Frontera budoucnosti: Terénní kupé Opel Antara GTC

  17:44aktualizováno  17:44
Čistokrevný crossover - auto jedoucí napříč konvencemi zažitými segmenty - přivezl na autosalon do Frankfurtu Opel. Mohutné kupé, posazené na vysokém podvozku, chce co nejrychleji dojet po asfaltovém koberci silnice do přírody, a tam si užívat nezpevněných povrchů cest a cestiček.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Obrovská studie ani moc Opel nepřipomíná.

Na karoserii marně hledáme designérský prvek vlastní produkčním modelům automobilky z Rüsselheimu.

Neoficiální zdroje ovšem mluví o tom, že nějak takhle by měl vypadat nástupce Opelu Frontera, který bude pravděpodobně představen na příštím autosalonu v Ženevě.

Nová Frontera se bude vyrábět na koncernové platformě GM v jihokorejských továrnách Daewoo.

Trochu kupé a trochu SUV jménem Antara je dlouhé 453 centimetrů, do šířky má bez tří centimetrů dva metry, na výšku 164 centimetrů. Opel do přírody obléká zelenou barvu. Z profilu připomíná šelmu připravenou k útoku. Boky karoserie člení několik výrazných prolisů a mohutné lemy blatníků objímající obrovská kola.

Antara má tři dveře. Ty, kterými nastupují cestující, nemají rámy oken, zadní určené k uložení  nákladu se otevírají netradičním způsobem směrem nahoru a vpřed.

Nechybí nezbytné šperky, kterými autosalonoví parádnící zvyšují svůj sex-appeal: chrom,  hliník, ušlechtilé dřevo, LED diody ve světlech nebo obrovská litá kola.

Antara ale není jen naleštěná studie, která potřebuje sílu lidských paží, aby na točnu na frankfurtském autosalonu vůbec dojela.

Pod kapotou dříme čtyřsetnewtonmetrový dieselový čtyřválec CDTi dopovaný dvěma turbodmychadly. Twin-turbo diesel nabízející maximálních 212 koní (156 kW) výkonu spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou. Počítače vývojového centra Opelu spočítaly, že by Antara zvládla uhánět až 210kilometrovou rychlostí a z nuly na stovku by se rozjela za 8,3 sekundy.

Interiér Antary patří k tomu nejlepšímu, co bylo na autosalonu ve Frankfurtu mezi studiemi vidět. Ve světle krémové a hnědé kůži se skví hliníkové detaily nasvícené měkkým modrým světlem. Nechybí dostatečně futuristická přístrojová deska a volant s překvapivě malým průměrem.

Každý ze čtyř cestujících najde uvnitř své vlastní sedadlo. Zadní dvojici křesel lze sklopit, a vytvořit tak rovný ložný prostor, který zvětší objem kufru. Zmáčknutím jediného knoflíku je také možné sedadla posunovat, a usnadňovat tak nástup a výstup cestujícím na zadních sedadlech. 

Umírněnějšího potomka Antary by měli řidiči potkávat na silnicích od konce roku 2006.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Najdete na iDNES.cz