Getz vstoupí do neprodávanějšího segmetu v tuzemsku

  10:12aktualizováno  10:12
Vysloužilý Atos by byl pohaslou nadějí automobilky Hyundai pro boj s modernizovanými konkurenty typu Ford Fiesta či VW Polo. Korejci to jistě tuší, a proto ještě letos začnou na evropských trzích prodávat zcela nový, 3,8 metrů dlouhý model Getz. Novinka, která si nyní odbývá premiéru v Ženevě, vychází ze studie TB představené minulý rok v Tokiu.

Zcela nově vyvinutý Getz působí na první pohled velice dynamickým dojmem. Ze siluety vozu lze vypozorovat maximální snahu o zvětšení vnitřního prostoru, čehož konstruktéři dosáhli především posunutím kol do rohů karosérie a částečně i výškou vozu. Novinka, která se bude vyrábět v pětidvéřové i třídvéřové verzi, měří na výšku 1,48 metru; šířka činí 1,66 metru.

Přestože by měli novinku korejské automobilky kupovat především zákazníci, kteří dosud uvažovali o Atosu, manažeři z Hyundaie se rozhodli prodávat oba dva vozy paralelně zhruba po dobu jednoho roku. Tvrdí, že se Getz zařadí právě mezi Atos a větší Accent, parazitovat na jejich prodejích by však neměl.

Nově představený Korejec, jenž se stane jistě i konkurencí pro Škodu Fabii, se objeví u prvních dealerů Starého kontinetu koncem srpna se třemi benzinovými motory. Nejslabším agregátem v nabídce bude litrový motor z Atosu se zvětšeným objemem na 1,1 litru (62 koní). Další dvě zážehové jednotky 1,3 a 1,6 nabídnou 82 respektive 106 koňských sil. Posledně jmenovaný motor bude dle informací z automobilky možné kombinovat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Paletu by měl v roce 2003 doplnit také diesel 1,5 l s technolobií Common-Rail.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz