Getz vstoupí do neprodávanějšího segmetu v tuzemsku

  10:12aktualizováno  10:12
Vysloužilý Atos by byl pohaslou nadějí automobilky Hyundai pro boj s modernizovanými konkurenty typu Ford Fiesta či VW Polo. Korejci to jistě tuší, a proto ještě letos začnou na evropských trzích prodávat zcela nový, 3,8 metrů dlouhý model Getz. Novinka, která si nyní odbývá premiéru v Ženevě, vychází ze studie TB představené minulý rok v Tokiu.

Zcela nově vyvinutý Getz působí na první pohled velice dynamickým dojmem. Ze siluety vozu lze vypozorovat maximální snahu o zvětšení vnitřního prostoru, čehož konstruktéři dosáhli především posunutím kol do rohů karosérie a částečně i výškou vozu. Novinka, která se bude vyrábět v pětidvéřové i třídvéřové verzi, měří na výšku 1,48 metru; šířka činí 1,66 metru.

Přestože by měli novinku korejské automobilky kupovat především zákazníci, kteří dosud uvažovali o Atosu, manažeři z Hyundaie se rozhodli prodávat oba dva vozy paralelně zhruba po dobu jednoho roku. Tvrdí, že se Getz zařadí právě mezi Atos a větší Accent, parazitovat na jejich prodejích by však neměl.

Nově představený Korejec, jenž se stane jistě i konkurencí pro Škodu Fabii, se objeví u prvních dealerů Starého kontinetu koncem srpna se třemi benzinovými motory. Nejslabším agregátem v nabídce bude litrový motor z Atosu se zvětšeným objemem na 1,1 litru (62 koní). Další dvě zážehové jednotky 1,3 a 1,6 nabídnou 82 respektive 106 koňských sil. Posledně jmenovaný motor bude dle informací z automobilky možné kombinovat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Paletu by měl v roce 2003 doplnit také diesel 1,5 l s technolobií Common-Rail.

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Najdete na iDNES.cz