Diskuse k článku

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních prodejů. Jenže musí otáčet kormidlem do vod, které jsou absolutně neprobádané, nejisté a kde to zavání průšvihem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o10m38á19š 80B64e63r41k95a 2635642894366

Na netu se objevila neověřená zpráva z GM, že hodlají nakupovat podvozky i s bateriema od Tesly. zatím je to jenom spekulace, ale dávalo by to smysl.

0/0
12.2.2019 16:59

M57i25c86h24a35l 17V91a24n35ě44k 1786146344752

Kdy jste naposledy tim “prehistorickym” full-size pickupem jel? Ja jen ze na nich davno nic prehistorickeho neni a technikou jsou prospikovane mnohem vic jak bezny evropsky hatchback nizsi stredni tridy.

+2/0
12.2.2019 4:50

J24i87ř58í 20N81o15v77á79k 1362259787209

Já jsem fanda benzínu, na druhou stranu ta ropa prostě dochází a když jí všechnu propálíme tak se také připravíme o veškeré plasty a dovedete si třeba představit dnešní svět bez plastů? Prostě ropa bude muset být nahrazena.

0/0
11.2.2019 23:23

Z50d43e54n26ě65k 93P60a23v30l26i71š 8505500376

Další problém elektroaut - při -7 stupních Celsia klesá dojezd až o 41%.

+1/−2
11.2.2019 22:44

J79i59ř53í 73S93c39h75w39a87c26h 8178154538186

to je něco jako "sleva až 80%"......

+3/−1
11.2.2019 22:57

Z30d78e44n60ě97k 56P96a51v79l79i27š 8235190726

https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-trpi-v-zime-az-o-polovinu-nizsim-dojezdem-21001094?seq-no=1&dop-ab-variant=&source=clanky-home

+1/−2
11.2.2019 23:28

P62e93t70r 85B69l41á77h97a 6290817509843

zamyslete se, kdyby to byla pravda a problém, prodalo by se v Norsku 250.000 ks, v Kanadě 100.000 ks, Švédsku 90.000 ks asi ne, že?

+4/−1
12.2.2019 10:14

Z80d73e13n66ě98k 57P87a17v15l98i47š 8365880516

Pane Bláho, mně je to úplně jedno, já sám auto v elektrice nekoupím. Co se týká aut na práci do firmy auto s malým dojezdem problematickým tankováním /nabíjením/ za trojnásobek nekoupíme. Každoročně v rámci obměny pořizujeme několik aut. Jako manažerské vozidlo používám Audi A6 allroad, příjemné svezení, dojezd na nádrž 1000 km, celoročně mám klimatizaci nastavenou na 22 stupňů, za stejné peníze v elektrice stejné pohodlí nemůžu dostat.

+1/0
12.2.2019 18:33

P79e82t18r 72B92á75č25a 8665666345325

Proc ty ekoblazny nekdo posloucha?

+3/−3
11.2.2019 20:53

T46o29m83á75š 51B79e24r77k57a 2715252764766

A každý rok jich je více. Všichni jsou blázni, jenom vy jste letadlo.

+2/0
11.2.2019 20:58

P22e28t65r 30B65á57č93a 8325586795885

Taky se mi zda, ze tech hlupaku je cim dal vic.

Skoda, ze to odneseme i my normalni.

+2/−2
11.2.2019 22:36

J96i24ř21í 19N56o18v64á17k 1462429767219

Já nevím, jestli to víte, ale ropa nám dochází...........

0/0
11.2.2019 23:19

H68o32n38z56a 66T21a21r 3939182664412

GM potřebuje snížit flotilové emise ?

Stejne jako to udělal Chrysler - Fiat

http://www.hybrid.cz/tagy/fiat-500

0/0
11.2.2019 20:05

Z95d79e56n59ě45k 10P75a37v23l69i13š 8865540656

V naší firmě používáme několik typů vozidel - malé i velké dodávky na dovoz materiálu pro výrobu a expedici finálního produktu k zákazníkům, kombíky pro obchoďáky a manažerská vozidla prémiových německých značek. Většinu vozidel máme v naftě. Když investujeme do čehokoliv musíme za svoje peníze dostat maximum, elektroauta za drahé peníze nenabízí žádnou přidanou hodnotu.

+2/−1
11.2.2019 19:27

T13o68m10á62š 60B68e39r79k51a 2545602424296

Výrazně nižší provozní náklady, což může být důležité právě u firemní flotily.

+2/−2
11.2.2019 20:52

P46e65t46r 68B94á88č57a 8795226765615

Jj do prvni chvile nez se ty neprovereny kramy rozsypou.

0/−1
11.2.2019 20:54

T15o70m46á65š 48B96e98r29k51a 2125112184516

Viz níže

0/0
11.2.2019 20:57

Z93d54e16n71ě66k 10P15a14v83l66i56š 8905570336

Pane Berko, vy jste humorista, malou dodávku Dacii koupím za 200 tisíc

Renault Kangoo v elektrice 700 tisíc. Za jak dlouho projedu 500 tisíc?

0/0
11.2.2019 21:38

T44o90m64á17š 33B56e33r11k54a 2965922234136

A Mercedes Citan stojí 400.000. Je s podivem, že to někdo kupuje, když všichni můžou mít Dacii za 200.

+1/0
11.2.2019 21:45

Z56d61e23n77ě43k 63P38a26v11l43i51š 8175550756

Pane Berko, když potřebuji auto pro zásobovače tak koupím Dacii za 200 a nebudu kupovat Mercedes za 400, co bych z toho asi měl?

0/0
11.2.2019 21:58

T55o11m86á78š 19B56e49r74k84a 2595472934836

Někdo ty Mercedesy asi kupuje, ne?

+1/0
11.2.2019 23:17

T94o69m52á60š 73B72e85r12k56a 2315532784566

ELektromobily se na západě prodávají právě jako firemní auta nebo taxíky. Když pořád jezdíte, tak už to je opravdu poznat.

Před nějakou dobou dělala jedna firma, která intenzivně provozuje Mercedesy S a Modely S srovnání a podle jejich slov jsou provozní náklady na Teslu o 2/3 nižší než u Mercedesů. Navíc Tesla strávila daleko méně času v servisu a když už tam byla, tak se řešily prkotiny jako kliky u dveří.

Taky taxikáři v holandsku hromadně přecházejí na elektromobily.

+2/0
11.2.2019 20:57

P92a93v27e89l 30R65e25z10n56i55c53e20k 3235144554172

pletete si elektromobily s hybridy... Ano na zapade je velmi vysoke zastoupeni vozu s hybridnim pohonem u taxi sluzeb atd... klasicky elektromobil jsem jako taxi snad jeste nevidel.. jak dlouho by asi jezdil a jak dlouho by pak tankoval?

0/0
13.2.2019 13:53

J85i38ř27í 95S69c53h31w40a89c90h 8438814898526

při průměrné rychlosti (včetně čekání) cca 20km/hod by mohl jezdit v pohodě každý den po patnácti hodinách, zbytek dne se nabíjel a neměl by problém.

0/0
13.2.2019 22:20

H53o64n35z40a 10T55a79r 3669692264372

Jak se žije bez auta se spalovacím motorem, aneb elektromobil Volkswagen e-Golf po pěti měsících

http://www.hybrid.cz/jak-se-zije-bez-auta-se-spalovacim-motorem-aneb-elektromobil-volkswagen-e-golf-po-peti-mesicich

0/0
11.2.2019 21:16

D67a93n23i96e16l 62T58o81m56e49k 8449255608596

I když zde v diskuzi jsou fake news o ziskové Tesle, tak vloni ztráta 1 mld USD. https://eu.detroitnews.com/story/business/autos/mobility/2019/02/08/tesla-executive-turnover-causes-concern-among-investors/2780612002/

Tesla je zoufalý projekt závislý na PR zakladatele a dotacích zelených vlád po světě.

Neumí pořád ani zorganizovat výrobu na pásu. A jediný složitý díl na těch vozítkách - baterií - sami dělat neumí ani náhodou a berou je výhradně od Panasonicu. Až bude baterek málo, hádejte komu budou Japonci dodávat.

+1/−6
11.2.2019 13:32

P33e50t94r 58B39l74á81h27a 6660127109543

baterie do modelů S a X o velikosti 16850 se vyrábějí v Japonsku, ale baterie 2170 které se používají do Modelu 3, a brzy na ně přejdou i modely S a X, se vyrábějí v Gigafactory 1, kterou vlastní Tesla a Panasonic zde pro Teslu vyrábí tyto baterie a částečně spolu investuje, ale patenty baterií vlastní samozřejmě Tesla tzn. nejsou to baterie Panasonicu ale Tesly. Například minuly týden koupila Tesla firmu, která se zabývá inovacemi baterií za 218 milion dolarů :-). V nové továrně, kterou letos dostaví Tesla v Číně dokonce zvažuje, že baterie bude vyrábět někdo jiný než Panasonic.

+4/0
11.2.2019 14:57

P87e72t55r 60M15i70c57h79a41l 2840364271922

A k té miliardové ztrátě nám taky něco napíšeš?

+1/0
11.2.2019 17:10

T83o79m33á17š 95B14e29r20k78a 2495322394716

Že je poloviční než loni a poslední půl roku byla Tesla v zisku.

+2/0
11.2.2019 17:25

P20e85t62r 85B76l56á94h16a 6170697189113

1 miliardy ztráta je pravda, kumulovaně dluží Tesla cca 11 miliard dolarů, ale je pořád na začátku, jestli bych si měl vybrat akcie Tesly nebo BMW vsadil bych si na Teslu, akcie odráží očekávání do budoucna minimálně 5 let a tam dle vývoje akcií investoři předpokládají lepší budoucnost Tesle než BMW.

+2/0
12.2.2019 9:02

P87a38v53e13l 79O91t64i68s41k 2466891117

pane Bláho ono vůbec není podstatné ve které části světa se ty baterky vyrábějí, ale podstatné je, že to je pořád Panasonic technologie, ona samotná Tesla nic zvláštního vlastně nevyvinula, oni v podstatě jen poskládali dostupné technologie a udělali z toho auto. Což by zas tak nevadilo, dnes je to ve světě naprosto běžné, já se jen snažím krotit to vaše nadšení. A je klidně možné že hledají jiného dodavatele, na baterky, protože se už před časem psalo o tom , že po odchodu Toyoty z Tesly, stejný krok zvažuje i Panasonic, a to by asi pan Musk, byl tak trochu v pr.... . Ono jestli se opravdu utrhne lavina s elektromobily ta si pravděpodobně nastane o baterie docela boj.

0/−2
11.2.2019 17:27

T93o58m15á95š 34B77e93r15k38a 2755982464926

To se mýlíte a pan Bláha vám to píše. Panasonic ty baterky pouze pro Teslu vyrábí. Byly vyvinuté Teslou a ta má všechny licence. Tesla má vlastní vývoj baterií.

+2/0
11.2.2019 17:29

P77a98v59e70l 97O77t72i62s98k 2946251907

No to se právě mýlite vy ty baterie jsou od panasonicu.

0/−1
12.2.2019 0:13

T65o75m68á40š 73B12e77r49k71a 2845812964886

No to se nemýlím. Od panasonicu jsou ty staré baterie, které používá Tesla pro Modely S a X. Ty špičkové nové jsou od Tesly.

0/0
12.2.2019 13:24

P20a81v90e24l 94O58t62i54s65k 2866231657

A máte pravdu Tesla má licence na baterky od panasonicu tzn. že je smějí používat a vyrábět, pletete si pojem licence a patent

0/−1
12.2.2019 0:15

P19e70t48r 22B38l41á59h20a 6790437229273

:-):-)tak to jste mě pobavil, je to stejně pravda, jako že žijete v Německu a na střechu Tesly nejdou dát příčníky, Panasonic vyrábí samozřejmě i baterie pro jiné automobilky, ale rozhodně nemůže prodávat baterie Tesly, navíc největší část výroby se děje v Gigafactory 1, která patří Tesle ne Panasonicu, v továrně v Číně kde se začnou vyrábět baterie a Tesly už na konci tohoto roku, tak Tesla zvažuje, že tyto baterie 2170 bude pro ní vyrábět čínská firma:-), níže článek který to vysvětluje, ale po ránu jste vymysle dobrej vtip, dost jsem se pobavil, máte ještě v hlavě něco podobného, sem s tím

https://1reddrop.com/2018/12/24/tesla-ev-battery-for-china-is-something-brewing-with-teslas-ip-now-that-panasonic-may-not-be-the-exclusive-battery-partner/

+2/0
12.2.2019 9:26

H46o97n11z95a 68T52a16r 3239762724182

Vývoj pohonu pro Roadster stál přes 200 milionu dolarů

Při hledání oprimálního konstrukčního řešení narazili na několik slepých uliček .

Celý další vývoj vychází ze zkusenosti a poznatků, které ziskali při vývoji Roadsteru

Technika Modelu 3 přidělává vrásky německé konkurenci; Porsche i Audi se diví, jak je levná

http://www.hybrid.cz/technika-modelu-3-pridelava-vrasky-nemecke-konkurenci-porsche-i-audi-se-divi-jak-je-levna

Šéf vývoje elektromobilů Audi přiznal, že Tesla dělá všechno správně

http://www.hybrid.cz/sef-vyvoje-elektromobilu-audi-priznal-ze-tesla-dela-vsechno-spravne

Tesla Model 3: inženýři německých automobilek jsou z auta nadšeni

http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-inzenyri-nemeckych-automobilek-jsou-z-auta-nadseni

0/0
12.2.2019 17:34

V67l89a70d84i98m66í37r 20V20o81n26d17r92á17k 5103592554505

Neziskovka je v dnešní době sprosté slovo...

0/0
11.2.2019 10:01

J47i77ř39í 47S78c96h58w60a60c58h 8968434168516

proto, ho titulkář cíleně "zneužil"......

+2/0
11.2.2019 11:02

T41o96m39á53š 48B69e74r20k23a 2155122164646

Vtipné jak všechny automobilky tvrdí, jak jsou elektromobily pro ně ztrátové a ještě dlouho budou, nebo na nich mají zanedbatelný zisk (například Hyundai má na elektrické Koně téměř nulovou marži) a Tesla má na svých autech 25% marži.

Když dělají dva totéž, není to vždy totéž.

+3/−2
11.2.2019 10:00

P80a92v13e60l 51V55a67l35e35n39t37a 7511911877503

Marže a zisk není to samé ;-)

+3/0
11.2.2019 10:48

T15o76m61á23š 47B20e65r60k19a 2705152174796

Rozhodně. Velké automobilky mají elektromobily jako vedlejší business. Tesla přes ně financuje celou firmu. Včetně výzkumu a investic. Důležité je, že se dá na elektromobilech vydělat, když to umíte.

Tesla měla za posledního půl roku zisk 450 miliónu dolarů GAAP a 850 non-GAAP a Free Cash Flow 1.5 miliardy dolarů.

+2/0
11.2.2019 11:39

P72a67ř26í42k 75J89i93n78d66ř54i45c90h 5600836152711

kolik dotací a dalších zvýhodnění dostala od státu?

+2/0
11.2.2019 12:11

T10o26m95á77š 86B69e17r38k50a 2925262704376

Tesla má naprosto stejné podmínky jako všechny ostatní automobilky. Popravdě když přišla v roce 2008 krize, tak si Tesla, Ford a GM půjčily od americké vlády peníze. Tesla půl miliardy, ostatní miliardy. Tesla ty peníze vrátila i s úroky. Ford a GM nic nevrátily a vláda to odepsala jako ztrátu, aby zachránili pracovní místa.

0/0
11.2.2019 17:28

T52o51m80á49š 59B55e62r71k21a 2195252964566

Jestli tohle není podle vás dotace od státu ve výši miliard dolarů, které dostaly ostatní automobilky a Tesla ne, tak se nemáme o čem bavit.

0/0
11.2.2019 17:40

Z36b19y16n76ě55k 58Č80e54j46k70a 5886208121853

Primo v US byly a jsou dotace na porizeni elektromobilu. A v zisku je kolik kvartalu?

0/0
11.2.2019 22:25

P13e35t96r 76D18r38a12p93a19l 4204331593

tesla je jako Mc Donald...tomu se taky podařilo přesvědčit spotřebitele, že si kupuje vyjímečný výrobek, přitom je to jen předraženej šunt

+2/−3
11.2.2019 13:10

J19i37ř14í 86S62c88h23w80a28c44h 8258694218566

GM se po prodeji Opelu na chvíli ocitl v zisku.

Manažerka ví, že další rok v zisku nebude, takže každý důvod na "oblbnutí" akcionářů dobrý....

+7/0
11.2.2019 9:11
Foto

T96o14m20á60š 49Z53e76m73á12n15e88k 2107784282795

Nebude to ani ekologické, ani levné. A auto z druhé ruky? To snad raději 3x stočené TDI.

+1/−4
11.2.2019 8:46

J13i82ř46í 48S57c93h37w42a83c32h 8488954838376

nejlépe s vykuchaným DPF, nebo EFR off, kat off.....to je ta pravá ekologie!

https://www.youtube.com/watch?v=UPvL8IaRNtE

0/0
11.2.2019 9:19

Najdete na iDNES.cz