náhledy
Test porovnal dvě pneumatiky o rozměrech 185/55 R15, jednu z roku 2011, druhou vyrobenou v roce 2014.
Autor: ÚAMK
Rozdíl tří milimetrů v hloubce dezénu výrazně prodloužil brzdnou dráhu u starší pneumatiky.
Autor: ÚAMK
Test se zaměřil také na správný tlak v pneumatikách. Při snížení tlaku o 0,5 barů se totiž zvýší spotřeba o 2% a až o 30% se zvýší riziko dopravní nehody.
Autor: ÚAMK
Ve městě je na mokré vozovce rozdíl v brzdné dráze mezi 8 mm a 5 mm vzorkem rovné dva metry.
Autor: ÚAMK
Pouhé dva metry v rozdílu brzdné dráhy mohou způsobit fatální následky při nehodě. „Je to více než polovina přechodu pro chodce, při jízdě na okreskách to dělá necelých sedm metrů a na dálnici se jedná o více než 14 metrů,“ upozorňuje prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček.
Autor: ÚAMK
Při horších klimatických podmínkách, jako jsou například sníh a námraza, se budou rozdíly v brzdné dráze ještě navyšovat.
Autor: ÚAMK