Giugiaro versus Giugiaro: táto, pojď se bít!

  13:17aktualizováno  13:17
Designérští kouzelníci nosící jméno Giugiaro - hlava rodiny Giorgetto a syn Fabrizio - svedou souboj o místo v záři reflektorů na Ženevském autosalonu. Designérské studio Italdesign srší nápady a proto přijíždí k ženevskému jezeru hned se dvěma studiemi.

Dva kohouti na jednom dvorku
Taťka se synem se protentokrát nemohli dohodnout a proto bude Ženeva svědkem souboje generací. Giorgetto Giugiaro má na svědomí dynamickou limuzínu Alfy Romeo pojmenovanou Visconti. Mladá, horkokrevná krev Fabrizia dala vzniknout Toyotě Volta.

Alessandro Volta
Kupé s hybridním pohonem je postavené z uhlíkových vláken, je 4,3 metru dlouhé a něco pod 2 metry široké. Pozor, dovnitř se vejdou TŘI cestující. Šestiválec o objemu 3,3 litru trůní před zadní nápravou, koncepce "vše vzadu" umožnila pozapomenout na středový tunel a dát kupátku absolutně rovnou podlahu.

Ne nadarmo nese sporťák jméno slavného italského vědce, který má na svědomí sestrojení prvního zdroje elektrického proudu (1799). Spalovacímu motoru totiž ještě vypomáhají dva elektromotory (každý na jedné z náprav). Celkový výkon, kterým kupé trhá pneumatiky a asfalt, tak dosahuje 300 kW (408 koní). Maximální rychlost činí 250 km/h, sprint z 0 na 100 km/h volta zvládne za 4,06 sekundy. "Giugiarovci" dodávají ještě jeden zajímavý údaj: na 52 litrovou nádrž tahle Toyota ujede 700 kilometrů.

Luchino Visconti
Jméno světoznámého režiséra si v Italdesignu vypůjčili pro studii nové vlajkové lodi Alfy Romeo. Klasická architektura velkého sedanu je dotažena k dokonalosti moderním a sportovním designem. Zkušený Giorgetto umí myslet nadčasově a pragmaticky. S Visconti by Alfa dnes, ale i za pár let v sériové výrobě rozhodně udělala velkou parádu. Jako základ projektu byly použity stávající sériové modely 156 a brera. Sedan je široký necelých 1,9 metru, do délky má něco málo pod pět metrů.

Pod kapotou brumlá šestiválec biturbo 3,2 litru disponující výkonem 300 kW (408 koní) - stejně jako motor ve studii Volta. U Italdesignu zapracovali nejen na designu, ale i na mechanických částech. Visconti se tak chlubí pohonem a řízením všech kol.

Alfa Romeo Visconti

Toyota Volta

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Najdete na iDNES.cz