Nový Ford S-Max je parádní, dorazí ale nejdřív za rok

Tohle auto by rovnou mohlo zamířit do výroby, tak realisticky koncept Fordu S-Max vypadá. Ale musí ještě aspoň rok čekat, než dorazí nový Ford Mondeo. Už dva roky láká na autosalonech, ale ve fordárnách stále nabízejí to staré.

Stále je hodně dobré, ale prodeje váznou a zákazníci se ptají po novince. Po několikaměsíčních problémech s dodávkami se už mondeo dá zase koupit. To nové dorazí až koncem příštího roku, až Ford přestěhuje linku na mondea z Genku do španělské Valencie.

V tu chvíli dojde i na nový s-max. I ve stávající osmileté generaci stále parádní MPV, které dodnes nikdo nesesadil z pozice nejsportovnějšího rodinného stěhováku. 

Ford S-Max Concept

Úspěšný model

Ford se chlubí, že právě s-max přitáhl značce spoustu nových zákazníků. Velmi často žen. A i když vypadá stále k světu, je čas na výměnu. Běžný životní cyklus modelů je dnes kolem sedmi let. 

Stávající s-max se představil jako koncept ve Frankfurtu v roce 2005, sériová podoba odstartovala půl roku na to z ženevského autosalonu.

Koncept nového s-maxu se představí za dva týdny opět ve Frankfurtu. Už od pohledu nemá daleko do sériové podoby, jen přidat kliky a nahradit ta fešácká designová křesla klasickými sedadly.

Ford S-Max Concept

Jak uvádí magazín Quattroruote, stavba prototypu podle návrhu designérů Fordu probíhala v jedno turínském ateliéru. V takových dílnách v italském podhůří Alp se rodí velké množství konceptů, kterými se pak automobilky chlubí na autosalonech. "Stavba takové studie trvá měsíce za neustálé komunikace mezi designéry a řemeslníky," popisuje italský časopis. S-max stavěla firma Vercarmodel Saro v Orbassanu.

Linie vypadají velmi reálně, tým Martina Smithe, šéfdesignéra značky, se držel tvarů nových fordů s velkou výraznou maskou a obřími světlomety. Při pozornějším studiu ale v linkách a proporcích najdete i stávající s-max. 

Moderní technika

Nový s-max využije platformu mondea, které už se v Americe přes rok prodává jako Fordu Fusion. To znamená velký, 285 centimetrů dlouhý rozvor.

Interiér studie je pětimístný, počítá se ale i se sedmimístnou verzí. Za pozornost stojí přikrčená silueta. Není to klasické krabicovité MPV, sedět se bude výš než v klasickém osobáku, ale posádka nad hlavou nepoveze zbytečné litry vzduchu.

Pod kapotou má koncept nový čtyřválec 1,5 litru Ecoboost spřažený s dvouspojkovým automatem Powershift.

Koncept nešetří vychytávkami, z nichž většinu už dnes v různých modelech najdeme. Třeba samoparkovací asistent, duální displej zobrazující spolujezdci na středovém panelu jiný obraz než šoférovi nebo předkolizní asistent. Hudbou budoucnosti je systém Car2Car umožňující komunikaci s ostatními auty. Které si poví třeba o zácpě nebo autu jedoucím po dálnici v protisměru.

Ford S-Max Concept

Zajímavý a ne tak vzdálený od použití je ale systém sledující tep řidiče senzory zabudovanými v sedačce. Další specialitou sledující kondici řidiče pak je glukometr zobrazující na obrazovce naměřené údaje, to by se moc hodilo diabetikům.

Facelift studie

Aby nové mondeo nezastaralo, ještě než dorazí do evropských showroomů, vymysleli u Fordu fígl. "Faceliftovali" koncept a ve Frankfurtu představí studii Vignale. Zas tolik nového, aby se tomu tak hrdě mohlo říkat koncept, toho není. Dojem luxusu mají navodit chromované lišty, fajnovější maska chladiče, dvacetipalcové leštěné ráfky a vyšperkovaný interiér korunovaný prošívanou kůží na sedadlech a výplních dveří. 

Vignale ale hlavně představuje chystanou novinku v nabídce Fordu. Od roku 2015 bude v autosalonech značky speciální koutek, kam budou vodit zákazníky, kteří chtějí víc než maximální výbavu Fordu. Automobilce totiž z průzkumů trhu vyšlo, že ji chce deset až patnáct procent zákazníků. Těm nabídne značka luxusní program, který se vedle samotného produktu zaměří i na péči o zákazníka. To znamená fajnové čalounění a další služby. Třeba doživotní mytí vozu zdarma nebo pozvánky na speciální akce. Inspirací byli Fordu třeba osobní bankéři, i služby spojené s létáním první třídou.

Ford Mondeo Vignale

Vignale maloval tatru

Jméno Vignale není mezi autonadšenci neznámé. Jméno italské karosárny zaniklé koncem šedesátých letech si vypůjčil Ford už před lety na koncept Focusu kabrio. Čechy zaujme, že jedním z posledních děl turínské karosárny, která zanikla se smrtí Alfreda Vignaleho (tři dny předtím ji prodal), byl designový základ Tatry 613. 

Není to poprvé, co si Ford půjčuje pro takové účely jméno zaniklé italské karosárny. Donedávna používal pro vrcholové verze svých modelů jméno slavného designstudia Ghia. A také ta byla v roce 1915 založena v italském "autolandu", v Turíně.

Nejčtenější

Novodobí zelení komunisté nám chtějí vzít auta, varoval Turek na srazu

Exkluzivně

V království miliardáře Richarda Chlada ve středočeských Všenorech se konalo další setkání Smažák & Káry. Na sraz aut, ve kterém byla hlavními hvězdami garáž Chladových skvostů, dorazil také...

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

Prezident zná cestu do Lán nejlíp. Závod harleyářů vyhrál na motorce z Číny

Pátý ročník charitativního závodu Harley-Davidson Praha pro Nedoklubko Challenge 2025 startoval z Prahy a už po třetí končil na Lánech. Nejkratší možná trasa měřila 150 km. Závod se totiž nejede na...

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

Frajeři nastartovali své krásky a projeli Prahou. Brali i spolujezdkyně

Už po dvanácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných gentlemanů. V neděli 18. května probíhala opět téměř v tisíci městech po celém světě. V Praze se jí zúčastnilo...

24. května 2025

Automobilky MPV odepsaly, rodiny na ně nedají dopustit. Které je nejlepší?

Automobilky je definitivně odepsaly, přitom rodiny je milují. Auta kategorie MPV ovšem v praktické využitelnosti máloco nahradí. Dnes je snaží zastoupit SUV či osobní verze dodávek. Aures Holdings ve...

24. května 2025

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

23. května 2025

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

23. května 2025

V autě bojujeme s moderní technikou, před bouračkou nás nezachránila

Málem jsme šli domů pěšky, řidič fordu se na kruhovém objezdu rozhodl vyzkoušet reakce řidiče. Naše technologiemi nabité audi vůbec nezareagovalo na auto, které se rozhodlo, že naše přednost na...

23. května 2025

Brusel chtěl zakázat karbon v autech, pak si to rozmyslel. Prozatím

Seznam materiálů, které nesmí být v evropských automobilech přítomny, se měl rozrůst o uhlíková vlákna. Nová směrnice je klasifikuje coby škodlivý materiál. Což překvapuje. Jsou asi bezpečnější než...

22. května 2025

Nový forester dělá z polňačky asfaltku. A kromě Kuřátek si veze i kolibříky

Subaru Forester šesté generace přiváží tradicionalismus v modernějším pojetí. Vypadá sice trochu jinak, ale je jako dobře padnoucí boty, které si po čase opět obujete, a hned se v nich cítíte pevní v...

22. května 2025

Sezona kabrioletů začíná. Nečekaný šampion mezi ojetinami stojí od 100 tisíc

Ještě nedávno patřil do slušné nabídky i „obyčejných“ značek kabriolet, dnes se krčí v koutě nabídky jen prémiovek, a tam mají namále. Kabriolety jsou možná iracionální, ale rozhodně prímové. A...

22. května 2025

Renault a Stellantis: zachraňte malá auta, předpisy je zbytečně zdražují

Vztah mezi automobilkou Renault a koncernem Stellantis je komplikovaný, společnosti jsou si na evropském trhu konkurenty. Přesto šéfmanažeři obou skupin umí dospět k vzájemné shodě. To když kritizují...

21. května 2025

Senzor Volva vám usmaží foťák v mobilu. Lidským očím prý neškodí

Že vyfotit auto, které nevlastníte, může být zdrojem problémů, možná tušíte. Nemusí jít jen o klasické záseky při pořizování snímků mimo veřejná místa, bez souhlasu majitele, anebo dokumentaci špatně...

21. května 2025

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

21. května 2025

ANALÝZA: Maroko je rájem výrobců aut. Německá honorace spěje k záhubě

Premium

Proč domácí výroba automobilů v Německu upadá? Důvodem není jen všeobecný propad trhu, tlak čínských automobilek nebo celní smrště amerického prezidenta Trumpa. Tím nejsilnějším argumentem je výše...

20. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.