Diskuse k článku

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může využít její závody. Po jednání v Bílém domě to oznámil šéf VW Herbert Diess. Německá firma zvažuje také výstavbu druhého závodu v USA, uvedla agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V65i16l25é40m 32P12ř20í71h38o54d49a 2304179143157

Takže úprava jednoho říkadla "Půlku cesty tam VW, druhou půlku Fordem, zpátky vlakem"?

0/0
5.12.2018 23:05

P95e85t24r 17H89o59r93á65k 1419393639894

Rád bych se optal pana Čermáka, zda-li tohle je pokuta za tu dobrovolnou svolávací akci? Nebo že by to snad nakonec bylo opravdu za manipulace s emisemi? ;-D

0/0
5.12.2018 22:35

P59e51t62r 74H38o38r34á79k 1129143389524

https://www.lidovky.cz/byznys/auto/automobilka-volkswagen-musi-za-manipulaci-s-emisemi-zaplatit-miliardu-eur.A180613_185129_ln-auto_ele

0/0
5.12.2018 22:36

M26a73r58e65k 50J16a47n28e50č43k62a 1667466513561

Čekal bych po tom průšvihu VW v Americe spíše nějakou japonskou automobilku, než zrovna VW, ale třeba si tím pomůžou navzájem.

0/0
5.12.2018 21:12

M26a16r21c59e97l 92B47a30k21o86š 4901746913

Vacsina velkych aliancii s americkymi firmami ci uz europskych alebo japonskych firiem skoncila velmi zle v neprospech tych mimo americkych (napr. automobilky, Bauer, toshiba, westinghouse)

0/0
5.12.2018 19:10

M77i78c34h92a80l 85V63a72n84ě45k 1106906334262

Ford a VW uz jednou v alianci spolecne vyvijeli MPV Galaxy/Sharan a nijaka katastrofa to pro VW nebyla.

0/0
5.12.2018 23:34

S71t19a17n10i17s90l85a77v 63C95h91y77t54r33a 3364373537639

Fiat dokázal Dodge/Jeep dobře nakopnout a těží z toho obě strany.

0/0
12.12.2018 11:33

J24o72z36e72f 64K37o72s64t65e91l53a30n75s59k17ý 8685312579126

Americký spôsob manažovanie veľkých firiem je dosť chaotický. V jednej veľmi známej firmy, resp. jej pobočky na Slovensku som niekoľko rokov pracoval. A za ten čas sa tam niekoľkokrát úplne zmenila organizácia práce - zvyčajne k horšiemu.

Boli pracovníci, ktorý v piatok normálne šli do práce, a tam sa dozvedeli, že od pondelka sú doma a bez práce. Samozrejme dostali zákonom predpísané odstupné. Najlepšie na tom ale bolo, že ich hneď o pár dní do práce vzali späť, ale ako externých zamestnancov. :-)

Alebo nákladné autá, čo rozvážajú tovar. Mali sme vlastné Volvá (s už splateným lízingom), a potom niekoho múdreho napadlo, že lepšie a lacnejšie budú externé firmy. Tak sa Volvá predali a externisti začali jazdiť so starými Aviami a Liazkami (to bolo v ešte 90.rokoch). Imidž a kvalita dopravy boli v ťahu, a o tom, že sa kultúru chovania sa šoférov voči zákazníkom firma stratila vplyv, škoda hovoriť.

Skrátka americkí manažéri sa často splašia ako kone a hurá do nejakej novej myšlienky. Potom sa ukáže, že je to nezmysel, tak hurá do niečoho iného. Niekedy je to užitočné, ale vo veľkých firmách je takýto spôsob riadenia kontraproduktívny.

Stačí sa pozrieť na obrovský koncern Volkswagen. Ten nerobí revolučné kroky, ale malé krôčky rozložené na dlhšie časové obdobie. Manažéri to majú v hlavách zrovnané a majú dlhodobú víziu. Kauza "cinknutých" naftových motorov je trochu z iného súdka.

Americký spôsob je vidieť aj na Forde a Oplu (pokiaľ ešte patril Američanom). Išlo to s nimi ako na horskej dráhe - chvíľu na vrchole a potom úplnom dne (v rámci nemeckých automobiliek). Moc slávne to nedopadlo - Opel predali, Ford musí byť zachraňovaný Volkswagenom, Saab, ktorý tiež patril americkému koncernu GM, dokonca úplne zanikol.

+2/0
5.12.2018 16:13

P78a90v66e10l 90J10e70ř96á87b17e19k 7491582174557

Ford je stále převážně rodinný podnik. Mohl by tam být menší chaos.

Ale spojení s VW se mi nelíbí, i když předpověď je, že automobilový průmysl se postupně vykrystalizuje asi do 5 značek.

0/0
5.12.2018 20:36

S37t18a52n45i45s52l71a44v 36C30h85y19t74r26a 3284463637159

Vydíte pouze jednu stranu problému a již ne druhou a to ekonomickou. Pracuji v dopravě a musím konstatovat, že finančně se vyplatí externí dopravce, místo vlastního auta. Neřešíte servis, daně vlastního auta atp. Nemusíte navíc držet vlastního řidiče, který s autem jezdí. Ono totiž nákladní auto není jenom o naftě. Mýto, všemožná povolení a školení řidičů k tomu patří. A to ani nemluvě o tom, že když se řidič hodí marod, nebo dokonce okamžitě odejde, co pak? Druhý řidič v záloze? Dopravce prostě pošle jiné auto a je to. Záleží pochopitelně na velikosti firmy a objemu zboží. Ale pokud se jedná o kamiony, vlastní rozhodně ne.

0/0
12.12.2018 11:40
Foto

M78i51l83a33n 16K36e80b63l66ů74š75e57k 1818139718683

★ Přece nebudou platit cla, budou to vyrábět v USA. Klasické

0/0
5.12.2018 14:26

J13a78n 59F77i22š65e36r 7298315725695

koukám, že Trump je také u všeho, už se nedivím jeho schůzce se soudruhem Kimem

0/0
5.12.2018 13:35

Najdete na iDNES.cz