Diskuse k článku

Nejambicióznější čínská automobilka zakládá novou značku elektromobilů

Čínská automobilka Geely, majitel švédské Volvo Car a největší akcionář německého Daimleru, představila značku prémiových osobních elektromobilů Geometry. Novinkou cílí především na domácí trh, kde chce do roku 2025 představit více než desítku vozů výhradně na elektrický pohon v několika tržních segmentech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66o21z74e70f 75K79o13s61t79e24l18a35n71s68k80ý 8765482429976

K elektromobilom neexistuje žiadna rozumná alternatíva. Najneskôr o päť rokov sa budú predávať za cenu spaľovákov a tie už bude potom chcieť len menšina. Elektromobily už to svojej podstaty sú konštrukčne jednoduchšie, a tým aj spoľahlivejšie. Netreba meniť olej, sviečky, filtre a ďalšie prkotiny. Dámy ocenia jednoduchosť ovládania, tichú jazdu a veľkorysý priestor. Bonusom budú 2x či 3x nižšie náklady na "palivo".

A o cene pri opätovnom predaji škoda hovoriť...

Infraštruktúra sa buduje, dojazd sa predlžuje a nabíjanie naopak skracuje. Stačí sa pozrieť 5 či 10 rokov späť.

Tak prečo stále ďalší a ďalší "experti" v diskusiách kvákaju o nezmyselnosti elektroáut?

+4/−5
12.4.2019 17:41

J72a40k66u97b 70S51e94k69e70r33a 6236540516335

Kde všichni zastánci servisovali svá auta na spalovací motor, že pořád argumentují servisem, jako by je stál nějaké astronomické částky... A ano, kromě oleje 1x za 2 roky, jednoho filtru a pár drobností vyjde servis Ev vozu stejně...

+1/−3
12.4.2019 19:17

V17l44a31d11i33s56l94a27v 16B18u89r69y24š75e83k 1979202567224

nevýjde stejně, EV nemá spojku, převodovku, olej v motoru, rozvody, vodní čerpadlo, přesuvníky, turbo, svíčky, DPF, vstřikování, dvojhmotu, vaporizér, výfuk a spoutu dalších věcí, které potřebují servis a výměnu, servis spalováku stojí oproti EV astronomické částky

+4/−1
12.4.2019 19:40

M81a28r57c98e22l 13S28u80p 6199415388650

No zase záleží na tom v jaké kvalitě dokážou udělat baterky. Ty budou zase trochu tím, kolem čeho se motá servis u EV.

Také se obávám že zvýšená váha EV bude mít svoje negativa třeba u tlumičů, čepů a brzdových destiček. Asi bude člověk docela zpocený když se pokusí někdy v zimě ukočírovat takovou těžkou krávu po zasněžené silnici z kopce dolů v zatáčkách.

+2/−2
12.4.2019 22:57

V68l66a11d64i33s59l74a25v 85B13u54r34y58š18e10k 1379282857724

EV nebude mít vyšší hmotnost, to je jen mýtus, bude lehčí a destičky vydrží celou životnost vozu, jelikož k brzdění je využíváno zpětné nabíjení, tzv rekuperace

+2/−2
13.4.2019 8:26

J22a66k42u69b 14S58e44k18e97r14a 6746840846765

S tou váhou to nemyslíte vážně že? A kotouče budou z nerezu? A kolik stojí destičky? 4 stovky a to se vyplatí...

+1/0
14.4.2019 0:02

J51a30k13u22b 20S59e48k44e41r35a 6776720326505

Ok. Odmyslíme si sazomety, ty jsem neměl a mít nebudu. Zbývá tedy převodovka, rozvody, výfuk atd... měl jsem x aut, ale nic z toho mě nepotkalo.. kolikrát za život auta se mění převodovka, výfuk, rozvody?

1x?

Elektroauto tohle nemá, má ale zbytek věci a taky složitých, mj. elektroniku. Určitě ne bezporuchovou. Dále komplet podvozek a to zatíženy obrovskou váhou baterii. A jeho nádrž vyjde na statisíce... Tím se to celé zabíjí...

+1/0
14.4.2019 0:00

M14i13r90o61s32l68a25v 98S36u95c96h15y 5880509760200

V té vaší vizi je velice podstatná chyba: za pár let se budou prodávat za cenu spalovacích a 2-3x nižší náklady na palivo. A kdo pak bude jezdit hromadnou dopravou? Opravdu si myslíte, že to (nejen) naši byrokrati připustí? NIKDY! To by znamenalo totálně ucpaná města, zoufalé hledání místa na zaparkování. Stát by přišel o obrovské daňové příjmy, ten se ale NIKDY neošidí, přijde na to, jak ten "laciný" provoz pěkně prodražit.

Co se týče ekologie, všechny současné typy baterií mají nějaký problém: hmotnost (Pb), paměť (Ni), cenu (Li). Všechny pak mají společný problém v podobě omezené životnosti a extrémní jedovatosti vůči životnímu prostředí. Dnešní výrobci hovoří o životnosti přes 10 let. I kdyby se dostali na 20, konec baterie bude znamenat konec vozidla, sešrotování a výměnu. A právě ta obměna znamená takovou ekologickou zátěž, že proti tomu nějaké zplodiny spalovacích motorů nejsou ničím.

+1/−1
12.4.2019 20:30

V20l27a69d57i16s86l95a24v 17B36u33r76y35š16e90k 1409362937144

jakou bude mít baterie ekologicko zátěž rozhodně není naše věc, to nedokážeme ovlivnit, s tím si budou muset poradit odborníci, stát se neošidí, nejspíš časem sníží daň z nafty a benzínu a zavede daň z vozidla, tohle už tady bylo, takže je to vyzkoušený, třeba v USA není spotřební daň na benzín a stát to nerujnuje, nehledejme proč něco nejde, hledejme jak to půjde, elektromobilita je hotová věc, nikdo už ji nezastaví, proto je nesmysl hledat proč to nejde

+4/−1
12.4.2019 21:00

J93i23n23d61ř25i61c52h 93L17u25k15e70š 3969674303250

Kdyz jsou tak skvele, proc se neprosadi samy? A jakou alternativou jsou elektroauta pro tezsi auta, SUV, mikrobusy, nakladaky, pro ty co jezdi dlouhe streky?

+3/0
13.4.2019 8:29

V60l13a74d43i26s16l75a54v 95B44u47r72y29š14e66k 1789932467814

jsou skvělé a prosadí se sami, nebude to dlouho trvat, pro těžká auta zůstane alternativou motor zážehový a vznětový, pro dlouhé štreky především auta se vznětovými agregáty

+1/−2
13.4.2019 10:57

P96a96v64e53l 94O63t92i88s98k 2126641367

Prosadit se sám , znamená, že to lidi začnou sami od sebe kupovat a nahrazovat předchozí výrobky protože jsou lepší , tzn. že mají výrazně lepší užitné vlastnosti než stávající výrobky. Tak to bylo např. mobily versus pevné linky, auta jako taková versus koně atd. atd.. Když na něco poskytujete dotace nebo danové úlevy aby se zvedly prodeje plus danově znevýhodnujete a omezujete provoz zákazy, popřípadě jako norsko kombinujete všechno, tak to opravdu neznamená že se to prosazuje samo, ale silou. Vznětový motor je dobrá alternativa na dlouhé štreky, nicméně, za prvé pořizovat si na každý druh cest který provozuji jiné auto, je za prvé ekologicky nejhorší věc , za druhé ve spojení s nákupem EV na popojíždky po městě to ekonomicky nedává smysl, a za třetí tady opět narážíme na to co jsem psal níže a vy jste mi oponoval, ano a automobilky nejsou hloupé, a snaží se vyrábět to o co lidi mají zájem a na čem vydělají, to je podstata soukromého podnikání problém nastane tehdy,když prodají určité množství aut se spalovacím motorem, protože je o ně zájem tak budou muset bud prodat i určité množství EV a opravdu ne malé i když třeba ten zájem nebude tak velký, nebo zaplatí opravdu velké pokuty, ovšem to pak půjde dolů rapidně zisk, nebo si budou část EV přeprodávat sami sobě, popřípadě např. zvolí cestu jako fiat a zaplatí si jakési ekologické kredity, od výrobce EV jako je Tesla. Což asi vyjde levněji než pokuty, jinak by to nedělali. Protože ty emise se spalováky prostě splnit nejde. A já se ptám k čemu to všechno tím pádem je , výsledek je jen totálně pokřivený trh, a hra s čísly na papíře a následné poplácávání politiků po ramenou jak jsme si zlepšili emise. A přitom to bude stát jen obrovské peníze s minimálním výsledkem. :-)

+2/0
13.4.2019 13:54

V19l14a90d40i36s60l60a86v 87B46u68r65y80š23e78k 1749122577354

samo si nikdy nic neprosadilo, to si jen někdo myslí, ve skutečnosti to ale vždycky někdo prosadil, kdyby se čekalo na to, až lidi prosadí elektrickou lokomotivu, Karlův most, letiště, mobil, metro, internet, školu, hospodu, tak by nikdy nic nebylo, všechno musí prosadit někdo kdo má moc, tedy král, císař, prezident, ministr atd. navíc je to logický, auta jezdí po státních silnicích, kdo jinej než stát by měl rozhodovat o tom, co tam bude jezdit, budete se divit, ale stát může klidně zakázat, co může třeba lítat u něj ve vzduchu aco tam lítat nemůže, stejně jako na silnicích, kdyby se nechalo na lidech ať si dělají co chtějí a každej ať si prosadí co chce, tak by se nám tady brzy nelíbilo žít

0/−2
13.4.2019 15:26

P76a59v85e33l 28O95t59i78s78k 2336271757

Co to prosim Vas melete? Za prve srovnáváte jablka s Hruškami tedy mosty, železnici apod. Se spotřební zbytnou veci čím, osobni auto je. Mluvím o dotovani spotřební kupni ceny nikoli o tom že se nějak Král rozhodl postavit most. Vám snad stát přispěl na nákup mobilu aby jste zrušil pevnou linku nebo na barevnou televizi. Ne a ani to nebylo potřeba proč taky lidi to začal kupovat bez tady techto pobidek i Pres počáteční vysokou cenu a to proto že to prinášelo něco navíc o proti stávající technologii. A otom.mluvim. tzn když se Ev budou prodávat bez techto zvýhodnění a vytlači postup ne z trhu spalováky pak je to v pořádku jinak ovšem opravdu nemůžeme mluvit že se prosadi samy.

+2/−1
13.4.2019 17:20

V51í40ť18a 38K68r37u73t39i27š 1420594925597

Můžete mi prosím připomenout, jak se silou prosadil mobil nebo internet? Protože já si to nepamatuji, jelikož v té době jsem to jako zcela nedotovane produkty a služby vyhodnotil jako pro mne zajímavé a pořídil si obojí.

+2/0
13.4.2019 23:36

V38l98a72d81i83s27l86a50v 75B87u75r32y80š72e44k 1769812807624

můžete mně prosím připomenout, jakou silou se prosazuje elektrický auto, Na mě nikdo žádnou sílu nevyvíjí, abych ho koupil, o žádných dotacích nevím.

0/−1
14.4.2019 19:23

V70l70a26d34i71s83l20a46v 37B28u18r43y10š91e72k 1899952857964

současný předseda vlády a ministr průmyslu tlačí silou na operátory, aby slevníli data a došlo k jejich rozšíření, dokonce jim vyhrožuje, to na rozvoj elektromobilů nění zdaleka taková síla vyvíjena, o takové síle si zatím mohou elektromobily nechat jen zdát

0/0
15.4.2019 16:36

V94l15a39d34i75s51l41a16v 86B64u39r61y45š60e95k 1329882217734

mimochodem, lidi ho budou sami od sebe kupovat, nebude to povinný a za nekoupení nebudou jistě hrozit žádné sankce, začnou to lidi kupovat sami od sebe, tím jsem si jist

0/0
13.4.2019 15:28

P10a96v72e80l 58O31t67i54s75k 2396171817

Já čtu téměř obden jak vzniká nějaká automobilka na EV, k tomu čtu jak stávající automobilky začnou chrlit miliony EV pozor v EU je musí začít chrlit od r.2021 jinak nesplní flotilové emise a za dalších pár let bude ještě hůř , podle toho jaké jsou schváleny emise na další roky a tohle není nějaká vzdálená budoucnost , to je realita velmi blízká. Jenže tady narážíme na takový problém, o kterém se vlastně ani nemluví. Jedna věc je ty auta vyrobit, to asi zas takový problém není, ale druhá věc je tyhle e-auta prodat, přičemž zatím se prodávají e-auta jen tam kde je to podporováno finančně a to dotacemi a úlevami na daních, nebo finančním znevýhodněním či omezením a zákazy provozu spalovacích aut, nebo kombinací všeho dohromady. K tomu cca 60 procent obyvatel EU,tedy potencionálních zákazníků bydlí v bytech a nemaji tudíž možnost využít tu jednu z mála velkých výhod EV tedy nabíjení doma . A fakt argument že lidi s paneláku nemají na EV je úplně mimo, za prvé tahouny prodejů nových aut není ČR ale jiné státy tam ve městech ( a do města je EV nejlepší) fakt v bytech nebydlí jen socky. tak mě jen tak napadlo co se bude dít, když výrobci podle přání politiků nasekají miliony EV ale lidi je nebudou chtít, tedy aby jsme si rozumněli, samozřejmě nějaká poptavka bude a určitě se zvýší, ale co když bude prostě stále drtivá většina kupujících požadovat spalovací motor.

0/0
12.4.2019 14:10

V47l90a84d85i57s40l45a50v 81B40u77r32y80š97e66k 1729822147694

automobilky nasekají jen tolik EV kolik jich prodají, dělat jich víc by nemělo smysl a když bude drtivá většina lidí požadovat spalovací motor, tak si ho ta drtivá většina koupí, tak jako teď, nic se na tom nezmění, tohle jsou jen zbytečné starosti, dobře to dopadne, uvidíš, pořadníky na TDI a plné sklady EV jistě nebudou, taková představa je hloupá

+3/0
12.4.2019 17:02

E83m77i32l 85N98o31v34á79k 1125173960654

To je pravda, automobilky jich skutečně vyrobí jen tolik kolik jich prodají, v nejhorším je totiž prodají samy sobě. Ostatně nebylo by to poprvé.

0/0
12.4.2019 17:48

P75a78v82e90l 70O59t74i48s90k 2526701907

To máte pravdu problém je v tom, že tím pádem.nesplní flotilové emise tzn . Bud omezí výrobu spalováků a nebo.zaplatí tučné pokuty.

0/0
12.4.2019 18:13

V69l28a50d98i60s64l94a71v 70B68u33r14y24š14e84k 1639322597424

ale splní, oni si poradí, tak spalováky zdraží, aby o ně nebyl zájem a pak to splní, nejsou hloupí, oni si poradí, no v nejhorším zaplatí pokuty, ale to si rozmyslí

+1/0
12.4.2019 18:24

P84a73v11e52l 97O16t95i22s17k 2646771417

Ale jinak jste p.Buryšek úplně nepochopil tu pointu, samozřejně že je normálni že výrobce reaguje na poptávku problém může nastat v případě že bude příliš velká poptávka po klasických autech a příliš malá poptávka po EV . Protože paradoxně čím více vozu se spalovacím motorem výrobce prodá , tím více musí prodat zároveň i elektroaut. .

0/0
12.4.2019 19:23

V16l40a25d79i80s35l29a47v 22B35u93r16y55š77e76k 1659742207254

ale vy jste pan Otisk nepochopil, že si s tím výrbce poradí, že to není pro něj problém, nastaví svoji cenovou politiku tak, aby prodal přesně to co potřebuje, pokud bude zájem o auta se spalovacím motorem velký zájem, tak to udělá tak, že je zdraží a zájem opadne, takže jich neprodá tolik a pak ani nebude muset prodat tolik elektrických

0/0
12.4.2019 19:44

P40a19v38e16l 95O27t96i10s53k 2676811637

A berete vůbec v potaz že lidi si kupují stroje jakékoli nejen auta taky podle toho k čemu jej potřebují, a tedy i podle technických parametrů a uživatelských vlastností a nikoli jen podle ceny. Tzn když něco je drahé tak to ještě neznamená že to lidi nekupují, kdyby současné EV nabízel lepší uživatelské vlastnosti než klasická auta , tak by to lidé kupovali i přes vyšší cenu a nebyly by nutné finanční pobídky ani danové zvýhodnění ani nic jiného. Zkusil jste se někdy nad tím zamyslet.

0/0
13.4.2019 14:01

V15l90a91d96i83s88l14a82v 96B40u94r29y58š78e93k 1969292397404

nejsou žádné finanční pobídky ani daňová zvýhodnění, takže není co brát v potaz, to jsou jen mýty, když je něco drahé, tak to lidé nekupují protože je to drahé, kdyby současná EV nabízela lepší uživatelské vlastnosti, tak by nestačila současná výroba elektroaut uspokojit poptávku, proto je zatím nenabízí a začne je nabízet až zvyšujícími se kapacitami výroby

0/0
13.4.2019 15:33

P47a95v49e46l 31O77t33i29s62k 2826341747

Ale stacila by výroba protoze, výrobci by sami od sebe zvyšovali výrobu Ev i bez nařízeni politiku . A lidi by tokupovali i Pres vyšší cenu .

0/0
13.4.2019 18:37

V78l39a70d87i25s62l80a91v 75B69u37r28y10š23e18k 1579262327104

nedstačila by výroba, když něco začíná, tak produkce není schopna se zvýšit ze dne na den, než se to rozjede, tak to chvíli trvá

0/0
14.4.2019 19:25

M79i24r37o44s67l65a53v 69S29u59c69h50y 5100729640260

Nazývejme tu situaci správně - jedná se o socialismus. Lidé, kteří se považují za "předvoj" lidstva, si něco usmyslí a lidem vnutí, oháněje se přitom vůli většiny. Podají vám okleštěné či přímo znásilněné informace, kterými své "blaho pro lidstvo" zdůvodňují. Ještě nikdy v historii (či současnosti) produkty sociálního inženýrství nefungovaly, vždy skončily fiaskem. Vždy vedly k tomu, že lidé přišli o své svobody, a nezřídka i o peníze. Obávám se, že to je také jediný cíl, že jsou ty projekty tudíž "extrémně úspěšné".

0/0
12.4.2019 20:51

V89l86a89d78i43s48l46a63v 77B67u30r46y17š69e75k 1129402817534

lidé, kteří nám to vnucují mají na to mandát většiny, takže to socialismus není, tohle je demokracie, vaše představa že nikdo nebude rozhodovat o tom co může jezdit po státních silnicích a že se to ponechá na úvaze jednotlivých lidí, často vagabundů, je tak hloupá, že by jí nevěřili ani lidi ve Venezule a to jsou hodně hloupí

0/0
13.4.2019 15:40

M60a50r94e13k 32P71o92s61p42í16š28i37l 2555445961

elektromobily jsou kravina. Kdo sledoval úterní 90 ́ na téma paliva pro budoucnost,tak si udělal představu. Na elektromobily nebude ani infrastruktura a ani dost energie a pokud nebude energie,začne se pálit opět fosilní palivo ne třebas v EU,ale třebas v Rusku a jinde a budou nám dodávat eletriku. A to je pak postavené na hlavu. A nyní zjišťujou,že elektromobil nemá nulové emise ani náhodou. Jen to kouří jinde. A to co se bude dít s vysloužilýma bateriema se zatím moc neřeší,jelikož to budou tak obrovskéé náklady,že to nikdo platit nebude chtít. Něco jiného bude pohon vodíkem. Ale musí se nalézt zdroj pro masové použití. Bionafta 1 a nebo 2 kategorie řešením nejsou.Jen doplněk.

+1/−5
12.4.2019 12:40

M27a69r36t53i66n 41K76a73r66á98s45e16k 9618583828678

Ano vodik je neco jineho - tech zdroju pro nej potrebujete asi ctyrikrat tolik nez pro pohon elektrinou z baterek, a jako bonus pro nej potrebujete radove drazsi infrastrukturu.....

Neco jako "ne, postavit tam cyklostezku je prilis drahe a slozite, radeji tam postavme sestiproudou dalnici, to bude urcite jednodussi a levnejsi".....

+2/0
12.4.2019 13:21

G20e27o28r14g 74K93o83m67b16e49r86e14c 9574581406741

Byl jste nekdy v USA, Rusku, Kanade, Cine, etc.? asi tezko kdyz pisete take hlouposti.

0/0
12.4.2019 14:23

M12a20r51t16i75n 86K24a22r82á76s38e14k 9858653408128

Jakoze v rusku nebo kanade maji nejake magicke zdroje vodiku?

+1/0
12.4.2019 15:04

G58e48o18r19g 36K39o31m33b84e67r46e26c 9534721256171

ne, maji tam velke vzdalenosti kdy nenarazite i stovky km na zivacka, jak tam budete dobijet baterky? ne jednou jsem se setkal v USA s ceduli kde napr. stalo dalsi pumpa je az po 200 nebo i dokonce 250 milich. To jako kolem kazdy silnice potahnete vysoky vedeni? kdo to zaplati?

to je k ty infrastrukture.

0/0
12.4.2019 16:08

V67l69a14d51i17s76l90a32v 12B16u31r97y65š79e80k 1509192847544

tohle je dávno vyřešený, tam prostě baterky dobíjet nebudete, protože budete mít auto takové, které má jen startovací a ta se dobíjí z alternátoru, bádáte o tom, co je dávno vyřešený, vy vycházíte z toho, že jsou lidi hloupí a budou jezdit tam, kde si nedobijí baterku a nebudou moct jet dál, já vás upozorňiji, že tak hloupí lidé nejsou

+2/−1
12.4.2019 17:06

V19l50a31d48i71s87l28a30v 17B49u97r67y19š60e30k 1459262607884

na elektromobily bude samozřejmě energie a infrastruktura, to je už teď a na tom se ani do budoucna nic nezmění, na to kolik jich je to stačí a když jich bude víc, tak to zase bude stačit, je toho dost

+2/−3
12.4.2019 17:08

J94o81z56e84f 16K29o18s33t66e15l86a95n17s68k28ý 8165662469316

Myslím že o výrobe vodíku toho moc neviete...

0/0
12.4.2019 17:29

P41a62v88e55l 83K81u14t48i21l 9460446433649

Uz jenom paliva pro budoucnost je kravina. Protoze to ce je potreba palit rozhodne v automobilusmu budoucnost nema. Infrastruktura pro ev se stavi rychleji nez pribyvaji auta, elektriny mame prebytky takze to opravdu problem neni. Problem je pouze v zastaralem mysleni lidi. V tom u nas budeme vzdy na ocase evropy.

+1/0
13.4.2019 9:13

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...

Najdete na iDNES.cz