Ford má nový S-Max, dostane systém proti pokutám za rychlost

  15:09aktualizováno  15:09
Na autosalonu v Paříži se světu představí nový Ford S-Max, automobilka však detaily prozradila už dříve. Elegantní rodinný minivan si zakládá na kombinaci praktičnosti, stylu a dravých jízdních vlastností. Dostane novou techniku a bude ho pohánět přeplňovaná patnáctistovka.

Ford S-Max | foto: Ford

Ford si úspěch první generace minivanu S-Max velice pochvaluje. Auto, kterého se prodalo přes 400 tisíc kusů, totiž oslovilo ty zákazníky, kteří sice touží po praktičnosti a prostornosti velkých MPV, ale zároveň si chtějí užít požitek z jízdy. S-Max se tak stal paradoxem v jinak klesajícím segmentu velkých minivanů. Ten trpí především tím, že mnoho zákazníků si vystačí s menšími kompaktními MPV, nebo si rovnou pořizují velká SUV.

Dynamika i snižování spotřeby

Nová generace staví právě na úspěších té předchozí. Auto dostalo ještě atraktivnější design, který vychází z loňské studie S-Max Vignale Concept. Byť jsou tu oproti studii určité ústupky ve vnější estetice, design se ještě více posunul od tradičního pojetí MPV, a možná i proto sama automobilka novinku označuje jako SAV – Sports Activity Vehicle. Při pohledu z boku připomíná novinka spíš větší hatchback, a to díky A sloupku, který byl posunut hodně vzad, a prodloužil tak kapotu. Především záď ovšem prozradí mohutnost vozu.

Fotogalerie

Jako u předchozí generace, i v té nové podpoří dynamický vzhled vozu použité agregáty. Ford si je vědom toho, že velký minivan potřebuje dost výkonu. Základním motorem tu bude nová přeplňovaná patnáctistovka EcoBoost, která nahradí dosavadní motor 1.6 EcoBoost. Výkon 118 kW, tedy 160 koní, zůstane zachován, nový agregát se však chlubí jak lepším průběhem točivého momentu, tak nižší spotřebou paliva.

Jedinou další benzinovou volbou bude dvoulitr EcoBoost s výkonem 240 koní, tedy 176 kW. Ford ovšem očekává i velký zájem o vznětové varianty. Ty budou tentokrát tři. Vždy bude pod kapotou motor 2.0 TDCi, pokaždé naladěný na jiný výkon. Základem bude 120 koní (88 kW), druhým krokem bude 150 koní (110 kW) a vrcholem pak 180 koní (132 kW). Dva silnější diesely a silnější benzin půjde kombinovat s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Ke snížení spotřeby nepřispívají jen přepracované motory. Je tu systém Start-Stop a auta budou mít systém rekuperace energie při brzdění. Nové je aerodynamické zakrytování podvozku a maska chladiče se umí zavírat v případě, že není potřeba intenzivní chlazení, a tím snižuje odpor vzduchu. I nové čelní LED světlomety pomáhají šetřit palivo.

Chytrý prostor

Posádka najde pohodlí v prostorném interiéru, který bude mít konfiguraci s pěti, nebo sedmi sedadly. Ford se opět chlubí maximálně snadnou manipulací se sedadly a tvrdí, že interiér umožňuje celých 32 způsobů uspořádání. Úroveň komfortu má zvyšovat nový systém odhlučnění, zabudovaný mimo jiné i do střechy. Jeho úkolem je kompenzovat vibrace.

Přední sedadla novinky mohou být vybavena masážní funkcí a klimatizace bude mít oddělené okruhy pro zadní sedadla. Nebude chybět celá řada elektronických pomocníků, ať už systém varování před kolizí, nebo systém pro automatické parkování. Chybět nemohou různé asistenty pro udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo varování před vozem v mrtvém úhlu.

Na palubě se to může hemžit displeji, namísto klasického přístrojového panelu je tu širokoúhlý desetipalcový, palubní systém Sync 2 pak půjde ovládat přes dotykovou osmipalcovou obrazovku.

S-Max také dostane adaptivní řízení, které  bude měnit převodový poměr tak, aby se auto co nejsnáze ovládalo. Otázkou je, jak takový systém ovlivní jinak řidiči oceňované přesné řízení a dobrou zpětnou vazbu od kol u předchozí generace. Jednou z technických novinek bude také inteligentní omezovač rychlosti. Ten může omezit maximální rychlost podle dat získaných z navigace nebo ze systému čtení dopravních značek. Podle Fordu se díky této technologii mohou řidiči snadno vyhnout pokutám za rychlost.

Nový Ford S-Max se začne prodávat až příští rok. Automobilka tak má ještě čas pochlubit se některými konkrétními daty jako třeba rozměry vozu či objemem zavazadlového prostoru. A koneckonců i konkrétní spotřebou paliva.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Najdete na iDNES.cz