První koncept Italdesignu bez Giugiara: elektrosupersport Lamborghini

aktualizováno 
Filippo Perini má teď nejnevděčnější práci v koncernu Volkswagen. I s tím neznámým lumpem, který může za opletačky dieselgate a kterého už měsíce naoko marně hledají, by bývalý šéfdesignér Lamborghini možná rád měnil. Perini totiž musí nahradit génia, jednoho z největších designérů všech dob.

Italdesign GTZero | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Giorgetto Giugiaro loni v létě za sebou ve studiu Italdesign, které koncem šedesátých let založil, práskl dveřmi a teď pravděpodobně prohání do úmoru po kopcích nad Turínem své šlapačky. Nahradit ho má právě italský designér, který vedl centro stile Lamborghini od roku 2004, po deseti letech u Alfy Romeo.

Italdesign, který byl součástí italské „kliky“ v koncernu VW (slavné designérské studio přivedl pod německá křídla bývalý šéfdesignér celé skupiny Walter de Silva, Ital), mění směr a bude se teď tak trochu hledat. Ukázalo se to na autosalonu v Ženevě. Ne, že by koncept GTZero nebyl povedený. Ale ducha italského génia Giugiara v něm prostě nevystopujete.

Italdesign GTZero

Slavný designér, tvůrce golfu, Fiatu Panda nebo třeba DeLorean, měl i slabší roky, ale pokaždé dokázal dát autu vystavenému na ženevském pódiu specifický autorský vklad, ten nepopsatelný esprit, podle kterého jste jeho dílo odhalili na první pohled.

GTZero se snaží, je zajímavé, odvážné, ale neitalsky tuctové. Na autosalonu zazněl i opačný názor: konečně sem přivezli něco zajímavého. Posuďte sami.

Každopádně bude mít Perini spoustu práce, Italdesignu musí dát jasnou tvář. A to bude pro značku pupeční šňůrou svázanou s Giugiarem velmi těžké. Perini to zatím zkouší změnou loga, ale iniciálu Giugiara v něm pro jistotu nechal.

Fotogalerie

GTZero, jak už jméno napovídá, používá k pohybu elektromotory, které mají celkem 490 koní výkonu. Karbonový monokok ukrývá dva vpředu a jeden vzadu, pro koncept je tedy zamýšlený pohon všech kol (všechna jsou také natáčecí). Dojezd nepojízdné makety propočítali na pět set kilometrů a maximálku na 250 kilometrů v hodině.

Supersport (taky v tom čumáku vidíte lamborghini?) křížený se shooting-brakem - tedy stylovým kombíkem - má v obří kabině, která nepřirozeně protahuje siluetu auta, místo pro čtyři cestující. Těm nabízí Perini možnost rozsadit se v konfiguraci 2+2 nebo 3+1. Přední kola mají průměr 22, zadní 23 palců.

Kromě volantu obsluhuje pilot jediné dva fyzické ovladače: startovací tlačítko a ovladač parkovací brzdy. Vše ostatní se obsluhuje s pomocí dotykových obrazovek.

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

Avia oslaví století koncem naftových náklaďáků, přejde na elektropohon

Avia D120 EURO 5

Avia Motors končí na podzim se sériovou výrobou nákladních aut se spalovacími motory. V Přelouči se chtějí do budoucna...

Černá díra ve Frankfurtu. Nové BMW X6 obléklo nevídanou barvu

MW X6 Vantablack

„Černá barva neexistuje, je nejtemnějším odstínem bílé. A bílá také neexistuje, protože je nejsvětlejším odstínem...

Najdete na iDNES.cz