Nový Ford S-Max je parádní, dorazí ale nejdřív za rok

aktualizováno 
Tohle auto by rovnou mohlo zamířit do výroby, tak realisticky koncept Fordu S-Max vypadá. Ale musí ještě aspoň rok čekat, než dorazí nový Ford Mondeo. Už dva roky láká na autosalonech, ale ve fordárnách stále nabízejí to staré.

Stále je hodně dobré, ale prodeje váznou a zákazníci se ptají po novince. Po několikaměsíčních problémech s dodávkami se už mondeo dá zase koupit. To nové dorazí až koncem příštího roku, až Ford přestěhuje linku na mondea z Genku do španělské Valencie.

V tu chvíli dojde i na nový s-max. I ve stávající osmileté generaci stále parádní MPV, které dodnes nikdo nesesadil z pozice nejsportovnějšího rodinného stěhováku. 

Ford S-Max Concept


Úspěšný model

Ford se chlubí, že právě s-max přitáhl značce spoustu nových zákazníků. Velmi často žen. A i když vypadá stále k světu, je čas na výměnu. Běžný životní cyklus modelů je dnes kolem sedmi let. 

Stávající s-max se představil jako koncept ve Frankfurtu v roce 2005, sériová podoba odstartovala půl roku na to z ženevského autosalonu.

Koncept nového s-maxu se představí za dva týdny opět ve Frankfurtu. Už od pohledu nemá daleko do sériové podoby, jen přidat kliky a nahradit ta fešácká designová křesla klasickými sedadly.

Ford S-Max Concept


Jak uvádí magazín Quattroruote, stavba prototypu podle návrhu designérů Fordu probíhala v jedno turínském ateliéru. V takových dílnách v italském podhůří Alp se rodí velké množství konceptů, kterými se pak automobilky chlubí na autosalonech. "Stavba takové studie trvá měsíce za neustálé komunikace mezi designéry a řemeslníky," popisuje italský časopis. S-max stavěla firma Vercarmodel Saro v Orbassanu.

Linie vypadají velmi reálně, tým Martina Smithe, šéfdesignéra značky, se držel tvarů nových fordů s velkou výraznou maskou a obřími světlomety. Při pozornějším studiu ale v linkách a proporcích najdete i stávající s-max. 

Moderní technika

Nový s-max využije platformu mondea, které už se v Americe přes rok prodává jako Fordu Fusion. To znamená velký, 285 centimetrů dlouhý rozvor.

Fotogalerie

Interiér studie je pětimístný, počítá se ale i se sedmimístnou verzí. Za pozornost stojí přikrčená silueta. Není to klasické krabicovité MPV, sedět se bude výš než v klasickém osobáku, ale posádka nad hlavou nepoveze zbytečné litry vzduchu.

Pod kapotou má koncept nový čtyřválec 1,5 litru Ecoboost spřažený s dvouspojkovým automatem Powershift.

Koncept nešetří vychytávkami, z nichž většinu už dnes v různých modelech najdeme. Třeba samoparkovací asistent, duální displej zobrazující spolujezdci na středovém panelu jiný obraz než šoférovi nebo předkolizní asistent. Hudbou budoucnosti je systém Car2Car umožňující komunikaci s ostatními auty. Které si poví třeba o zácpě nebo autu jedoucím po dálnici v protisměru.

Ford S-Max Concept


Zajímavý a ne tak vzdálený od použití je ale systém sledující tep řidiče senzory zabudovanými v sedačce. Další specialitou sledující kondici řidiče pak je glukometr zobrazující na obrazovce naměřené údaje, to by se moc hodilo diabetikům.

Facelift studie

Aby nové mondeo nezastaralo, ještě než dorazí do evropských showroomů, vymysleli u Fordu fígl. "Faceliftovali" koncept a ve Frankfurtu představí studii Vignale. Zas tolik nového, aby se tomu tak hrdě mohlo říkat koncept, toho není. Dojem luxusu mají navodit chromované lišty, fajnovější maska chladiče, dvacetipalcové leštěné ráfky a vyšperkovaný interiér korunovaný prošívanou kůží na sedadlech a výplních dveří. 

Vignale ale hlavně představuje chystanou novinku v nabídce Fordu. Od roku 2015 bude v autosalonech značky speciální koutek, kam budou vodit zákazníky, kteří chtějí víc než maximální výbavu Fordu. Automobilce totiž z průzkumů trhu vyšlo, že ji chce deset až patnáct procent zákazníků. Těm nabídne značka luxusní program, který se vedle samotného produktu zaměří i na péči o zákazníka. To znamená fajnové čalounění a další služby. Třeba doživotní mytí vozu zdarma nebo pozvánky na speciální akce. Inspirací byli Fordu třeba osobní bankéři, i služby spojené s létáním první třídou.

Ford Mondeo Vignale


Vignale maloval tatru

Jméno Vignale není mezi autonadšenci neznámé. Jméno italské karosárny zaniklé koncem šedesátých letech si vypůjčil Ford už před lety na koncept Focusu kabrio. Čechy zaujme, že jedním z posledních děl turínské karosárny, která zanikla se smrtí Alfreda Vignaleho (tři dny předtím ji prodal), byl designový základ Tatry 613. 

Není to poprvé, co si Ford půjčuje pro takové účely jméno zaniklé italské karosárny. Donedávna používal pro vrcholové verze svých modelů jméno slavného designstudia Ghia. A také ta byla v roce 1915 založena v italském "autolandu", v Turíně.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz