do šířky + necelých 100 mm do výšky.

také nemíval, klimatizaci, abs, esp, okna v elektrice a spoustu dalších vymožeností. Které chceme a něco váží.

+3/0
15.2.2017 17:37

V62l36a62d96a 86S10i71m48o70n45i18k 3849383653875

A hlavně nesplňoval dnešní bezpečnostní parametry.

0/0
15.2.2017 20:14

P37e14t50r 63S55t92e92j93s32k54a36l 3339498684376

Jenom at to nedopadne jako u Mazdy. Date tenci plechy a ty reznou, date tenci okna a pronikne vic hluku.

0/0
15.2.2017 11:06

T77o42m28á72š 29K15u25c94h23a78ř 3467321598491

Celé to jde vytrvale špatným směrem. Je nesmysl, aby něco, co má odvézt jednu osobu jen 20 km do práce vážilo 1300 kg.

+5/−1
15.2.2017 10:18

M79a16r35e36k 20M95a98l21ý 1692348371350

A např. u vlaku je ten poměr lepší? Nevím... když jede nějaká lokálka typicky z vesnice do města do práce, lokomotiva a dva vagony, nějakých 50-100 lidí.

0/0
15.2.2017 10:21

J12i23ř38í 59E32r38b30e96n 1263134686427

Kolik takových jezdí? Já obvykle potkávám soupravy motorových vozů bez lokomotivy. Nemluvě o tom, že ten železniční vůz pendluje tam a zpět, zatímco auto je v provozu dvacet-třicet minut denně...

0/0
15.2.2017 12:36

J51i19ř90í 81K90o24c74u86r67e67k 6215574375228

Jak často používáte doma vysavač? No vidíte, odsávačka na CNC fréze jede 12 hodin denně.

Asi tak.

0/0
15.2.2017 12:58

M78a43r98e51k 39M15a44l68ý 1822858741260

To je jedno, jestli lokomotiva nebo motorák. Podstatný je ten poměr hmotnosti k počtu cestujících, resp. člověkokilometrů. Jestli je to výhodnějšá než auto. A v tomto kontextu je úplně jedno, jak dlouho je co v provozu.

0/0
15.2.2017 13:00

J61i43ř63í 27S97c70h25w52a44c95h 8318214528126

hmotnost u vlaku není až tak důležítá. Na jeho rozpohybování stačí zlomek výkonu na tunu oproti autu, když není potřeba vysoké zrychlení. Valivý odpor je násobně nižší, lépe se dá hospodařit se setrvačností, takže celková efektivita pohybu vlaku je mnohem lepší než u auta.

0/0
15.2.2017 18:53

M23a79r96e89k 43M94a59l79ý 1982248621560

To je možné, já reagoval na ten hmotnostní poměr auto a člověk a vlak a člověk.. Pokud budeme znát spotřebu energie vlaku na 1 km, pak se můžeme bavit o energetické náročnosti přepravy člověkokilometru autem a vlakem.

0/0
15.2.2017 19:01

J29a82n 66V34a56l57o28u72c26h 6142717248320

Naopak - na osobácích je akcelerace celkem postatná, když jsou zastávky pár km od sebe. A pokud bude malá, pak budete jen zrychlovat nebo brzdit, tu úsporu nízkým valibým odporem vyrušíte absencí jízdy výběhem (aby z couráku nebyl šneko-courák).

0/0
16.2.2017 16:25

Najdete na iDNES.cz