GS Zagato: když je maserati moc obyčejné...

  16:00aktualizováno  16:00
Krásné doby poloviny 20. století, boháči si u karosářů objednávali na míru stavěná auta, Zagato, Pininfarina, nebo u nás Sodomka sedli ke stolu a vymysleli jedinečnou sochu na kolech. Právě tak vzniklo Maserati GS Zagato.

Maserati GS Zagato | foto: Zagato

Když není obyčejné maserati dost jedinečné, odveze se k vyhlášenému karosáři na "převlečení". Tak to alespoň chodí mezi automobilovou smetánkou, ve které se čtyři kola poháněná motorem s cenovkou pod milion nepovažují za auto.

Právě takové skvosty se každoročně sjíždějí na italskou přehlídku krásy, jedinečnosti a bohatství jménem Concorso d´Eleganza Villa d´Este.

Italoví Paolovi Boffimu, který zbohatl na výrobě a prodeji luxusního nábytku a doplňků, se znelíbily tvary Maserati GrandSport Spyder. Odvezl ho k designérům Zagata a nechal ho přestavět ve stylu jednoho z nejkrásnějších italských sedanů všech dob Maserati A6 G Zagato z roku 1954. Dnes jde o velmi žádaný sběratelský kousek.

Zagatovo GS má oproti obyčejnému maseratímu spyderu zkrácený rozvor o 18 centimetrů. Hliníkovou karoserii ladných tvarů tak zdobí kromě klasického neptunova trojzubce Maserati také rozevláté Z - znak milánské karosárny.

Dvoumístné kupé se díky zmenšeným rozměrům prý chlubí lepší ovladatelností, lépe se chová v zatáčkách a je mnohem tužší než sériový exemplář.  U Zagata o autu říkají, že to je "hatch back".

4,2 litrové srdce zůstalo netknuto, 400 koní osmiválce stále pohání zadní kola. Obyčejný spyder se rozjede na stovku za 4,95 sekund a maximálka je 285 km/h. Parametry Zagatova unikátu nejsou známy.

Maserati GS Zagato

Autor:
Témata: krása, Maserati, Socha

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Najdete na iDNES.cz