Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Ford má nový S-Max, dostane systém proti pokutám za rychlost

  15:09
Na autosalonu v Paříži se světu představí nový Ford S-Max, automobilka však detaily prozradila už dříve. Elegantní rodinný minivan si zakládá na kombinaci praktičnosti, stylu a dravých jízdních vlastností. Dostane novou techniku a bude ho pohánět přeplňovaná patnáctistovka.

Ford S-Max | foto: Ford

Ford si úspěch první generace minivanu S-Max velice pochvaluje. Auto, kterého se prodalo přes 400 tisíc kusů, totiž oslovilo ty zákazníky, kteří sice touží po praktičnosti a prostornosti velkých MPV, ale zároveň si chtějí užít požitek z jízdy. S-Max se tak stal paradoxem v jinak klesajícím segmentu velkých minivanů. Ten trpí především tím, že mnoho zákazníků si vystačí s menšími kompaktními MPV, nebo si rovnou pořizují velká SUV.

Dynamika i snižování spotřeby

Nová generace staví právě na úspěších té předchozí. Auto dostalo ještě atraktivnější design, který vychází z loňské studie S-Max Vignale Concept. Byť jsou tu oproti studii určité ústupky ve vnější estetice, design se ještě více posunul od tradičního pojetí MPV, a možná i proto sama automobilka novinku označuje jako SAV – Sports Activity Vehicle. Při pohledu z boku připomíná novinka spíš větší hatchback, a to díky A sloupku, který byl posunut hodně vzad, a prodloužil tak kapotu. Především záď ovšem prozradí mohutnost vozu.

Fotogalerie

Jako u předchozí generace, i v té nové podpoří dynamický vzhled vozu použité agregáty. Ford si je vědom toho, že velký minivan potřebuje dost výkonu. Základním motorem tu bude nová přeplňovaná patnáctistovka EcoBoost, která nahradí dosavadní motor 1.6 EcoBoost. Výkon 118 kW, tedy 160 koní, zůstane zachován, nový agregát se však chlubí jak lepším průběhem točivého momentu, tak nižší spotřebou paliva.

Jedinou další benzinovou volbou bude dvoulitr EcoBoost s výkonem 240 koní, tedy 176 kW. Ford ovšem očekává i velký zájem o vznětové varianty. Ty budou tentokrát tři. Vždy bude pod kapotou motor 2.0 TDCi, pokaždé naladěný na jiný výkon. Základem bude 120 koní (88 kW), druhým krokem bude 150 koní (110 kW) a vrcholem pak 180 koní (132 kW). Dva silnější diesely a silnější benzin půjde kombinovat s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Ke snížení spotřeby nepřispívají jen přepracované motory. Je tu systém Start-Stop a auta budou mít systém rekuperace energie při brzdění. Nové je aerodynamické zakrytování podvozku a maska chladiče se umí zavírat v případě, že není potřeba intenzivní chlazení, a tím snižuje odpor vzduchu. I nové čelní LED světlomety pomáhají šetřit palivo.

Chytrý prostor

Posádka najde pohodlí v prostorném interiéru, který bude mít konfiguraci s pěti, nebo sedmi sedadly. Ford se opět chlubí maximálně snadnou manipulací se sedadly a tvrdí, že interiér umožňuje celých 32 způsobů uspořádání. Úroveň komfortu má zvyšovat nový systém odhlučnění, zabudovaný mimo jiné i do střechy. Jeho úkolem je kompenzovat vibrace.

Přední sedadla novinky mohou být vybavena masážní funkcí a klimatizace bude mít oddělené okruhy pro zadní sedadla. Nebude chybět celá řada elektronických pomocníků, ať už systém varování před kolizí, nebo systém pro automatické parkování. Chybět nemohou různé asistenty pro udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo varování před vozem v mrtvém úhlu.

Na palubě se to může hemžit displeji, namísto klasického přístrojového panelu je tu širokoúhlý desetipalcový, palubní systém Sync 2 pak půjde ovládat přes dotykovou osmipalcovou obrazovku.

S-Max také dostane adaptivní řízení, které  bude měnit převodový poměr tak, aby se auto co nejsnáze ovládalo. Otázkou je, jak takový systém ovlivní jinak řidiči oceňované přesné řízení a dobrou zpětnou vazbu od kol u předchozí generace. Jednou z technických novinek bude také inteligentní omezovač rychlosti. Ten může omezit maximální rychlost podle dat získaných z navigace nebo ze systému čtení dopravních značek. Podle Fordu se díky této technologii mohou řidiči snadno vyhnout pokutám za rychlost.

Nový Ford S-Max se začne prodávat až příští rok. Automobilka tak má ještě čas pochlubit se některými konkrétními daty jako třeba rozměry vozu či objemem zavazadlového prostoru. A koneckonců i konkrétní spotřebou paliva.

  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Smradlavá záhada Hyundaie. Sedadla nóbl SUV páchnou po česneku a ponožkách

Americká pobočka automobilky Hyundai řeší neobvyklou potíž. Některé exempláře sedmimístného SUV Palisade začaly ve...

Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...

  • Další z rubriky

Jak pečovat o auto na LPG? Propan-butan rozhodně není na odpis

Premium Máme zde 7 rad pro zájemce o vůz na LPG. Podíváme se na to, jak zacházet s autem a pečovat o LPG instalaci tak, aby...

Němci musí čekat na nový elektromobil až rok, Češi několik měsíců

Podíl prodaných elektrických a plug-in hybridních vozidel na trhu s novými vozy stále roste. Exkluzivní průzkum...

Titul mistra světa mu ukradli. Prezident ho nakonec ocenil, po 46 letech

Prezident Miloš Zeman propůjčil 28. října medaili za zásluhy bývalému motokrosaři Jaroslavu Faltovi. Připomněl tak...

Zloději jdou po katalyzátorech, gang ukradl částicové filtry za 1,6 milionu

Policie v minulých dnech zatkla tři cizince podezřelé z krádeží filtrů pevných částic ze zaparkovaných dodávek v Hradci...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...