Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

První výsledky spolupráce Fordu s VW. Malá dodávka startuje, pick-up testuje

Ford představil novou generaci menšího užitkového a víceúčelového modelu Tourneo, konkrétně osobní provedení Tourneo Connect. Ačkoli se tím automobilka nijak hlasitě nechlubí, jde o první ovoce vzájemné spolupráce s koncernem Volkswagen. Tourneo Connect je tak v podstatě dvojčetem Volkswagenu Caddy.
Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect | foto: Ford Motor Company

Na intenzivní spolupráci na poli užitkových vozů se koncerny Ford a Volkswagen dohodly již v roce 2020. Automobilky mají společně užitkové modely vyvíjet i vyrábět, spolupráce zahrnuje také spojení obou značek do jednoho emisního balíčku (platí jen pro užitkové vozy). Ford by pak od roku 2023 měl i pro vybrané osobní elektrické vozy využívat platformu koncernu MEB.

V rámci spolupráce na užitkových vozech pak Ford využívá i standardní platformu MQB, na které stojí většina běžných osobních vozů značek koncernu Volkswagen. Ta se tedy poprvé objevuje právě u modelu Tourneo Connect, který Ford představil. V rámci spolupráce pak firmy pracují na nové generaci pick-upů Ranger a Amarok. Ty by měly dorazit někdy v průběhu příštího roku, je velmi pravděpodobné, že tady se pořadí premiér otočí: Ford totiž nový Ranger už průběžně propaguje, ukazuje ho v akci v maskování, zatímco u Volkswagenu je ohledně nového Amaroku poměrně ticho.

Je to poměrně logický krok: technika tentokrát bude zcela jistě pocházet od Fordu, automobilka vyvíjí Ranger jako globální model, který se třeba v domovských USA zařadí do nabídky (stejně jako stávající generace) po bok prodejního hitu, většího typu F-150. Ford díky němu může být po právu považován za specialistu na terénní pick-upy a s menším Rangerem slaví úspěchy na trzích, pro které je tradiční americký F-150 příliš přerostlý. Dobře si tak vede třeba v Latinské Americe nebo v Jihovýchodní Asii.

Konečně, automobilky budou spolupracovat i v případě svých užitkových ikon, tedy modelů Volkswagen Transporter a Ford Transit. Odvěcí rivalové a zároveň legendy segmentu tedy budou vlastně jedním a tím samým autem. I když tak jednoduché to zase není. Volkswagen totiž před nedávnem představil novou generaci osobní verze svého dodávkového modelu, tedy nový Multivan T7. Ten, stejně jako menší Caddy a teď tedy i Ford Tourneo Connect, stojí na platformě MQB.

Budoucí Transit a Transporter, tedy užitkové verze téže dodávky, pak nejspíš budou stát na užitkové platformě vyvinuté právě Fordem, naopak aktuální Volkswagen Multivan T7 by se mohl stát základem případného Fordu Tourneo Custom. Můžeme očekávat, že platforma Fordu pak bude mít takovou šíři záběru, že na ní postaví Volkswagen i svůj větší model Crafter (Ford menší i větší dodávky prodává vždy jako Transit). Auta by se měla vyrábět v továrně Fordu v Turecku.

Ford z Polska

Nové Tourneo Connect je tak skutečně jen „malým“ začátkem velké spolupráce obou koncernů. A začít zrovna nejmenší „dodávkou“ vlastně dává v tomto ohledu smysl. Segment kompaktních osobních dodávkových vozů získává v poslední době na popularitě: oproti zbytku trhu tato auta na první pohled nezdražují tak extrémně a pro čím dál více řidičů představují alternativu k vozům, které mizí z trhu nebo jejichž ceny vystoupaly do extrémních výšin.

Auta, jako jsou čerstvá dvojčata Volkswagen Caddy a Tourneo Connect, tak nahrazují tradiční vozy MPV, ale slouží třeba i těm zákazníkům, kteří by se před několika lety poohlíželi po sedmimístných SUV – která se však stala hodně drahou záležitostí. Modely nahrazují i některé kombíky vyšší střední třídy, i jejich řady na trhu zásadně prořídly. Vždyť Ford už v podstatě ukončuje život svého tradičního modelu Mondeo a přímého nástupce nechystá. Caddy a Tourneo Connect tedy osloví zákazníky, kteří touží po velkém prostoru pro cestující, náklad a po variabilitě, to vše za rozumnou cenu.

Využití platformy MQB pak novému Fordu Tourneo Connect umožňuje posunout se v mnoha komfortních, praktických i bezpečnostních ohledech na úroveň tradičních osobních vozů. Ford se například chlubí, že malá dodávka Fordu bude disponovat pohonem předních nebo poprvé i všech kol, k dispozici bude celkem 19 asistenčních systémů. Mezi nimi nechybí například sada pro couvání s přívěsným vozíkem, což je další známka spolupráce s VW.

Na výběr bude z manuální nebo automatické převodovky, stejně jako u caddy budou k dispozici dvě délky karoserie. Volitelně budou k mání tří řady sedadel a delší provedení odveze náklad dlouhý až tři metry. Oba sourozenci se budou vyrábět v továrně Volkswagenu v polské Poznani.

Technika VW

S úpravami svého modelu oproti výchozímu Volkswagenu Caddy si Ford moc hlavu nelámal, veškerá technika tak pochází od Volkswagenu. Je to logické, jakékoli úpravy stojí peníze navíc a tak se Ford omezil pouze na změny v designu, Tourneo Connect tak dostalo tradiční masku chladiče vozů Ford, jiné světlomety, odlišný přední nárazník a jinou kapotu. Ale třeba už přední blatníky se zdají být shodné s Volkswagenem a záď aut se také v zásadě neliší, nárazník vypadá shodně, odlišný je jen prolis pátých dveří v místě umístění registrační značky.

V interiéru najdeme také techniku platformy Volkswagenu, včetně displejů infotainmentu nebo případného digitálního přístrojového štítu. V nabídce budou displeje infotainmentu s úhlopříčkou 8,25 nebo 10 palců. Ford si ovšem upravil grafiku prostředí a nabídne propojení se svou vlastní aplikaci FordPass, pomocí které lze sledovat informace o voze případně ovládat některé funkce. Spolupráce s VW přináší malé dodávce Fordu také třeba sedadla s certifikací AGR.

Techniku VW najdeme i pod kapotou, a to ačkoli motory Ford samozřejmě označuje svými názvy EcoBoost (benzín) a EcoBlue. Zážehovou motorizaci tu zastupuje agregát 1.5 EcoBoost s výkonem 84 kW, což je vlastně čtyřválec 1.5 TSI. Diesely jsou pak přeznačené agregáty 2.0 TDI, Ford je nabídne ve výkonových variantách 75 a 90 kW. Nejslabší 55kW diesel (alespoň prozatím) v nabídce Toureno Connect chybí. Slabší diesel lze mít jen s manuální převodovkou, silnější motory půjde kombinovat i s dvouspojkou DSG. Pohon všech kol zatím nabídne jen diesel s výkonem 90 kW a to ve spojení s manuální převodovkou. U dieselů s manuálem slibuje Ford spotřebu v rozmezí 4,8–5,5 litru na 100 kilometrů (v cyklu WLTP), u dalších konfigurací může spotřeba vystoupat až na 6,1 litru. Benzínový motor má spotřebu v rozmezí 6,3–7,4 litru pro manuál a 6,6–7,5 pro automat.

Co se přepravní kapacity týče, chlubí se Ford, že po vyjmutí sedadel druhé a třetí řady nabídnou auta 2,6 nebo 3,1 m³ pro náklad. Automobilka vůz nabídne ve třech stupních výbavy: Trend, Titanium a Active, poslední jmenovaný dostává různé plastové díly ve stylu vozů SUV. Zákazníci si auta budou moci objednávat od počátku příštího roku, první vozy plánuje Ford dodat již na jaře.

  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...