Harry s Meghan ukázali světu legendární jaguar přestavěný na elektrovůz

  10:04aktualizováno  10:04
Svatba britského prince Harryho a americké herečky Meghan Markleové k sobě přitáhla i zraky milovníků automobilů. Novomanželé se v sobotu na soukromý večírek v sídle Frogmore House odvezli v modrostříbrném Jaguaru E, jednom z nejkrásnějších automobilů historie.

Královská svatba Harryho a Meghan

Sledovat další díly na iDNES.tv

A nebyl to ledajaký vůz. Kromě zvláštní poznávací značky E190518 upomínající na den sňatku pod kapotou ukrýval místo tradičního benzinového šestiválce elektrický pohon.

Fotogalerie

Pronajaté auto, které vévoda ze Sussexu řídil na britské poměry netradičně z levého sedadla, se oficiálně jmenuje Jaguar E-Type Zero a veřejnosti se představilo už loni v září, kdy značka přišla s velkolepými plány na elektrifikaci svých modelů. 

Přestavba legendárního oldtimeru je spíše reklamní tah, občas však v médiích problesknou zprávy, že by továrna tato auta mohla produkovat v omezené sérii. Firma Jaguar Land Rover již několik let vdechuje druhý život například tradičním Land Roverům, ovšem v nich nechává spalovací motory.

Na vestavbu elektrického pohonu si Indy vlastněná britská automobilka najala odborníka na slovo vzatého, chorvatského inženýra a vynálezce Mateho Rimace. Ten se proslavil svými elektrickými supersporty, které mají nebývale výkonnou pohonnou soustavu. V jednom z nich se například loni v červnu při natáčení pořadu The Grand Tour zranil známý motoristický novinář Richard Hammond, kolega prostořekého Jeremyho Clarksona.

Jaguar E-Type Zero
Jaguar E-Type Zero

Rimac pod dlouhou kapotu jaguaru umístil elektrický pohon, který dává automobilu 295 koňských sil, tedy o 30 více než měl originální motor ze
60. let. Z nuly na sto kilometrů v hodině s ním elektrický E-Type zrychlí za 5,5 sekundy, tedy za polovinu času oproti benzinové verzi. 

Horší je to jen s dojezdem, baterie vydrží zhruba 270 kilometrů jízdy, záleží samozřejmě na řidičově stylu. Modernizovaný je i interiér, pro přístrojovou desku konstruktéři použili uhlíková vlákna, ve světlometech nahradily žárovky LED diody.

Na první pohled je vůz k nerozeznání od původního Jaguaru E, který je řazen mezi nejkrásnější automobily všech dob. Hovořil tak o něm i Enzo Ferrari. Malcolm Sayer ho koncipoval jako syntézu sportovního vozu a auta pro každodenní použití. Firma pro něj stanovila takovou cenu, aby byl dostupný veřejnosti. Do roku 1975 se vyrobilo přes 70 000 vozů tří sérií. Automobil, který se nabízel jako kupé s pevnou střechou nebo otevřený roadster, se stal jednou z ikon 60. let.

Královská svatba Harryho a Meghan

Sledovat další díly na iDNES.tv
Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

První supernabíječka pro elektromobily v Česku otevře v září u Berouna

Nabíjecí stanice IONITY u čerpací stanice OMV na dálnici D5 u Berouna

Rozvoj infrastruktury pro nabíjení prozatím v Česku pokulhává. Pražský magistrát chce nabíjet auta...

Elektromobilem do Itálie od zásuvky k zásuvce: nejdražší byla zmrzlina

Hyundai Kona Electric na slavné Via Chiantigiana skrze srdce Toskánska.

VIDEO V dojezdu na „jednu plnou“ se elektromobily nemohou s vozy poháněnými spalovacími motory rovnat....

Přetahovaná o Teslu. Podíl ve výrobci elektroaut by rád koupil Volkswagen

Tesla

VIDEO Šéf německého Volkswagenu Herbert Diess se zajímá o koupi podílu ve výrobci elektromobilů Tesla....

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Dvacet let maloval Jaguary, koncem června končí. Callum ovlivnil i Teslu

Šéfdesignér Jaguaru Ian Callum

VIDEO Exkluzivně Ian Callum opouští po dvaceti letech Jaguar. Čtyřiašedesátiletý designér, který je podepsán pod...

Stát chce být vzorem v elektromobilitě. Garáže má však plné „špinavých“ aut

Hyundai IONIQ Electric

VIDEO Garáže ministerstev a státních podniků stále plní vozy se spalovacími motory. I státní úředníci...

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz