Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rok velkého šéfa VW. Samé trable a nový Golf v nouzovém režimu

Jak si vede rok po nástupu do funkce šéf Volkswagenu Herbert Diess? Jeho elektroofenziva je mimořádně riskantní, kupí se manažerská pochybení, důležité projekty jako nový Golf se odkládají. Největší automobilku na světě válcují problémy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

J62o41s13e93f 64V27a34l30a

6. 5. 2019 22:34

jenom drobnost - VW (nikoli VW AG) je pres vsechny "problemy" a pokuty v soucasnosti nejziskovejsi automoibilkou v Nemecku a mozna i na svete

1 1
možnosti
Foto

Ve velikosti zisku ano, na druhou stranu pracují s docela nízkými maržemi, takže o to snáze se to může otočit.

0 1
možnosti
JT

J87a24n 93T45a78r91a15b23a

6. 5. 2019 19:08

A presne takhle to funguje, kdyz akcionáři nominuji do čela firmy neschopneho žvanila - stodukàta.

0 0
možnosti
FV

Pro splnění ekologických limitů by klidně stačilo, kdyby vyráběl elektromobily a bi-fuel auta na benzin + CNG, které má skupina VW už vyvinuté.

Je proto nepochopitelné, proč právě dostupnost těchto plynových motorizací firma omezuje - např. u Škodovky v Octavii bude nově dostupný jen ve variantě kombi, ve Scale jen nevýkoný litrový tříválec, a u Fabie po odebrání nafty zůstanou pouze čistě benzinové tříválce. Podobná omezení budou i u aut VW, např. Polo na CNG už nelze sehnat vůbec. Přitom ta plnící infrastruktura se už rozšiřuje i v ČR a může to být rozumný mezikrok, než dojde k rozšíření infrastruktury pro elektromobilitu.

6 2
možnosti
LM

L79u20k16á33š 52M13a56c55h

6. 5. 2019 22:59

Mezikroky jsou v technologickem sektoru extremne drahy. Nikdy se nevyplati. Takze jste si odpovedel sam.

2 0
možnosti
JB

Ať si nedělají zbytečné starosti,Kevin se svým ,,komunistickým způsobem vládnutí"" to za ně vyřeší;-D

1 0
možnosti
FB

Říkám to nerad, ale smekám před Toyotou. Začala dělat to po čem tolik prahnu. Normální auto na které jsem zvyklý, žádné zásuvky abych lovil dobíječky po okolí. Ale 1,5 KWh baterka za pár šupů, která se rekuperuje a šetří mi brzdy a poskakování na semaforech přes město nahradí 30KW elektromotor, takže nehulím nic do ovzduší, plním normy na 10 let dopředu. A upřímně, můj fosilní motor s filtry a addblue za 50 tisíc vyrobí elektriku za úplně jiných ekopodmínek než jakákoliv tepelná elektrárna.... Třeba to brzy dojde i zeleným mozkům v VW...

14 0
možnosti
RH

To ano, ale je to bohužel 70k navíc. K tomu vím že vypluly nějaké problémy při nouzovém brzdění, protože 99 % času místo brzdy rekuperujete, takže v okamžiku kdy je potřeba opravdu prudce zabrzdit nemusíte mít brzdy v dobrém stavu. Tohle bude určitě kus od kusu a záviset na řidiči, ale může to být nepříjemnost.

1 0
možnosti
RH

Problém u těchhle snah "rychle do budoucna" ve snaze oslovit "mladé" je, že se auta poměrně rychle začala proměňovat spíše v takové "tablety s koly". Všude velký tabletový panel, vše ovládat digitálně (přitom ovládání klimy přes tablet bývá často katastrofa, zlaté analog ovládání ala potenciometr, totéž hlasitost rádia třeba). U klasických aut pak bývá na výběr víc různých variant tabletu než motorů.

U elektromobilů se to tlačí ještě dál, protože to k tomu vyloženě svádí narvat to elektronikou - musí to být cool, always-connected, aktualizace přes internet skrze zabudovanou SIM, v zásadě to o vás sbírá data jak oteklé, Tesla vám klidně omezí výkon pokud se rozjíždíte moc razantně atd. Jenže ve snaze ušetřit se pak více řeší aby se bezklíčové ovládání nahradilo mobilem atd., a méně jakákoli bezpečnost, protože to zdržuje, a zabralo by to čas. Ve výsledku jste tak trochu beta tester. A hackeři si s autem mohou nepěkně pohrát. Systém ovládání auta navíc není ani oddělený od toho tabletu, takže se běžně na různých hackatonech ukazuje, že hacker vám může nejen ten vůz ukrást, ale často může klidně i bez přístupu k vozu (tedy opravdu 100 % přes internet) zablokovat airbagy, dveře, občas i zrychlovat/brzdit nezávisle na vašich pedálech a podobné radosti.

Co myslíte, jakou prioritu má elektronická bezpečnost třeba u VW, když zoufale nestíhají termín, a manažerovi jde o krk?

5 0
možnosti
LM

L90u27k50á60š 78M38a87c68h

6. 5. 2019 23:02

"Tablet na kolech" je velice presne oznaceni.

A taky je to jednoznacne to, co musi vcerejsi autodebilitu nahradit. Aktualni generaci nastesti nejake to vrum-vrum sestivalceni nezajima.

0 0
možnosti
PM

Takže kvůli elektrobublině pošle největší automobilku světa do kytek? To ho tam nasadili Korejci? :-)

6 1
možnosti
OU
OU
Uživatel požádal o vymazání
10 0
možnosti

Zkrátka v podstatě stavíte na tom, že se najde dost hlupáků, kteří nebudou čekat jako vy.

1 1
možnosti
RM

Jak to říkali různí rozumci? Že až začnou kolosy dělat elektromobily, tak Teslu technologicky smáznou a to s čím Muskovi lidé babrají roky a roky oni díky své síle sfouknou a převálcují za pár měsíců, s prstem v... nose, dejme tomu?

4 1
možnosti

Já s tímto tvrzením úplně nesouhlasím. Tesla má již určitý náskok, co se elektromobility a technnikálií týče. Velké automobilky zase know how, jak udělat povedené auto.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!